PDA

View Full Version : Goede blues leraar gezocht omgeving Weert



Nick_66
30 maart 2005, 23:19
Ik zoek een goede gitaar leraar die mij de authentieke blues kan leren zoals die gespeeld werd door gitaristen zoals Lightnin' Hopkins, Robert Johnson, John Hurt, Blind Boy Fuller, Blind Blake enz. Dus ook de ragtime blues. Ook het leren spelen met een bottleneck. Liefst uit de omgeving Weert, Eindhoven.

Wie weet iemand die dit soort lessen geeft?

bloodboiler
24 april 2005, 11:18
Probeer eens of je het adres van Roy vd Putten kunt achterhalen (zie de gitaar van...). Hij heeft vroeger altijd in Nederweert gewoond, misschien nog steeds???, en speelde toen in Texan Tails.

Trouwens Joop Wolters geeft geloof ik les op de muziek school in Weert, hij speeld zelf meestal metal/fusion achtige dingen maar kan onzettend veel meer, check www.joopwolters.com

Suc6

heavy-metal-thunder
4 juli 2005, 11:37
Sta me toe om gary Moore te citeren (vrij vertaald) :

"je zit daar met je gitaar en luistert en je probeert de ene lick na de andere na te spelen. Alsmaar herhalen tot je het kent, dan de volgende. Dat is blues leren. En ik wed dat Eric (Clapton) en Peter (Green) het ook zo deden".

"Blues you can use" (Hall Leonard Publicatie) vind ik een goed boek om te starten met blues, leuke nummers, die eigenlijk vereenvoudigde nummers zijn in de stijl van o.a. SRV...