PDA

View Full Version : ideale winkel?



Artio
31 maart 2005, 09:49
Ik ben even heel benieuwd. Hoe ziet de ideale gitaarwinkel eruit? Welke merken MOET hij sowieso verkopen, welke services moeten er beschikbaar zijn. Bedenk vanalles de winkel hoeft niet te bestaan. Als je al een favoriete winkel hebt welke winkel is dat en waarom?

Groetjes Artio

JesseBeau
31 maart 2005, 09:52
Ik ben even heel benieuwd. Hoe ziet de ideale gitaarwinkel eruit? Welke merken MOET hij sowieso verkopen, welke services moeten er beschikbaar zijn. Bedenk vanalles de winkel hoeft niet te bestaan. Als je al een favoriete winkel hebt welke winkel is dat en waarom?

Groetjes Artio

Ga je een winkeltje beginnen :wink:

Er moet in ieder geval iemand aanwezig zijn die verstand van zaken heeft en dat mis ik nog bij veel winkels...

AutoStatic
31 maart 2005, 10:24
Goeie vraag!
Het belangrijkste zou voor mij het winkelpersoneel zijn. Relaxed, vakkundig, kennis van zaken hebben, geïnteresseerd, de tijd nemen ook al kom je vragen wat nou de beste plectrum voor jou zou kunnen zijn. Heb laatst een rondje gemaakt langs praktisch alle Amsterdamse muziekwinkels om te vragen of ze Picato snaren hadden (zijn van dezelfde importeur als Richwood). Geen enkele verkoper is hier serieus op in gegaan, niet wetende dat ik dan gelijk een setje of 10/15 zou willen bestellen en dat dan een paar keer per jaar. Als een verkoper zich al zo ongeïnteresseerd opstelt ga ik ook echt niet doorvragen, graag of traag. Wie het kleine niet eert...
Of van die all over you verkopers die je van alles aan proberen te smeren, nee, als ik iemand nodig heb dan vraag ik daar wel even naar. En dan heb je nog de doebers die je behandelen alsof je nul verstand van zaken hebt en zij weten alles.
Wat betreft het assortiment, ik hou wel van winkels waaruit uit het assortiment blijkt dat de mensen weten wat ze in de winkel moeten hebben, dat ze de spullen ook eerst echt zelf gezien, getest en beoordeeld hebben. Zorgvuldig geselecteerd dus. En zo breed mogelijk, ik hou wel van veel keus. Van mij mag een Richwood best wel naast een Custom Shop Bling Bling merk hangen. Maar de winkel moet geen rommel verkopen en dan doel ik vooral op übergoedkope starterssetjes, sommige Stagg producten en dingen als Rok Axe, Amuse en wat dies meer zij. Met wat meer tijd, geduld en aandacht van goed personeel kun je de mensen die daarvoor komen ook iets beters aan proberen te laten schaffen.
De winkel moet ruim zijn met goede en ruime mogelijkheid om spullen uit te testen in afgesloten ruimtes. Niets is erger dan in een overvolle muziekwinkel een gitaar of versterker uit te proberen tussen de piepende en knarsende Cubes en Affinity's.
En niet alleen nieuw spul, maar ook tweedehands moet een goede plaats in de winkel krijgen, en dan niet alleen inruilertjes of überdure gitaren die in een glazen kast tentoongesteld moeten worden. Nee, een mooie selectie van tweedehands instrumenten zodat je klanten ook daar hun licht op kunnen schijnen.
En niet te duur en met mogelijkheden tot het maken van goeie deals. En afspraken nakomen mbt bestellingen. Spullen laten repareren moet ook kunnen. Betalen met pin/Credit Card. Leuke gimmicks zoals buttons en t-shirts (Fender heeft echt supermooie shirts).

Lacrymosa
31 maart 2005, 10:33
vooral een chille sfeer is belangrijk, een gitaar winkel moet eigenlijk ook een sociale functie hebben, je moet er gewoon binnen kunnen hoppen een bakkie koffie doen, ff een babbeltje maken, en weer weg kunnen gaan, zonder dat je je verplicht voelt iets te kopen

een instrument is iets heel persoonlijks, als je er dan een aanschaft, wil dit met vertrouwen kunnen doen

Dirk_Hendrik
31 maart 2005, 10:35
Mijn ideale winkel:
www.ebay.de
www.marktplaats.nl

Eindelijk een gevarieerd aanbod en geen wise guys die me onzin lopen te vertellen.

fred dons
31 maart 2005, 10:42
quote
Eindelijk een gevarieerd aanbod en geen wise guys die me onzin lopen te vertellen.
unquote

ach ik geloof beide sites toch ook wel hun klantjes hebben die onzin lopen te vertellen :D

ik geloof dat we allemaal wel een beetje de zelfde wensen hebben tav een winkel maar dat we ook de reden zijn dat zo'n winkel niet bestaat;
voor dat we iets kopen hebben we al 30 winkels gebeld of gemaild of zij het betreffende artikel misschien 5 cent goedkoper hebben waardoor de winstmarges weer niet echt denderend zijn en een winkel gedwongen wordt het meest goedkope personeel in dienst te nemen etc.

BramVersteeg
31 maart 2005, 10:45
Jullie moeten beiden eens op bezoek bij Jukebox :P .
ALtijd krijg je heerlijke koffie, ze vinden het net zo leuk om met je te babbelen oven onzin dan dat je er komt om iets duurs te kopen. Er is erg veel verstand van zaken aanwezig en ze zijn nooit te beroerd om je tot in de puntjes alles uit te leggen. Je mag alle spullen uittesten zoveel je wilt in de erg grote en mooie testruimte (het is wel zo vriendelijk om niet de hele dag te gaan spelen en vervolgens alleen een plectrum te kopen, en zo elke week een keer terug te komen). Zo kwam ik deze week bij Jukebox en zag op Frans' pedalenboard een StroboStomp staan en vroeg of ze die ook verkochten. Die kon wel besteld worden en zou er de volgende dag of de dag daarna zijn. Frans stelde voor dat ik zijn Strobo meenam en hij wel een andere zou bestellen. Kijk, dat zijn kleine dingen maar die doen het hem wel. Ik heb er mijn Diezel gekocht. Niet omdat ie daar zo goedkoop was (in duitsland zal ie nog wel goedkoper zijn geweest) maar omdat ik nu op super service terug kan vallen.












En nee, ik ben niet ingehuurd door Jukebox om dit te vertellen :razz:

pol
31 maart 2005, 10:58
idd, prima winkel, ik kwam der ooit es af tegen sluitingstijd, heb toch nog mogen testen, en ben buiten gegaan met een nieuwe mesa box (die ondertussen alweer de deur uit is wegens te zwaar :).

ijzerbroot1
31 maart 2005, 11:00
Komt www.promusicstore.nl toch welaardig in de buurt. Enige wat ze niet hebben is een testhok, verder relaxte zaak, aardige gasten (ze hebben ook picato strings).

Cubensis
31 maart 2005, 11:04
idd, prima winkel, ik kwam der ooit es af tegen sluitingstijd, heb toch nog mogen testen, en ben buiten gegaan met een nieuwe mesa box (die ondertussen alweer de deur uit is wegens te zwaar :).

bij feedback heb ik ook eens tot een half uur na sluitingstijd met een gitaar gezeten (wel gekocht, dean ml, heb ik allang niet meer ondertussen :D )

ieme
31 maart 2005, 11:09
bij feedback heb ik ook eens tot een half uur na sluitingstijd met een gitaar gezeten

IK HAAT FEEDBACK!

Goeie winkels, Erik vd Haar, Jukebox, Purple guitars(wel duur!) (en vroeger Guitarman), beyersmusik.de, realguitars.de

ieme

Cubensis
31 maart 2005, 11:16
ik snap niet wat mensen tegen feedback hebben (afgezien van dat t er altijd druk is en je altijd lang in de rij staat, omdat ze voor iedere klant 5 minuten uittrekken ofzo :D )
ik word er altijd vriendelijk en redelijk deskundig geholpen...

Nrrrk
31 maart 2005, 11:27
Muziek centrum best (heet zo omdat ze ook in Best (bij Eindhoven) zitten) :P in Venray is vind ik een hele fijne winkel. Je kan aan praktisch alles komen, personeel is heel meewerkend, geinteresseerd, ontspannen en verplicht je tot niets, bovendien zijn ze nog goedkoper dan Feedback.

Dus www.mcbv.nl is mijn favo muziek shop.

AutoStatic
31 maart 2005, 11:30
Heb ook geen negatieve ervaringen met de Feedback. Sterker nog, vind het een van de fijnere zaken.

JvD.
31 maart 2005, 11:31
dijkman chill, maar alleen op maandag of vrijdag als Foppe de alles weter er is. =D

Floris1984
31 maart 2005, 11:36
Komt www.promusicstore.nl toch welaardig in de buurt. Enige wat ze niet hebben is een testhok, verder relaxte zaak, aardige gasten (ze hebben ook picato strings).

Goeie mensen werken daar inderdaad. Alleen het aanbod van gitaren/versterkers is wat magertjes helaas. Ik heb goeie ervaring met Kees Dee, ook door het goeie personeel en de grote collectie.

Feedback vind ik persoonlijk niet prettig omdat er zo'n onpersoonlijke sfeer hangt. Lijkt af en toe te veel op 'dozenschuiven'...

bert k
31 maart 2005, 11:40
bij feedback heb ik ook eens tot een half uur na sluitingstijd met een gitaar gezeten

IK HAAT FEEDBACK!


ieme

Hoe kan je nou in Heerenveen wonen en Feedback haten? En welke Feedback? Alle 3? Of alleen Feedback Leeuwarden?

Artio
31 maart 2005, 12:07
goed ff samenvatten: goede deskundige gezellige service is dus een must. Liever spelen in een hokkie en t assoritiment moet groot zijn.

En hoe denken jullie over zelfbouw gitaren? in de winkel of liever apart. In de winkel ook een costum gitaar bestellen of aparte afspraak. ????

Zijn er ook nog dingen die je nog nooit ergens hebt gezien maar eigelijk wel mist?

Ik vraag wel veel he? :oops:

ach verder ben ik wel lief hoor..... :-D

groetjes artio

Cubensis
31 maart 2005, 12:10
een custom shop in de winkel bestellen?
zou dan toch echt eerst met de bouwer zelf willen spreken, geen tussenpersonen oid dus...

Artio
31 maart 2005, 12:13
en als de verkoper ook de bouwer is???? (daar doelde ik eigelijk op excuus)

Anders Destium
31 maart 2005, 12:18
De ideale winkel maakt geen winst, dat is in ieder geval mijn ervaring. Fijne winkels waar ik graag kwam waren de Walnoot (Zoetermeer) en Poppelliers, allebei failliet. De Walnoot was opgezet door 2 conservatoriumknakkers (een gitarist, een toetsenist) en ze waren enorm behulpzaam. Ze bestelden ook veel mooie gitaren, alleen moet je wel omzet kunnen draaien en dat lukte niet zo :-?

BLOK182
31 maart 2005, 12:23
Mijn ideale winkel is toch wel Beyers. Mensen met verstand van zaken, altijd vriendelijk, zeer ruim assortiment, alles mag, niks hoeft, scherpe prijzen!

Mark S
31 maart 2005, 12:49
Toch wel Feedback R'dam, je kan daar lekker anoniem rondlopen zonder besprongen te worden door de verkopers, een groot assortiment, ze hebben bijna alles op voorraad (de niet dure artikelen zoals pedalen etc.), qua prijzen horen ze bij de goedkoopste en het belangrijkste: het is dichtbij!

Orpheo
31 maart 2005, 13:46
Ik vind feedback zelf ook een fijne winkel. lekker veel gitaren om te proberen.

Maar dichter bij huis vind ik Max Guitarsshop grandioos. heeft echt heel mooie spullen staan (nja, voor mij mooi spul) echt gestoord veel gibsons. UIteenlopend van een Explorer studio tot een Les Paul '59 Reissue tot een EDS 1275 Centennial. maar ook een lading Fenders, nja, van alles:D en je mag daar op de buizenamps testen (bij veel andere toko's doen ze daar nog wel eens moeilijk over), en de hulp is ook gewoon goed. Robbert heeft zeer zeker verstand van zaken!

marc_o
31 maart 2005, 14:50
Kruis Feedback Rotterdam met Juke Box en je hebt echt een topzaak. Wel moeten die no-no-zaterdaghulpjes weg, en dan vervangen door mensen die wel weten waarover ze het hebben. ruimte en opzet Feedback Rotterdam vind ik echt wel dik in orde.

V!N
31 maart 2005, 14:58
In de ideale winkel staat een vriendelijke en humoristische vent die veel weet en de juiste waar voor geweldige prijzen heeft. Goedkoper dan Musik Produktiv en in het geval van een dure gitaar slechts tientjes duurder het goedkoopste adres uit de USA met alle verzendkosten, invoerrechten en verzekeringen vandien.

Gitaren die binnenkomen en minder dan perfect zijn, worden tip top in orde gemaakt. Geen Epiphones met vreemde elementkeuze schakerlaars bijvoorbeeld.

Het assortiment hoeft niet groot te zijn, alles wat hij niet heeft, kan hij namelijk bestellen en als het moet, geeft hij de klant toegang of gaat met de goede klant naar de importeur zodat deze zelf de gitaar uit kan zoeken uit de gehele voorraad waar de muziekwinkels in Europa hun bestellingen uit doen.

De winkel moet in de buurt staan van een kroeg waar ze goede rock draaien en internet schminternet .. site of geen site, dat kan mij heel weinig schelen.


Kortom, de Guitarbox in Meppel ! http://www.lespaulforum.com/forum/images/smilies/drink4.gif

Anders Destium
31 maart 2005, 15:43
Dat klinkt heel aanlokkelijk, maar om nou in Meppel te gaan wonen... :lol:

Dirk_Hendrik
31 maart 2005, 15:51
quote
Eindelijk een gevarieerd aanbod en geen wise guys die me onzin lopen te vertellen.
unquote

ach ik geloof beide sites toch ook wel hun klantjes hebben die onzin lopen te vertellen :D


Fred,
Ik werk.......
Dat komt er op neer dat als ik een zaak binnen wil lopen dat meestal is op een zaterdag en zoals je wellicht weet worden muziekwinkels op zaterdag bevolkt door z.g.n. zaterdagverkopers die naast hun schoenen lopen van de trots dat ze in een muziekzaak werken.... nuttige adviezen heb ik niet van gehad.... veel poeha wel.

En betreffende die sites, inderdaad, genoeg onzin. Alléén ben ik daar zelf degene die bepaalt of ik het wil lezen.

Bobbel
31 maart 2005, 15:53
dijkman chill, maar alleen op maandag of vrijdag als Foppe de alles weter er is. =D

Juist jij snapt hem! Foppe is geweldig! die weet gewoon alles en ik vind het de beste winkel die er is... toen ik daar mijn Twin Reverb kocht zeiden ze, neem maar een snoer mee, deze frontliner (Zo'n jaar uigaven) en een zooi plectrums... toen ik daar een accoustische gitaar kocht zei 'mevrouw dijkman' tegen de jonge die hem aan mij verkocht, doe er nog ff een pakje snaren bij met wat plectrums... gewoon heel erg aardig!

Dirk_Hendrik
31 maart 2005, 15:54
dijkman chill, maar alleen op maandag of vrijdag als Foppe de alles weter er is. =D

Ja, en dan de prijzen nog even naar een aanvaardbaar niveau. Kan iemand die rakkers eens uitleggen dat 15% boven de adviesprijs niet normaal is?

Bobbel
31 maart 2005, 15:56
dijkman chill, maar alleen op maandag of vrijdag als Foppe de alles weter er is. =D

Ja, en dan de prijzen nog even naar een aanvaardbaar niveau. Kan iemand die rakkers eens uitleggen dat 15% boven de adviesprijs niet normaal is?

Wat! Ze zijn juist totaal niet duur... over het algemeen goedkoper dan Feedback...

Daniël_san
31 maart 2005, 16:04
FUCK DIJKMAN!!!!!!
Ik meel ze of ze een bepaalde gitaar hadden, me'n pa belde die ochtend noch of ze hem hadden, daar aangekomen zeggen ze: Nee die hebben we niet die is zelfs niet te leveren volgens mij.... Dus mijn reactie: Waar de fuck om meelen jullie dan van wel en zeggen jullie aan de telefoon van wel?? Zegt ie: Ow, dat weet ik niet hoor. En sorry maar ik klan hier niks aan doen. :evil: :evil: :evil: teringlijers :evil: :evil: :evil:

AutoStatic
31 maart 2005, 16:15
Ben geen Dijkman fan.
Samen met Dirk Witte en De Plug zijn dat de winkels die mijn mening hebben gevormd over hoe het niet moet. Ik vertrouw deze drie winkels voor geen meter.
Iets wat je zowiezo nooit moet doen ;)

Les Paul
31 maart 2005, 16:36
Mijn favoriet is toch wel Nederland Muziek in Almere. Ze weten daar alles over Marshall en Gibson. Meer heeft een mens niet nodig :)

Tegenwoordig hebben ze ook veel andere merken (Fender, Ibanez, Jackson, Mesa etc). Vandaag heb ik er nog even een Musicman John Petrucci uit mogen proberen in combinatie met een Handwired Marshall (waanzinnige combinatie overigens).

V!N
31 maart 2005, 19:20
Dat klinkt heel aanlokkelijk, maar om nou in Meppel te gaan wonen... :lol:

Nog een voordeel ! Ik woonde daar al voordat de Guitarbox hier kwam. 8-)

Verhip, ik zie net dat de site van de Guitarbox behoorlijk omgegooid is en er ook zeer recente informatie op staat ! Een hele verbetering, maar ik ga er nog steeds liever zelf heen dan alles via sites te moeten doen. :wink:

Anders Destium
31 maart 2005, 19:48
Ik heb zelf goede ervaringen met Dijkman btw

JvD.
31 maart 2005, 19:50
dijkman chill, maar alleen op maandag of vrijdag als Foppe de alles weter er is. =D

Ja, en dan de prijzen nog even naar een aanvaardbaar niveau. Kan iemand die rakkers eens uitleggen dat 15% boven de adviesprijs niet normaal is?

dat doen ze niet meer, was vroeger wel zo, moest je altijd afdingen.

Neals
4 april 2005, 17:16
Ik vind de feedback in utrecht ook zo gek nog niet, veel aanbod, lekker anoniem omhangen en toch is het personeel nog niet eens zo onkundig.

Best een relaxte zaak, in eigen regio kom ik wel regelmatig bij Heins in Sneek, vooral veel kleingoed haal ik daar weg maar ook afstellen liet ik daar wel eens doen (niet meer omda ik het zelf allemaal doe).

De beste man is ook helemaal geen dozenschuiver, is wel ietsjes duurder dan de feedback, maar je krijgt er veel voor terug in de vorm van o.a. garantie in eigen woonplaats. Wat ook erg tof is, dat is dat er wel eens heel erg vreemde gitaren hangen.