PDA

View Full Version : Korg AX-10G, goede keuze?



Navar0x
30 maart 2005, 14:00
Hallo,

Ik ben nu alweer een tijdje aan het gitaarspelen, (zo'n 2 jaar) En ik word wel een beetje zat van m'n huidige gitaarsound.
Dus vond ik het wel tijd worden om een effectepedaal aan te schaffen.

Omdat ik erg van Wah houd, leek een cry baby o.i.d mij wel vet, aangezien ik nog maar 14 ben, en niet zo veel geld te besteden heb, leek het me een goed idee om van het geld dat ik wél heb een beter pedaaltje te kopen.
Maar toen kreeg ik een tip (van mijn gitaarleraar) dat ik veel beter een Korg AX-10G kon aanschaffen, het is een effect pedaal met 40 user presets, waaronder cry baby, echte Hendrix wah, en 40 factory presets, voor je eigen editting e.d. Er zit een gitaar tuner in, dus geen gekloot meer met het kwijtraken van stemdevices o.i.d, natuurlijk een pedaal, en line in/out, dus stereo opnemen op je pc moet ook geen probleem worden.

Mijn leraar verkoopt hem helemaal nieuw voor €150,-. Dus de prijs valt aardig mee, aangezien ik ze nergens goedkoper kan vinden.

Foto:

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Korg-AX-10G-Set.jpg

Wat denken jullie? Goede keuze? Of kan ik veel betere pedaaltjes krijgen in ongeveer dezelfde prijsklasse?

Bluesbreaker
30 maart 2005, 14:17
Je hebt zeker les bij gitareon?

Uit zo'n bakje ga je geen vette sound halen, maar dat ga je met je huidige gitaar en amp toch niet.
Met zo'n korg kun je wel leuk wat klooien en verschillende geluiden en effecten proberen.

Goede effecten zou ik toch pas kopen als je een goede gitaar en versterker hebt.

BLOK182
30 maart 2005, 14:37
Ik zou het doen! Korg maakt leuk spul, en zo kan je alvast kennis maken met een hoop effecten, en selecteren wat je wel en niet gebruikt. Kan je later, als je wat ouder bent en een ruimer budget hebt, duurdere/betere effecten kopen.

Javaca
30 maart 2005, 16:07
Voor dat geld kun je beter een zoom 505 en een tweedehands crybaby oid kopen.
Later (als je wat meer geld hebt) verkoop je de 505 voor iets beters. Het is een leuk ding om de verschillende effecten te leren kennen.

Puppeteer
30 maart 2005, 17:40
Ik ga mee met Blok 182.

Als ik niet al ruim voorzien was zou ik deze zelf in mijn verzameling willen. Ik heb de mini ampworks (tabletop gevalletje) en die vind ik op sommige vlakken overtuigender dan de veel duurdere POD II (die wel veel meer kan, ...)

Dit Korg apparaat heeft alles wat je nodig hebt om mee te beginnen.
Geeft een goeie referentie van wat het "echte werk" allemaal kan...

Maarja wie ben ik? Ik vind de DOD FX76 "Punkifier" een geweldige distortion en dat is lang niet iedereen met mij eens.

Ik zou 't doen!

8-)

BlackSun
30 maart 2005, 18:01
Als je van Wah houdt: pas op. Ik heb een AX1500G, en het enige wat ik slecht vind aan dat ding is de WAH, die is afgrijselijk digitaal. Ik weet niet of dat bij deze ook zo is....

Navar0x
30 maart 2005, 19:56
Als je van Wah houdt: pas op. Ik heb een AX1500G, en het enige wat ik slecht vind aan dat ding is de WAH, die is afgrijselijk digitaal. Ik weet niet of dat bij deze ook zo is....

Nee, ik heb hem al uitgeprobeerd, en de wah klinkt als de orignele Hendrix wah, je hebt ook een orginele Cry baby wah en veel verschillende marshall modellen..

BlackSun
30 maart 2005, 22:10
Dan lijkt het me een prima ding voor het geld. korg maakt echt leuke spullen voor lage prijs. ben meer dan tevreden over mn AX1500G, behalve de wah dan. Denk niet dat je een miskoop kan doen.

Navar0x
31 maart 2005, 08:08
Dan lijkt het me een prima ding voor het geld. korg maakt echt leuke spullen voor lage prijs. ben meer dan tevreden over mn AX1500G, behalve de wah dan. Denk niet dat je een miskoop kan doen.

"Dat doet me goed":P Maar zoals ik al zei, de wah in de AX10 is veel beter dan in de AX1500, je hebt volgens mij 4 wah's, de orginele Hendrix wah, (standaard, Dunlop?) Crybaby, en dynamic wah, en de laatste..? (Nog niet uitgeprobeerd :) )