PDA

View Full Version : Software om akkoordenschema's te maken



AutoStatic
30 maart 2005, 16:25
Ik zoek software waarmee ik plaatjes van akkoordenschema's kan maken, dus GEEN tabs maar plaatjes zoals deze:
http://jazzguitar.be/images/chords/shellCmaj7.gif

Ik heb me al het schompes gezocht maar geen enkel proggie doet wat ik wil. Iemand een idee?

Bluesbreaker
30 maart 2005, 19:50
paint

thijsov
30 maart 2005, 21:17
photoshop

AutoStatic
30 maart 2005, 23:03
Dank u voor de serieuze reacties :D
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik het juist niet met een grafisch programma wil doen. Dan zou ik net zo goed een Excel sheet, Word document of een html pagina kunnen maken...

Brianmayrulezzz
30 maart 2005, 23:04
volgens mij kan guitarpro dat wel--> www.guitar-pro.com

Jeroenvanhulsteijn
30 maart 2005, 23:41
met powertab kun je wel chord diagrams maken. Maar die kun je verder niet printen ofzo. Moet je weer knippen en plakken in grafisch programma.

Je zou natuurlijk ook zelf zo'n programmaatje kunnen schrijven.

AutoStatic
31 maart 2005, 13:08
volgens mij kan guitarpro dat wel--> www.guitar-pro.com

Komt al aardig in de buurt, bedankt!
Maar er MOET toch een proggie zijn waarmee ik die chord diagrams als plaatjes op kan slaan...

Harald
31 maart 2005, 19:11
Via een omweg zou je dat met powertab inderdaad wel kunnen. Akoorddiagram kun je helemaal naar wens maken met powertab.

En dan een progje gebruiken (alt printscreen en dan knippen moet ook lukken, maar het kan waarschijnlijk makkelijker) dat je een screencapture laat doen van dat stuk van je beeldscherm. Die zijn er wel maar het is lang geleden dat ik zoiets gebruikt heb, weet even geen naam. De screencap kun je dan als plaatje opslaan. Moet helemaal met freeware kunnen. Even bij sites als tucows of zo kijken.

Spi6
31 maart 2005, 20:58
waarom ga je niet gewoon naar chordfind.com? :???:

AutoStatic
31 maart 2005, 23:45
@Harald: dat is een manier maar te omslachtig. Met Alt+PrintScreen kun je een venstertje kopiëren en deze bijv. in Adobe Coffeeshop plakken en bewerken. Maar ik zoek dus een proggie waarmee je akkoordenschemaatjes maakt en die ze kan opslaan als plaatjes, gifjes of jpegjes.
@Spi6: ik wil geen akkoorden opzoeken, ik wil zelf schema's kunnen maken en deze als plaatjes op kunnen slaan.

Change_of_Seasons
4 april 2005, 20:59
Volgens mij is er niet zo'n soort programma. Het kan bij mijn weten alleen op de manieren die hierboven zijn beschreven.

AutoStatic
6 april 2005, 14:28
:x :( :cry: