PDA

View Full Version : Fame Baphomet



John P
26 juli 2002, 19:37
Op de site van Musicstore Keulen staat een bas van deze naam; wie is er bekend mee? Lijkt me een goed ding (ben altijd op zoek naar goede, maar tevens goede bassen; een goeie, dure kopen is niet spannend).

John P
26 juli 2002, 19:40
Oeps! Ik bedoelde natuurlijk goedkope, maar goeie bassen.Dan nog wat klungelen en modificeren! Veel interessanter dan meteen een goeie, dure kopen!

brooske
5 januari 2003, 02:25
Ik ben ook erg geinteresseerd naar de Fame Baphomet IV met bolted neck (de neck-tru-body is me net iets te duur)
Ik ben deze bas deze middag gaan uittesten, en ze vergeleken met enkele modelletjes van Yamaha (en Ibanez). I was impressed !
De aktieve yamaha's hadden over het algemeen iets meer output, maar de klank en playability van de Baphomet waren zaaaaaaaalig :smile:
Laat je ook niet misleiden door slechts 3 draaiknoppen, ze hebben meerdere functies (uittrekken, dubbele knoppen) dus de klank valt zeer zeker goed bij te regelen!

nadelen wel:
1) De batterijtjes (voor de iets minder wetenden onder ons: actieve elementen hebben stroom nodig) gaan niet zo heel lang mee, maar er kunnen wel oplaadbare gebruikt worden.
2) volgens de verkoper werd die bas speciaal voor musicstore gefabriceerd, dus enkel daar te verkrijgen (probleem voor Belgen als ik, of Nederlanders zoals anderen hier)
3) Ze wordt geproduceerd in een of ander lageloonland, maar als arme student ga ik me daar nu echt niets van aantrekken :smile:

basswasp
5 januari 2003, 11:17
Ach die nadelen... als 't gewoon een goeie bass is :smile:

Worden er trouwens niet een heleboel bassen gemaakt in lagelonenlanden?