PDA

View Full Version : Beste elementen voor Telecaster?



Quink
30 maart 2005, 16:41
Ben aan het rondkijken voor Telecaster elementen, dus vraagje voor de kenners: welke elementen geven het mooiste Telecaster geluid? De meeste "Twang". Van clean tot milde overdrive. In principe ben ik niet op zoek naar overwound.

Dus, Fralin, Lollar, Suhr, gewoon van Fender? Betere suggesties?
Ik hoor graag van u! :D

Cubensis
30 maart 2005, 17:07
hoor goeie verhalen over Van Zandt

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 17:14
kijk ook eens naar Kinman's

erg goede dingen over gehoord!

Quink
30 maart 2005, 17:46
:o Ieiek. Nog meer keuzes. Ok, staan genoteerd.

hoofd
30 maart 2005, 17:58
Ik vind Seymour Duncan ook wel leuke elementen hebben...

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 18:17
Je kan Kinman en Seymour Duncans ook horen als je dat wilt:

www.kinman.com

www.seymourduncan.com

hierop staan soundsamples van de pickups

Quink
30 maart 2005, 20:46
Kinman: pfoeoeoe, zijn eeeeerrrg duur. Vraag me af of ze dat prijsverschil wel waarmaken.

Seymour: mmmm, weet niet. Heb een paar Humbuckers van SD gehad, en die vond ik prima. Heb ook een tweetal Strat elementen van SD, en daar ben ik niet zo kapot van. Dus die slaan we denk ik maar even over.

groovyB3
30 maart 2005, 20:53
Kinmans zijn TE duur en klinken geeneens zo mega goed.

Van Zandt's zijn mijn favo pickups en een setje Strat pickups heb je al voor 170 Euro. Tele zal rond de 130 Euro liggen. Andere goeie keuze is Fralin.

John Suhr en Seymour Duncan vallen voor mij in de categorie 'leuk, maar net niet'.

bert k
31 maart 2005, 00:24
Kinmans klinken megagoed (heb ze zelf :D ) als je geen ruis wilt. Als je vindt dat ruis en brom bij de Fendersound horen, koop dan vooral geen Kinmans. (Niet sarcastisch bedoeld...)

Quink
31 maart 2005, 01:39
John Suhr en Seymour Duncan vallen voor mij in de categorie 'leuk, maar net niet'.

De Suhrs ken ik niet, maar vind van de SD's een beetje, tsja, niet echt slecht, maar ook niet echt goed. Beetje, ermm, Opel zeg maar. (Sorry Opel fanaten). Niks mis mee, maar ook niet iets waardoor je zegt, ja, laat ik eens een stukje gaan gitaar spelen. Mmm, Suhr ook maar op de reservelijst voorlopig...


Kinmans klinken megagoed (heb ze zelf :D ) als je geen ruis wilt. Als je vindt dat ruis en brom bij de Fendersound horen, koop dan vooral geen Kinmans. (Niet sarcastisch bedoeld...)

Dat is idd iets wat mij, afgezien van de prijs en wellicht geheel onterecht, een beetje doet aanhikken tegen de Kinmans. Ik geloof je 100% dat ze goed klinken, maar als je een bepaald deel van een sound "weglaat", wordt het dan niet een beetje te, netjes? Te klinisch zeg maar? Of is het gewoon de Fender sound, maar dan zonder ruis/brom?

Svenson
31 maart 2005, 03:11
Hmm, ik heb zelf SD telecaster elementen (Alnico II Pro en Jerry Donahue Model) en ik ben er behoorlijk tevreden over, mooie clean en heeft zeker de tele-twang.

Bobbel
31 maart 2005, 03:15
Als je de juiste Tele sound zoek neem je die van Fender toch? Ik bedoel een Telecaster blijft van Fender...

Maniaaaak!!
31 maart 2005, 09:18
Dat is idd iets wat mij, afgezien van de prijs en wellicht geheel onterecht, een beetje doet aanhikken tegen de Kinmans. Ik geloof je 100% dat ze goed klinken, maar als je een bepaald deel van een sound "weglaat", wordt het dan niet een beetje te, netjes? Te klinisch zeg maar? Of is het gewoon de Fender sound, maar dan zonder ruis/brom?

Ik vind ze ERG mooi klinken, op de website van Kinman kan je ze horen...

http://www.kinman.com/html/mediaCentre/sounds.htm

daar staan ze, vind vooral de BluesSet erg mooi klinken. Ze klinken meer Fender dan Fender pickups wordt weleens gezegd. ;)

telecastermaster
31 maart 2005, 11:05
Hi Quink,

Ik second de keuze voor Van Zandt elementen. I.t.t. tot de vorige posts die het van horen zeggen hebben kan ik uit eigen ervaring vertellen dat ze errug goed zijn. (Ik heb ze in een Rockinger Tele zitten). Ze zijn bij Rockinger te koop voor € 175 voor een setje. www.rockinger.com zie onder pickups.

Peter

Bluesbreaker
31 maart 2005, 11:12
Ze zijn bij Rockinger te koop voor € 175 voor een setje. www.rockinger.com zie onder pickups.


Voor goedkope Van Zandts moet je bij Joe the Guitarman zijn:
http://www.joetheguitarman.com/van_zandt_picups_price_list.htm

125 dollar voor een setje tele pickups, 10 dollar verzendkosten.

Ik heb mijn van Zandts daar ook besteld, ging allemaal prima.

bert k
31 maart 2005, 11:45
[Dat is idd iets wat mij, afgezien van de prijs en wellicht geheel onterecht, een beetje doet aanhikken tegen de Kinmans. Ik geloof je 100% dat ze goed klinken, maar als je een bepaald deel van een sound "weglaat", wordt het dan niet een beetje te, netjes? Te klinisch zeg maar? Of is het gewoon de Fender sound, maar dan zonder ruis/brom?

Gewoon Fendersound. Ik snap dat een Fender kans op brom heeft, is ook niet erg, het hoort er een beetje bij. Maar ik heb het echt nog nooit mooi gevonden; die brom kan ik missen als kiespijn. De Kinmans klinken zoals een Fender zonder storing.

Quink
31 maart 2005, 12:10
Ik vind ze ERG mooi klinken, op de website van Kinman kan je ze horen...

Maniak, Bert, klinken idd goed. Goede Fender sound dus (minus brom). Maar ik blijf ze wel eeeerrrrg duur vinden. Vraag me dus af of ze dat prijsverschil rechtvaardigen.


Voor goedkope Van Zandts moet je bij Joe the Guitarman zijn:
http://www.joetheguitarman.com/van_zandt_picups_price_list.htm

125 dollar voor een setje tele pickups, 10 dollar verzendkosten.

:o Kijk, da's goedkoop. Bedankt voor de link Melle. Begin toch een beetje naar Van Zandt te neigen, op basis van reacties, en ook qua prijs.

Verder nog in overweging: Lollar Vintage T ($175/set), Fralin Stock Telecaster ($160/set), dus aanzienlijk duurder dan de Van Zandt's. Niet dat de prijs nou het belangrijkste is, maar goed, als ze verder qua sound bij elkaar in de buurt liggen

Op www.acmeguitarworks.com staan vergelijkende soundclips tussen Fralin en Lollar. Jammer genoeg geen V.Z. erbij, en Strat elementen.

Moeilijk, moeilijk. Blijft allen vooral komen met uw gewaardeerde suggesties. :D

BeeJee
1 april 2005, 21:17
Ik heb zelf de Fralins in mijn Tele zitten, en deze klinken errug goed! Goede balans in de sound, en de neck-pickup is echt meesterlijk.

hoofd
1 april 2005, 21:30
't kutte van pick-ups is dat je ze niet ff lekker kan testen...ik zit ook te kijken naar nieuwe pups in me tele (zitten nu nog steeds SD HotRails in), maar er is zoveel keus :-(

Quink
1 april 2005, 21:37
Ik heb zelf de Fralins in mijn Tele zitten, en deze klinken errug goed! Goede balans in de sound, en de neck-pickup is echt meesterlijk.

Fuck. Fuckerdefuckfuck. Kunnen we niet gewoon afspreken dat iedereen hetzelfde antwoord geeft? Maak het maar nog moeilijker. Bedankt hoor.




:wink:

Quink
1 april 2005, 21:39
't kutte van pick-ups is dat je ze niet ff lekker kan testen...ik zit ook te kijken naar nieuwe pups in me tele (zitten nu nog steeds SD HotRails in), maar er is zoveel keus :-(

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Gered!!!!! Ok, we doen het volgende, jij koopt Kinman's, ik neem Lollar's, en dan gaan we bij Telecastermaster de Van Zandt's en bij Beejee de Fralin's testen. Na het testen ruilen we dan eventueel. :-D :-D

hoofd
2 april 2005, 02:13
ik vind 't een mooie deal :D

ruezzz
2 april 2005, 09:25
Hoe zit dat eigenlijk bij die Van Zandts, moet je daar je eigen kapjes overheen zetten? (Normale strat elementen zijn toch wit?) of zijn ze alleen in zwart te krijgen?

Bluesbreaker
2 april 2005, 12:27
Hoe zit dat eigenlijk bij die Van Zandts, moet je daar je eigen kapjes overheen zetten? (Normale strat elementen zijn toch wit?) of zijn ze alleen in zwart te krijgen?

Single coils zitten altijd kapjes overheen.