PDA

View Full Version : hulp nodig



djille
30 maart 2005, 16:05
Ik gebruik nu een 30 watt peavey versterker in combinatie met een boss mt2. Ben tevreden over het geluid maar ik wil wat meer uit mn gitaar halen, dus zat ik te denken om een podxt live (floorboard) van line6 aan te schaffen. Maar toen kwam ik bij het volgende probleem. Ik wil niet alleen wat meer variatie enzow, maar ook wat meer power. Dus dacht ik aan een nieuwe versterker. Alleen heb ik geen idee wat ik het beste zou kunnen aanschaffen. Aangezien ik van plan ben om een podxt live aan te schaffen heb ik niet echt veel meer knopjes op een versterker nodig, omdat je toch alles regelt met de pod. Nu zou ik dus graag willen weten wat jullie me zouden aanraden.. en waarom. Info over versterkers enzo is ook erg welkom, omdat ik daar dus niet echt van op de hoogte ben.

charlie45
30 maart 2005, 16:19
hulp nodig

wij allemaal.. wij allemaal..


anyway:

als je je vraag wat specifieker maakt zul je wat beter antwoordt krijgen:

wat voor muziek speel je? veel thuis of veel optredens? veel verschillende geluiden nodig? of een goed basis geluid? welke gitaristen vind je een mooi geluid hebben?

djille
30 maart 2005, 20:11
Ik speel van rustige rock tot ruige metal.. ik speel veel thuis maar oefen ook vaak met mn band. ik heb niet uberveel geluiden nodig.. om deze redenen dacht ik zelf eraan om een pod te kopen want dan zijn mn geluidjes allemaal bij elkaar, lekker compact zodat je niet al te veel hoeft te slepen. Alleen wil ik wat meer power hebben als ik met mn band oefen en miss ook voor aanstaande optredens :lol: ... alsut ooit zo ver mag komen. Het probleem is dus dat ik niet al te veel geld heb en ik niet zo veel af weet van versterkers. Het liefst wil ik gewoon een versterker die ik alleen ff moet inpluggen en verder alleen een volume, tone en aan en uit knop heeft. Want alle mooie en leuke geluidjes wil ik met mn pod gaan regelen.

marcelthijssen
30 maart 2005, 20:49
ik dacht dat de POD's (waaronder dat nieuwe floorboard) het beste tot hun recht komen direct aangesloten op de mengtafel; niet aan 'n gitaar-amp.


marcel

V!N
30 maart 2005, 20:50
Wat ? : Actieve monitor

Wat betekent dat ? : Een eindversterker en luidspreker in één kast

Ja, maar wat doet dat ding dan ? : Het maakt het "pure" signaal van je lijn6 luider zodat het door de luidspreker kan et voila, het is net of je een versterker gebruikt.

Goh .. en waarom raad je me zoiets aan ? : Omdat je geen gitaarversterker nodig hebt. Zoals je zelf al zegt, je haalt toch alles uit je lijn6 en dan heb je alleen een eindversterker en een luidspreker nodig. Een actieve monitor is dan het meest compact en voordeligst.

Grave Fillé
30 maart 2005, 21:00
Je hebt het over POD's maar wil ook een wat meer vermogen? Dan zou ik een flextone III XL nemen. Ik dacht dat dat ding ong 100 watt heeft, en je kan er een floorboard bij kopen. Maar mischien is dat iets te prijzig.

djille
30 maart 2005, 21:45
ok.. ik gaat ff ut rijtjuh af :wink:

@ marcelthijssen; zoiets had ik ook gelezen.. dus dat zou betekenen dat ik voor thuis mn pod gewoon in mn peavey versterker kan pluggen en alsik met mn band speel, plug ik um in de mengtafel.

@ V!N; een actieve monitor klinkt leuk :lol: .. alleen weet ik nogsteeds niet helemaal wat het is. miss kan iemand me nog wat extra info over geven liefst met voorbeelden en plaatjes. kzal zelf er ook wat over zoeken... klinkt namelijk ook een goede oplossing

@ Grave Fillé; Ik wil juist een podxt live omdat ie compact is, voor mij nog net te betalen :roll: en je met je compie kan connecten wat naar mijn idee veel mogelijkheden creeert. maar probeer me maar is om te praten :wink:

Fumi SG
30 maart 2005, 21:54
@ V!N; een actieve monitor klinkt leuk :lol: .. alleen weet ik nogsteeds niet helemaal wat het is. miss kan iemand me nog wat extra info over geven liefst met voorbeelden en plaatjes. kzal zelf er ook wat over zoeken... klinkt namelijk ook een goede oplossing

een actieve monitor is eigenlijk niet meer dan een speaker met een eindversterker in één kast. Nou kan ik wel plaatjes gaan posten, maar een actieve monitor ziet er niet echt anders uit dan een passieve monitor (da's dus zonder ingebouwde eindversterker) :razz:

Bluesbreaker
30 maart 2005, 21:58
Hey Fumi, ben jij dom ofzo? Je post vrijwel nergens iets "nieuws", alleen dingen die in het topic al gezegd zijn, actieve monitor was door V!N al uitgelegd.

Fumi SG
30 maart 2005, 22:32
Hey Fumi, ben jij dom ofzo? Je post vrijwel nergens iets "nieuws", alleen dingen die in het topic al gezegd zijn, actieve monitor was door V!N al uitgelegd.

Hey Bluesbreaker, ben jij dom ofzo? V!N heeft het idd uitgelegd, en djille heeft aangegeven dat hij het nog niet snapt.... Ik doe ook een poging het hem uit te leggen, maar dat mag ook al niet meer hier :-?

Hey Bluesbreaker, overdrijf jij altijd ofzo?

djille
30 maart 2005, 23:34
bedankt voor de extra info Fumi SG... en wa betreft Bluesbreaker.. jij bent volgens mij in dit geval degene die niks "nieuws" toevoegd. Doe dus niet iets waarvan je zelf andere beschuldigt... verder kan ik er niks over zegge want ben pas een paar uurtjuhs op dit forum :)

djille
31 maart 2005, 00:06
ik net ff gegoogled... en heb het een en ander over actieve monitors gelezen. Ben daardoor best enthousiast over de actieve monitor gaan denken. Als ik het nu goed begrijp zou ik bij zo'n actieve monitor gewoon mn line out van de pod kunnen verbinden met de line in van de actieve monitor. en als ik het dan helemaal goed begrijp kan ik er ook een geluidssysteem op aansluiten :-D of er een mengpaneel tussen plaatsen. nu heb ik toch ongeveer een goed beeld van een actieve monitor?

V!N
31 maart 2005, 00:39
Heren toch, bewaar uw kalmte .. Het lijkt op een overbodige regelrechte herhaling, omdat het simpelweg niet eenvoudiger neer te zetten is. Althans, voor ons. Misschien zijn de termen "signaal" en "eindversterker" nog iets te hoog gegrepen voor de beginnende gitarist.

En djille, type alsjeblieft niet als een blondine van 13, tenzij je er daadwerkelijk een bent en ergens heel graag bij wil horen ..


Ik probeer het nog eens:

Het komt erop neer dat je het ene uiteinde van een snoer in je lijn6 prikt en het andere uiteinde in een bak die er ongeveer zo uitziet:
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/24/02/002402111l.jpg

Uit die bak komt dan het "pure" geluid van je lijn6, want vaak is het enige knopje op zo'n bak de aan/uit schakelaar.
Dit is de perfecte oplossing voor zij die alles uit een multi-effect of een lijn6 halen, die hebben geen knopjes nodig om het geluid nog aan te passen.


De actieve monitor in dat plaatje is 100 Watt en kost 129,-- Euro in Duitsland:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=2402111&sid=!18121995&quelle=volltext


Tot hier en niet verder, het kan nu echt niet eenvoudiger worden voorgekauwd dan dit. Mocht het idee van een actieve monitor je aanstaan, kun je elke willekeurige muziekzaak die dit verkoopt binnen lopen en de verkoper daar je situatie uitleggen.
Pak het een beetje slim aan en koop je lijn6, actieve monitor en kabels bij dezelfde muziekzaak en ruil hier ook je Peavy in. De meeste zijn dan bereid je tegemoet te komen in een mooie deal en geven je er een gratis plectrum bij.

Welterusten,

V!N

djille
31 maart 2005, 01:43
Ik ben wel een blondine (maar dan mannelijk :-? ) als je het hebt over mn spellingsfouten dan ligt dat aan mn dyslectie mocht je het over een ander punt hebben dan zou ik het graag horen. ben jammergenoeg geen 13 meer. En kben ook niet meer echt een beginner na 8 jaar spelen.

De reden dat ik hier om hulp vroeg was omdat ik van mening ben dat als je een podxt live gebruikt je alleen iets nodig hebt die het geluid voort brengt. Waardoor al die super geweldig (dure) versterkers met allemaal poespas overbodig zijn en je kan volstaan met wat simpelers maar kwalitatief even goed. Alleen wist ik niet zo snel waar ik me moest laten informeren, dus dacht ik laat ik het hier is vragen. en als iemand dan opeens roept dat ik een actieve monitor zoek, dan weet ik idd niet meteen wat er bedoelt wordt. maar nu wel.

Ik ga mn podxt live in amerika kopen en niet in een muziekzaak in nl.. scheelt al snel 200 euro. Die actieve monitor miss wel, tenzei ik er ergens 2e hands eentje op de kop weet te tikken. Kabels heb en of maak ik zelf. En mn Peavey staat voorlopig nog wel goed zo.

maar bedankt voor alle info

Raffie
31 maart 2005, 08:13
Een electrisch apparaat kopen in de states, lijkt me niet zo'n goed idee. Je zit met het verschil van 220V en 110V. Als er met een adapter gewerkt wordt volstaat een andere adapter anders (dus met de wisselspanning rechtstreekts in de podXt Live) zit je met een hoop miserie ...

Raf

charlie45
31 maart 2005, 12:15
bovendien moet je nog invoerrechten betalen, plus verzendkosten. en wat doe je als het apparaat kapot gaat?

djille
31 maart 2005, 14:09
De podxt live heeft een adaptor nodig als stroom voorziening.. daarom kan je er eentje in amerika halen en dat is ook de reden waarom ik geen actieve monitor in amerika ga zoeken. Invoerrechten heb ik nog nooit moeten betalen, ook niet met nieuwe gitaren en verzendkosten heb ik niet want ik ga zelf naar amerika :razz: .. dus ik ga lekker op vakantie en bespaar 200 euro op een podxt live.. alleen de adaptor moet ik ff in nederland halen :wink: . En ik ga er niet van uit dat het apparaat kapot gaat. anders zou ik in nederland te recht kunnen, maar bij de meeste muziekzaken in amerika krijg je garantie en kan je je kapotte aparatuur eventueel opsturen.

V!N
31 maart 2005, 18:35
ok.. ik gaat ff ut rijtjuh af

Ik heb niet over je spel- en stijlfouten, maar over "breezer"-taalgebruik ..

Fumi SG
31 maart 2005, 18:46
ok.. ik gaat ff ut rijtjuh af

Ik heb niet over je spel- en stijlfouten, maar over "breezer"-taalgebruik ..

Misschien is z'n dyslectie (goed geschreven??) wel heel dramatisch en schrijft ie altijd zo :razz: ......

maar nou ff zonder gel*l. Dat van die garantie in Amerika zou ik niet uitgaan, die krijg je wel maar hoe snel stuur je zo'n ding "ff" terug? Niet zo snel. Bedenk ook ff dat adapters ook redelijk prijzig kunnen zijn, en mochten daar evt. nog invoerrechten bovenop komen (want je weet maar nooit met die lui :-? ) dan ben je niet eens zoveel goedkoper uit dan in Nederland, EN je hebt je verkoper, dus ook je garantie, aan deze kant van de wereld zitten ipv de ander kant :wink:

djille
31 maart 2005, 19:00
die breezertjes moge in je k*nt roeste, ben er niet echt fan van... maar ik wist niet dat het zo erg was mn taalgebruik :-?

en over het garantie e.d., dat is zo als je van het ergste uit gaat. Als ke van het minst "erge" uitgaat bespaar je ong 200 euro. Voor mij is dat niet niks en mocht er iets kapot gaan dan zou ik het denk ik wel opsturen of aan een kennis meegeven (of zelf gaan :-D ). maar dat zijn dingen die in het ergste geval gelden, volgens mij? en wat betreft de invoerrechten. Daar ben ik niet echt bang voor, kheb genoeg dingen naar nl meegenomen zonder problemen, maarjah je weet het idd nooit met die lui. iig bedankt

Fumi SG
31 maart 2005, 19:31
erg hard zal zo'n flesje niet roesten :razz: ....

Maar je hebt gelijk, Breezers zijn idd niet echt 'je van het' :wink:

djille
1 april 2005, 00:48
ik zei toch niet dat het flesje zal gaan roeste... eerder die chemische troep die ze erin stoppe :o . maja zo is het wel weer genoeg geweest met die breezers. dus back on topic :wink: