PDA

View Full Version : Hoe n00b voel jij je?



Izegrim
31 maart 2005, 03:02
Hallo,
Ik heb me nooit officieel voorgesteld, maar ik ben dus Ize. Die nick is me vertrouwd dus laten we het hierbij houden. Ik ben pas op mijn 23e begonnen met gitaarspelen. Waarom? Geen idee. Ik heb mijn tienerjaren doorgebracht met het idee dat het niet voor mij was weggelegd. Ik zong wel in verschillende bands van hardcore tot am. death metal. De gitarist van een van de laatste bands heeft me eens een paar dingen laten zien zoals hoe de onderdelen van een gitaar heten en een pentatonische ladder. Ik mocht zijn spaanse gitaar lenen en plukte er wat op maar een vriendin van mijn toenmalige vriendin gaf me een electrische gitaar te leen. Zoals waarschijnlijk meer van jullie dacht ik met een nummertje van metallica te beginnen. Niet Enter Sandman maar Master Of Puppets. Te beginnen ja. Ja!

Nu ben ik drie jaar verder, heb een eigen bescheiden rig en kan nog steeds geen MOP spelen. Althans niet op snelheid en zonder solo's. Sinds kort speel ik in een band met muzikanten die een stuk beter zijn dan ik maar zij hebben geen bandervaring. Dat is de enige reden waarom ik me niet ongemakkelijk voel, maar af en toe... Ik voel me alleen bezwaard als ik in de gitaarwinkel ben en wat wil proberen en zo'n snotjong van 14 shred het behang van de muur en ik weet niet wat ik moet spelen. Ik voel me gewoon een n00b. Ik kan gitaren afstellen en kan aardig meepraten omdat het me interesseert, maar ondanks dat ik regelmatig oefen gaat mijn spel niet zo snel mee als mijn kennis. Ach ik haal er voor mezelf genoeg voldoening uit, maar ondanks dat ik me lekker met iedereen mag bemoeien zou ik mijn gezicht niet zo snel op een meeting laten zien.

Jongens ik vind dit een prima board en kom er al zolang ik gitaar speel en jullie hebben me goed geholpen van tijd tot tijd! Ik wil niet pretenderen ook maar een redelijke gitarist te zijn, want op dat vlak voel ik me nog een beginner. Beschouw mijn verhaal maar als een soort disclaimer want bij deze verklaar ik dat ik niet zal zeggen een goede gitarist te zijn haha! Maar als je deze jongen een hart onder de riem wilt steken of je herkent je in mijn verhaal: voel je vrij om te reageren!

Groet,
Ize