PDA

View Full Version : Verkies Gibson element boven EMG.......auw, dat deed zeer!!!



Iceman
26 juli 2002, 21:44
Na jarenlange fanatieke aanhanger van het EMG-geloofsgenootschap te zijn geweest, ben ik bekeerd. Vandaag in oefenruimte m'n Rectifier uitgetest (op 10 natuurlijk). Gitaar met EMG klonk goed, maar toch te klinisch. Had voor de grap ook een les Paul meegenomen met standaard element(500T). Thuis op slaapkamervolume vond ik 'em te modderig en onstrak, maar in de oefenruimte kon ik m'n oren niet geloven, wat vet!!! Doordat de eindbuizen dan op hun donder krijgen klinkt de versterker totaal anders. Denk nu aan een geluid ala System of a Down, POD, Metallica. Toon, dynamiek en die scheur in het mid/laag!! Lomp rauw, da's de beste omschrijving.
Hierbij wil ik mijn excuses aanbieden aan al diegenen die ik een EMG-element had aanbevolen, ik wist niet wat ik deed.....

srv-man
26 juli 2002, 21:51
Ja, allemaal leuk en aardig, maar Zakk Wylde klinkt toch ook behoorlijk vet met zijn EMG´s! En om Metallica nou klinisch te noemen.....Was de batterij van je EMG soms leeg :wink:

Anders Destium
26 juli 2002, 22:05
Bedoel je dan de And justice sound of niet?

Iceman
26 juli 2002, 22:06
Wilde speelt op Marshalls die weer heel anders reageren. Met de passieve elementen zat ik eerder tegen de Hetfield-toon aan dan met EMG-81. Maandag verder met demo-opnamens, zal komende week opnamens op interbnet zetten, kunnen jullie zelf een oordeel vellen.

Iceman
26 juli 2002, 22:07
Noop, de Load/Reload sound. Dat logge.

Anders Destium
26 juli 2002, 22:48
Da's toch absoluut niet klinisch, eerder zweverig en zwaar, ik heb lange tijd geweigerd die twee Cd's te kopen (uit principe). Ik ben die CD's wel steeds meer gaan waarderen, maar de glorieperiode van deze band lag toch van Ride the Lightning tot misschien net the black album, ook qua ultrastrakke riffs en daarbij horende sound en dito drums.
Maar over de elementen, hier is altijd een bepaald bereik ideaal volgens mij, en als je Gibson elementen daarop gebouwd zijn is het mooi meegenomen
Toen ik alleen in mijn (kleine) kamer speelde voldeden de oorspronkelijke elementen van mijn Rg ook goed, maar toen ik op kamers ging en plafonds van 3m+ kreeg werd dat wel andere koek, dus een kleine aanpassing (hierna ook voor de buren :smile: ).

srv-man
27 juli 2002, 00:58
Op 2002-07-26 22:06, schreef Iceman:
Wilde speelt op Marshalls die weer heel anders reageren. Met de passieve elementen zat ik eerder tegen de Hetfield-toon aan dan met EMG-81. Maandag verder met demo-opnamens, zal komende week opnamens op interbnet zetten, kunnen jullie zelf een oordeel vellen.

Nou, we zijn zeer benieuwd! Overigens ben ik een EMG liefhebber en gebruiker, maar kan andere pu´s ook zeer waarderen, mijn favoriet heeft toch Andersons.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: srv-man op 2002-07-27 01:00 ]</font>

Iceman
27 juli 2002, 11:44
Zou die elementen ook graag eens proberen, maar elementen kun je niet zomaar testen. Hier bij BigOne Zwolle hebben ze zo'n LesPaul waar je via de achterkant Gibson-elementen in kunt prikken zonder te zolderen of snaren verwisselen. Ben benieuwd naar dat Iommy-element.