PDA

View Full Version : Kan iemand mij meer vertellen over de ibanez RG320FA???



daron_kurt
26 juli 2002, 16:57
Ik ga binnenkort natuurlijk zelf even uitproberen hoe die speelt, maar kan iemand mij er meer info over geven, en hoe de kwaliteit opzich is e.d. dingen die in de ibanez gidsjes staan weet ik allemaal al, maar als iemand nog meer weet te vertellen, graag.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: daron_kurt op 2002-07-26 19:49 ]</font>

Anders Destium
26 juli 2002, 17:57
Goedkopere RG's as deze hebben vaak een erg lekkere en snelle hals, dus ze spelen ontzettend goed voor het geld, alleen het geluid is minder dan de duurdere, en je hebt een wat stroevere tremolo

Ibanez
26 juli 2002, 19:13
Ik heb zelf een ibanez rg270dx, en ik moet zeggen dat het een erg lekkere gitaar is. Hij speelt heerlijk, ziet er mooi uit (vooral de dx) het geluid is wat minder maar dat valt ook wel mee en je kan er gewoon zo ff een ander element in gooien. Kopen dus!

Ibanez
26 juli 2002, 19:14
Oja nog wat, ze zeggen dat de tremelo slecht is, maar dat is ook zoiets dat heel erg meevalt. Hij doet het gewoon perfect en je kan hem natuurlijk niet zo misbruiken als steve vai doet maar voor de rest is het een prima ding.

daron_kurt
26 juli 2002, 19:52
sorry mensen, ik bedoelde eigelijk de
Ibanez RG 320 FA.....Ik zat fftjes met mn gedachten erges anders.....tnx anyway

Ibanez
26 juli 2002, 20:04
Op 2002-07-26 19:52, schreef daron_kurt:
sorry mensen, ik bedoelde eigelijk de
Ibanez RG 320 FA.....Ik zat fftjes met mn gedachten erges anders.....tnx anyway
Hehe, maar dat maakt niet zoveel uit want de rg 320 is eigenlijk hetzelfde als de rg270 alleen de tremolo is anders.

Ic3gl0vE
26 juli 2002, 20:10
de RG320 heeft toch 2 hum's en de RG270 is toch HSH? of heb ik dat nu verkeerd...

als je 'm koopt zou ik wel even zorgen dat je geld overhebt voor een paar nieuwe pickups want die powersounds zijn maar bagger (vinnik)

Anders Destium
26 juli 2002, 20:36
Ik vind zelf twee humbuckers veel mooier staan dan h-s-h, en de middelste gebruik ik toch nooit. Verder heeft het ook nog een praktisch voordeel: Je middelste element zit je nooit in de weg bij het spelen (hier had ik last van toen mijn elementen te hoog stonden op mijn RG).

Verder geldt voor deze het zelfde als voor de 270: Heerlijke hals, maar minder geluid, wat ic3gl0ve ook al zegt.

Pegasus
26 juli 2002, 20:38
Ik heb een RG320FA.
T'is een goede gitaar. Niet de duurste en daarom hoef je ook niet de beste kwaliteit te verwachten. De elementen zijn acceptabel, maar niet super. Ze zijn niet echt stil. Maar deze is natuurlijk te vervangen. De arm heeft ook een nadeel: Hoe vast je het ook schroeft, na een paar flinke duw- en trekbewegingen zit ie alweer hardstikke los. Voor de rest speelt de gitaar hardstikke lekker en is het kopen zeker waard, het is tenslotte wel een Ibanez... Mocht je even moe zijn van het spelen dan is ie ook mooi om naar te kijken. Alleen vanwege die kop al. Maar daar hoef ik Ibanez gebruikers natuurlijk niets meer over te vertellen.

Anders Destium
26 juli 2002, 21:18
Kan je nagen aan als je er drie hebt om naar te kijken!

Ic3gl0vE
27 juli 2002, 14:26
Op 2002-07-26 21:18, schreef Anders Destium:
Kan je nagen aan als je er drie hebt om naar te kijken!


hehehe :smile:


ik vind HSH trouwens ook niet fijn spelen, ik heb een gitaar met HH en ik mis die singlecoil in het midden echt niet en er zit niets in de weg tijdens het spelen.

Ibanez
27 juli 2002, 17:59
Ik heb er helemaal geen last van als ik speel en meestal vooral bij de funky shit, heb ik toch wel een goed clean geluid nodig. De halshumbucker is iets te warm en de brughumbucker juist te schel.

Ic3gl0vE
27 juli 2002, 20:44
als je brughumbucker iets te schel is zou je 'm een stukje naar beneden kunnen schroeven, maar ja als je toch die singlecoil in het midden gebruikt is dat een beetje overbodig :smile: