PDA

View Full Version : Eigen gitaar bouwen



Bobbel
31 maart 2005, 03:09
HEY!

Bobbel
31 maart 2005, 03:11
Nou moet je niet gelijk denken dit hoord in Zelfbouw, maar dit is alleen maar een aankondiging dat ik mijn eigen gitaar ga bouwen en daarbij heb ik een site gemaakt waarin je alles kan volgen...
Maar nou had ik een vraag, welk design vinden jullie mooier? de twee ontwerpen kun je op mijn site vinden onder fotoverslag en dan Het Design...

Alvast bedankt!

Ohja de link van mijn site is: http://gitaarbouw.muddybank.com

koentjaa
31 maart 2005, 07:04
ik zal design 2 nemen als ik jouw was,
maar dat moet je zelf maar beslissen :wink:

EmgMaster
31 maart 2005, 07:12
Ik vind 2 ook mooier

Jeroenvanhulsteijn
31 maart 2005, 08:59
Ik ga ook voor 2. Persoonlijk zou ik een 1-piece wraparound brug nemen. Scheelt weer gaten boren en het schijnt dat zo'n wraparound meer sustain geeft (hoek van de snaren naar de body is scherper).

En die electronica, genoeg wiring schematics op het net en anders weten ze het op het forum wel. Misschien kun je daar voor de verandering eens wat anders mee doen dan de standaard gibson schakeling.

Jeroenvanhulsteijn
31 maart 2005, 09:01
Erg mooie site trouwens!! Heel overzichtelijk en mooie vormgeving!

hoofd
31 maart 2005, 09:17
Ik zou voor design 1 gaan...je kan daar toch ook gewoon P90's op knallen i.p.v. single coils?

EpiCenturiesAWAy
31 maart 2005, 11:48
Nummer 2, da's echt een vette gitaar :-D

Bluesbreaker
31 maart 2005, 11:55
Ik zou in ieder geval niet die tomdelonge finish overnemen, ik zou dan liever de hele gitaar 1 kleur spuiten of een origineel ontwerp er voor maken.

BassAgent
31 maart 2005, 11:55
Nr. 2! Die is echt veel vetter, aangezien ik niet van Jaguars houd.

UnbrokenGuitarPlayer
31 maart 2005, 12:03
nr 1 :-D

Anders Destium
31 maart 2005, 12:23
Cool, zo'n project :)

Ik zou voor ontwerp twee kiezen, het doet me persoonlijk ontzettend denken aan de Artisan van Thorn:
http://www.thornguitars.com/models.htm

Ik denk dat je vanaf die site goed kunt bekijken wat wel en niet mooi staat op zo'n gitaar (en hoe de dimensies precies zijn). De body van die Artisans is niet zo heel erg groot btw.

V!N
31 maart 2005, 14:51
Nr. 2 is goed, maar dan moet je hem wel Mickey Mouse noemen. :-D

Bobbel
31 maart 2005, 15:24
bedankt voor de reacties... en zoals mijn gevoel ook al zei denk ik voor twee te gaan... is een keer een totaal ander geluid... maar ik wou even weten van de kenners, is de electronica van een Gibson ingewikkeld of ongeveer net zo 'moeilijk' als een Strat?

Anders Destium
31 maart 2005, 15:36
Strat is niet zo heel ingewikkeld toch? Gibson gebruikt vooral 3-way schakelaars waarbij het enige ingewikkelde de dubbele toneregeling is.

Waarom zou je je laten leiden door de Gibson electronica? Een coil-tap is bijvoorbeeld heel leuk om te hebben op een gitaar!