PDA

View Full Version : Playlist van mijn band... erg voorspelbaar/standaard ??



Dude
26 juli 2002, 13:36
Alive - Pearl Jam

Killing in the name - Rage Against The Machine

Song 2 - Blur

Kryptonite - Three doors down

This is how you remind me - Nickelback

Last Resort - Papa Roach

Always on the run - Lenny Kravits

One - Mettalica

komen nog meer nummers zoals U2, golden earing en bekende nummers in deze stijl, we zijn namelijk nog maar 2 maandjes bezig en hebben nog maar 4 keer samen gespeeld....

Ok ik weet het, erg standaard allemaal en stuk voor stuk muziek die ik thuis niet voor de lol aan zet, maar de band gaat ervoor om het publiek uit hun dak te laten gaan en ik denk dat dat met bekende nummers prima gaat lukken..... geef je mening


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2002-07-26 13:37 ]</font>

alhambra
26 juli 2002, 13:41
idd weinig origineel.
Zou wel leuker zijn als je het publiek ook mee krijgt met wat minder standaard spul en dat speelt ook nog is een keer leuker ook.

Dude
26 juli 2002, 14:14
Op 2002-07-26 13:41, schreef alhambra:
idd weinig origineel.
Zou wel leuker zijn als je het publiek ook mee krijgt met wat minder standaard spul en dat speelt ook nog is een keer leuker ook.


inderdaad, helemaal gelijk in, met andere band ( JoeSixpack) spelen we minder conventioneel spul, en ook krijgen we daar het publiek los mee, is erg tof...
Hey joe (hendrix)

Purple haze (hendrix)

Not an addict (k's choice)

Crazy baby (joan ossbourne)

Your love (ad)

October (ad) (CANCELLED)

Fucking up (neil young)

Get back (beatles)

Joe sixpack (bart)

Iron man (black sabbath)

Come together (beatles)

Mother mother (Tracy Bonham)

Ibanez
26 juli 2002, 16:43
Op 2002-07-26 13:36, schreef iamyou:
Alive - Pearl Jam

Killing in the name - Rage Against The Machine

Song 2 - Blur

Kryptonite - Three doors down

This is how you remind me - Nickelback

Last Resort - Papa Roach

Always on the run - Lenny Kravits

One - Mettalica

komen nog meer nummers zoals U2, golden earing en bekende nummers in deze stijl, we zijn namelijk nog maar 2 maandjes bezig en hebben nog maar 4 keer samen gespeeld....

Ok ik weet het, erg standaard allemaal en stuk voor stuk muziek die ik thuis niet voor de lol aan zet, maar de band gaat ervoor om het publiek uit hun dak te laten gaan en ik denk dat dat met bekende nummers prima gaat lukken..... geef je mening


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2002-07-26 13:37 ]</font>
Dat is wel een erg saaie playlist zeg. Afgezaagder kan ik niet bedenken. Hoewel de nummers altijd leuk zijn om te spelen.

Markie
26 juli 2002, 17:02
Nou, tja, misschien standaard maar: what the heck? Het zijn gewoon goede nummers.
Belangrijk is vooral welk publiek je hebt.
Voeg eventueel nog de kabouter plop dans toe, die slaat in van jong tot oud. :smile:

Dude
27 juli 2002, 09:28
Op 2002-07-26 17:02, schreef Markie:
Nou, tja, misschien standaard maar: what the heck? Het zijn gewoon goede nummers.
Belangrijk is vooral welk publiek je hebt.
Voeg eventueel nog de kabouter plop dans toe, die slaat in van jong tot oud. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


jajjajajajajjajja.... als we dat doen stap ik er uit !

pimmetje
27 juli 2002, 09:49
Op 2002-07-26 14:14, schreef iamyou:
inderdaad, helemaal gelijk in, met andere band ( JoeSixpack) spelen we minder conventioneel spul, en ook krijgen we daar het publiek los mee, is erg tof...
Hey joe (hendrix)
Purple haze (hendrix)
....
Get back (beatles)
....
Come together (beatles)

Als stonden er een paar in die je niet zo vaak hoort, die vier hierboven zijn ook wel goed uitgekauwd hoor. Vooral die 2 Hendrix nrtjes hoor je om de haverklap bij allerlei coverbandjes. Een paar van de andere nummers zijn ook niet echt onbekend te noemen.

Begrijp me niet verkeerd... ik zeg niet dat er iets mis mee is. Coverbands worden over het algemeen door kroegen ingehuurd OMDAT ze bekender spul spelen. Dat herkennen mensen, en dat vindt men leuk. Ik was 't alleen niet helemaal eens met de kwalificatie "minder conventioneel spul" bij deze nummers.

Dude
27 juli 2002, 12:22
jajaj maar de rest is minder bekend toch, dat bedoel ik, het is niet het standaard nirvana/alanis/noemnogeenswat cover repetoir

FNaRK
27 juli 2002, 20:21
ben toch ook wel erg benieuwd hoe jullie "One" van Metallica spelen. Wij hebben ook een poging gewaagd maar vonden ons niveau niet goed genoeg: niet strak genoeg en die soloos zijn een crime...
Wij hebben zelf de houding van: je speelt een cover of helemaal perfect, of je verbouwd hem op een orginele manier. Anders spelen we het niet (vandaar dat we maar 4 covers op de setlist hebben en die spelen we alleen als we een dubbele set moeten spelen :grin:)
Heb je toevallig een MP3 van jullie "one" uitvoering ??

Dude
29 juli 2002, 10:22
nee joh, gaat helemaal top, onze andere gitarist heeft zich helemaal de pleuris geoefend op die solo's. dus dat zit wel goed, de zang is moeilijk maar lukt ook wel, en ik hoef maar weinig te doen dus das ook wel eens lekker....

MP3 tjes volgen wel, eerst alles strak hebben, een bagger mp3tje zit niemand op te wachten, maar het komt snel goed

Sjaak
30 juli 2002, 19:10
Wij willen juist bij covers iets vernieuwend eraan toevoegen. Een ander basloopje en dergelijke. Maar dat is voor ieder natuurlijk anders. Van die playlist. Als jullie zorgen dat het goed klinkt wat jullie spelen zal niemand van die playlist op kijken (denk ik) Trouwens die standaard nummers zijn vaak ook de beste dus vind iedereen ze vaak ook goed (mits ze goed gespeeld worden dan maar dat had ik al gezegd)

MADdie86
30 juli 2002, 20:12
Als je 2 covers zouden willen toevoegen. Heb ik nog 2 goede nummers, weinig mensen kennen de nummers maar als ze ze horen zijn ze meteen verkocht.

Stone Cold crazy - Queen
Great king Rat - Queen

Deez zijn best vet.

Dude
30 juli 2002, 21:56
Op 2002-07-30 20:12, schreef MADdie86:
Als je 2 covers zouden willen toevoegen. Heb ik nog 2 goede nummers, weinig mensen kennen de nummers maar als ze ze horen zijn ze meteen verkocht.

Stone Cold crazy - Queen
Great king Rat - Queen

zal ze eens downloaden, bedankt

Deez zijn best vet.

Ic3gl0vE
30 juli 2002, 23:50
het zijn vooral de 'hier-zijn-we-bekend-mee-geworden-nummers' van bands die je in je playlist hebt, ik zou er wat minder bekende nummers bij doen...

Purple haze is trouwens ook door Six Feet Under gecoverd hehe

rePUNKtative
31 juli 2002, 11:26
ik snap zowiezo niet waarom je geen nummers speelt die je zelf thuis zou op zetten, maar goed :wink: Speel wat je zelf leuk vind en wat ook het publiek zal aantrekken. Het is een beetje te divers imho, er zit geen stijl in (refereer naar Nickelback en Metallica in 1 lijst).

probeer ook eens wat van bowy. Of the small faces (lazy people is echt een leuk nummertje hoor als je het een maatje sneller speelt :wink:).

Dude
31 juli 2002, 18:09
Op 2002-07-31 11:26, schreef rePUNKtative:
ik snap zowiezo niet waarom je geen nummers speelt die je zelf thuis zou op zetten, maar goed &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif"> Speel wat je zelf leuk vind en wat ook het publiek zal aantrekken. Het is een beetje te divers imho, er zit geen stijl in (refereer naar Nickelback en Metallica in 1 lijst).

probeer ook eens wat van bowy. Of the small faces (lazy people is echt een leuk nummertje hoor als je het een maatje sneller speelt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">).


de nummers van pearl jam enzo zet ik wel aan, maar nickelback, kryptonyte enzo zal ik NOOIT voor de lol aanzetten, zijn wel leuk om te spelen allaal hoor

BLOK182
31 juli 2002, 18:50
Dat natuurlijk wel ja, onze band is nu ook bezig met Kryptonite hehe.
Trouwens, ik vind "One" niet echt standaard, ik bedoel, het is weer eens wat anders.

Harry
1 augustus 2002, 09:17
met mijn band spelen we vooral nummers die we zelf leuk vinden, maar geven er wel onze draai aan. Soms hoor ik iets op de radio of zo, dat speel ik later uit mijn hoofd na zodat er meestal iets heel anders uitkomt. Perfect naspelen kunnen we niet, geen enkele band trouwens, dus dat proberen we nog niet eens.

Ic3gl0vE
9 augustus 2002, 11:39
perfect naspelen is ook niet leuk... je moet je eigen versie maken en geen kloon (neemt niet weg dat het wel goed mag klinken hè :wink: )

Harry
9 augustus 2002, 12:05
ja, we spreken wel dingen af en dan oefenen we ook nog 's :grin:

Ruud
11 augustus 2002, 21:09
Probeer 'Bullet with butterfly wings' van de Smashing Pumpkins eens...
een echte klassieker die je weinig van bands hoort....en zeker niet standaard

bij onze optredens slaat dat nummer altijd hardstikke goed aan....

of 'paranoid' van black sabbath

philbee
13 augustus 2002, 16:55
hee Bart, kan die zanger dat ook allemaal aan? of duikt ie af en toe een oktaafje?

Dude
14 augustus 2002, 12:00
Op 2002-08-13 16:55, schreef philbee:
hee Bart, kan die zanger dat ook allemaal aan? of duikt ie af en toe een oktaafje?


hij zingt wel tegen zijn top aan hoor, maar het gaat beter, die schreeuw nummers bewaren we voor het laatst, merken wel dat naar mate we vaker spelen (hebben nu iets van 8 keer samengespeeld) dat het beter gaat.