PDA

View Full Version : framus dragon vs engl powerball



Randolph
30 maart 2005, 22:27
testink...

Fumi SG
30 maart 2005, 22:29
zeg 't eens....

AART
30 maart 2005, 22:31
lala 123

Fumi SG
30 maart 2005, 22:33
test, test 1 2 3 :razz:

UnbrokenGuitarPlayer
30 maart 2005, 22:33
tumtitum



snellaah!

Randolph
30 maart 2005, 22:38
jah ik weet het er is een zoekfunctie, maar die beantwoordt mijn vraag niet :wink:

ik wil volgend jaar een gloednieuwe halfstack kopen, maar ik ben op zoek naar een bepaald geluid.
ik vond de laatste cd van killswitch engage (end of heartache) zoooo ontieglijk vet klinken, ik ben gewoon verliefd geworden op hun gitaar geluid!
nu heb ik eens op internet gezocht, maar ik kon nergens vinden met welke amps dit nou is opgenomen. dan lees ik weer peavey 5150, dan weer framus cobra, maar in de clip van rose of sharyn zie ik aan beide kanten een Dragon halfstack staan.

ik weet wel dat zo'n geluid veel te maken heeft met post-productie, gebruik van mic's etc. maar ik heb nog nooit zo'n vet, modern en origineel geluid gehoord, dat ik het idee heb dat het een framus is... en meestal herken ik wel een bepaald merk kwa geluid.
ooke weet ik dat unearth op hun laatste album the oncoming storm framus cobra's hebben gebruikt, en ingespeeld met 7snarige gitaren met actieve emg's, maar dat is niet het geluid dat ik zoek

aan de andere kant weet ik dat ik met een ENGL powerball altijd wel goed zit.

ik wil dus het geluid waar ik zo verliefd op ben geworden (framus?), of een amp die zo divers is, dat ik tenminste in de buurt kan komen (engl)

weet iemand meer over de sound van de Dragon ? en of ik ergens anders opnames van bepaalde bands/artiesten kan checken die zeker weten met een dragon opgenomen zijn ?

xshredx
30 maart 2005, 23:33
Ik zou durven gokken dat Killswitch Engage opgenomen heeft met 5150's.
Het is niet omdat ze toen ge-endorset waren door Framus dat ze door ook mee opnamen (in de clip moeten ze dan natuurlijk wel Framus versterkers tonen). Ik heb ze toen wel zien optreden met die Framus'en op het podium (maar geen idee of ze die gebruikten).
Nu blijken ze te zijn gesponsord door Hughes&Kettner, maar stond er wel een 5150 achter het podium. Optreden doen ze nu dus met een 5150 met een tube screamer ervoor.
Als ze een 5150 'verstoppen' achter het podium om op te treden, dan is de kans waarschijnlijk ook groot dat ze dat het beste geluid vinden, en daarmee dan ook opnemen, niet?

Negative K3 fan
30 maart 2005, 23:50
wat ik vrij zekr weet over KSE is dat ze op het album de 5150 en framus hebben gecombineerd, dus je hoort in feite beide amps tegelijk...

dit is echter wel een vrij dure oplossing voor jou :D

ik zou voor de 5150 gaan als je geinteresseerd bent in bruut scheuren, de framus en powerball geven je iets meer veelzijdigheid... kwa voicing ken ik de framus niet, maar de powerball en 5150 wel. De 5150 is een stuk losser, scheller en heeft een unieke voicing. De Powerball is vooral erg strak en heeft erg veel laag. Ik vind zelf de 5150 stukken beter klinken dan de powerball, maar dat is slechts een kwestie van smaak.

jorrit
31 maart 2005, 09:54
Optreden doen ze nu dus met een 5150 met een tube screamer ervoor.

waarom zouden ze er een tubescreamer voor zetten?

guhlenn
31 maart 2005, 10:05
het geluid van de cd zijn twee amps (minimaal) die een paar keer gedubbeld zijn. Dat geluid krijg je niet live.

pol
31 maart 2005, 10:29
Optreden doen ze nu dus met een 5150 met een tube screamer ervoor.

waarom zouden ze er een tubescreamer voor zetten?

om die 5150 wat strakker te krijgen, een tubescreamer haalt bas weg voor de distortion, wat em minder modderig doet klinken.

nevermore heeft dit bv ook gedaan voor een mesa boogie rectifier bij het album death heart in a death world.

Lacrymosa
31 maart 2005, 10:36
het nieuwe kse album is voor het grootste gedeelt opgenomen met een Peavey triple XXX

jorrit
31 maart 2005, 12:50
Optreden doen ze nu dus met een 5150 met een tube screamer ervoor.

waarom zouden ze er een tubescreamer voor zetten?

om die 5150 wat strakker te krijgen, een tubescreamer haalt bas weg voor de distortion, wat em minder modderig doet klinken.

nevermore heeft dit bv ook gedaan voor een mesa boogie rectifier bij het album death heart in a death world.

en dat geeft een beter resultaat dan de bass gewoon wat terug schroeven... hmz dan moet ik dat eens gaan proberen met mn peavey ultra plus top..

Phyrexian
31 maart 2005, 14:50
wat ik vrij zekr weet over KSE is dat ze op het album de 5150 en framus hebben gecombineerd, dus je hoort in feite beide amps tegelijk...

+1

Ik had ook in een Guitar World gelezen dat ze een combinatie gebruikten van (elke gitarist) 1 track 5150 + 1 track Framus Dragon. Op KsE's Europese tour stonden er idd Hughes & Kettners op't podium... ik wist echter niet dat ze backstage een 5150 hadden gemiced. De snodaards! 8-) 8-) 8-)

Ik heb zelf die Dragon gehad en hij klinkt lekker speciaal voor metal. Een rond en warm geluid; iets dat je niet alle dagen hoort. Erg veelzijdig. De Dragon klinkt een beetje Vintage vind'k. Moeilijk uit te leggen maar het klinkt als een combinatie van een oude Marshall met een andere amp. Voller en niet zo scherp als een echte Marshall, maar toch heel punchy mids. De powerball heb'k al vaker gehoord live, maar ik vind 'm vaak TE veel gain hebben en fizzy worden als je te veel distortion gebruikt. Maar dat is misschien een geval van smaalverschil; ik hou meer van drogere en rondere klanken.

Unearth gebruikt Cobra's dacht'k. Unearth (B) staat ook lager gestemd dan KsE (Drop C) dus het klankverschil heeft daar ook mee te maken.

pol
31 maart 2005, 18:50
Optreden doen ze nu dus met een 5150 met een tube screamer ervoor.

waarom zouden ze er een tubescreamer voor zetten?

om die 5150 wat strakker te krijgen, een tubescreamer haalt bas weg voor de distortion, wat em minder modderig doet klinken.

nevermore heeft dit bv ook gedaan voor een mesa boogie rectifier bij het album death heart in a death world.

en dat geeft een beter resultaat dan de bass gewoon wat terug schroeven... hmz dan moet ik dat eens gaan proberen met mn peavey ultra plus top..

ja, en zo haal je ook de bassen voor de distortion een beetje weg, en juist met je toonregeling enkel erna.

die framussen wil ik ook wel es testen, al veel goeds van gehoord.
5150 is niet echt mijn ding, niet strak genoeg en te vuil vond ik.

Randolph
31 maart 2005, 21:39
het nieuwe kse album is voor het grootste gedeelt opgenomen met een Peavey triple XXX

hoe weet je dat?
ik heb een triple xXx, maar die heeft lang niet de voicing van de cd

ieme
2 april 2005, 10:44
Ik heb een Framus dragon gehad, verkocht omdat ik verliefd werd op een Guytron maar ik koop er binnenkort weer een dragon!! super amps!

ieme

Ravenholm
2 april 2005, 11:20
Wat de Framussen betreft ben ik meer te spreken over de Cobra, die scheurt echt zwaar bruut. Denk je op t 2e kanaal al een goeie scheur te pakken te hebben, knalt t 3e kanaal er even hard overheen.
De bijbehorende cabs zijn echter niet je van het vind ik, zeker niet als je de prijs in acht neemt.