PDA

View Full Version : vermoedelijke oplichter 2dehands.nl



marc_o
30 maart 2005, 12:29
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitaren-onderdelen/8513164_David_T_McNaught_s_Personal_Guitar_2004_Mc Naught_Phoenix_Near_Mint_conditi.html

Kan echt niet voor dit bedrag, staat er tevens 2 maal in met 2 verschillende woonplaatsen.
Let op! Dit merk is duurder dan PRS!!!!!

iam
30 maart 2005, 12:30
er komen wel meer geregeld van deze oplichters voor

laatst een larrivée (topmodel) voor 600€

BartL
30 maart 2005, 12:36
Ik weet niet...ik vertrouw Engelstalige advertenties op Nederlandse sites sowieso niet eigenlijk.

Brianmayrulezzz
30 maart 2005, 12:41
hehehe, ik las zelfs michael Douglas ipv Dolgas.

beetje raar ook dat je het in het engels laat staan ja

Anders Destium
30 maart 2005, 12:55
Als je hier in trapt verdien je het IMO. Als we allemaal een mailtje sturen naar 2ehands.nl wordt hij vanzelf weggehaald.

Ik ben een tijdje bezig geweest om een McNaught hierheen te halen, maar die was 4000 dollar 2ehands en dus net was te duur :lol:

Shaggy
30 maart 2005, 13:25
dit lijkt me zo'n nigeriaanse oplicht-actie .. die gasten zijn er erg sneaky in.

ik had het een keer met een mercedes die ik te koop aanbood. Kreeg ik een mail van een of andere malloot die me veel meer wilde betalen dan ik vroeg .. zat een vuil luchtje, dus niet op ingegaan

marc_o
30 maart 2005, 13:28
Als je hier in trapt verdien je het IMO. Als we allemaal een mailtje sturen naar 2ehands.nl wordt hij vanzelf weggehaald.

Ik ben een tijdje bezig geweest om een McNaught hierheen te halen, maar die was 4000 dollar 2ehands en dus net was te duur :lol:

Niemand verdient het, vind ik. Dit is wel een moeilijk bedrag, want iemand zonder ervaring die de gitaar oprecht mooi vindt, zonder dat ie het merk kent, zou er flink mee op z'n bek mee kunnen gaan.

Anders Destium
30 maart 2005, 13:32
Ik heb een mailtje gestuurd dat het hoogstwaarschijnlijk een oplichter is, als je het verhaal leest kun je niet anders dan je wenkbrauwen optrekken :wink:

marc_o
30 maart 2005, 13:50
Heb ik ook gedaan en de plaatser heb ik ook gestuurd dat ik het "nogal"bedenkelijk vind dat ie op 2 adressen woont en de bloody moeite neemt zo'n ding voor dat geld in ons kikkerlandje te verkopen. Ik geloof nooit dat ik reactie krijg, tenzij ik wordt ontvoerd en onthoofd....o.i.d.

Bluesbreaker
30 maart 2005, 13:51
http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaren/6453702/_mcnaught_phoenix_near_mint.1.1.0.1.558.3710.html

Cubensis
30 maart 2005, 15:36
ik vertrouw sowieso niemand uit Holsloot :D

AART
30 maart 2005, 15:50
ik vertrouw sowieso niemand uit Holsloot :D

Er zit een luchtje aan..... :-? :D

bobby
30 maart 2005, 16:04
En wat doet ie dan als je vraagt dat je de gitaar graag wilt komen ophalen omdat je toevallig toch in de buurt van het weekend?...

Hij kan toch moeilijk mensen oplichten als je die gitaar daadwerkelijk in je handen hebt en ziet of het echt is of niet??

Marcel2
30 maart 2005, 16:15
ik vertrouw sowieso niemand uit Holsloot :D

Er zit een luchtje aan..... :-? :D

Dat idee heb ik ook.
Ik heb daarom een mailtje naar meneer David T. McNaught gestuurd met de vraag of we hier met een oplichter van doen hebben of niet.
Ik ben benieuwd.....

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 16:30
ROFL,

dan gaat ie je verwijzen naar deze site:

http://www.mcnaughtguitars.com/

Ritch
30 maart 2005, 17:20
damn, wat een geile gitaartjes zijn dat! :o

Reel Big Fish
30 maart 2005, 17:22
Hij kan toch moeilijk mensen oplichten als je die gitaar daadwerkelijk in je handen hebt en ziet of het echt is of niet??

Inderdaad :-? Wat doet iedereen moeilijk? :???:

Cubensis
30 maart 2005, 17:35
vaak willen dat soort figuren alleen opsturen

bobby
30 maart 2005, 19:57
Mee eens, vaak willen ze alleen opsturen..

ik heb geen idee waar deze plaatsen liggen (holsloot klinkt nederlands) dus ik denk dat er eerst moet worden uitgesloten of het mogelijk is om deze gitaar in je handen te krijgen en te testen of het de echte is...

als hij dat weigert, dan stinkt deze hele zaak...

Zo niet, dan heb je mischien geluk en een prachtige gitaar voor weinig geld.. :lol:

Ik denk dat het te vroeg is om hem een oplichter te noemen (niet dat dat al is gebeurd, maar toch..)

Cubensis
30 maart 2005, 20:04
Mee eens, vaak willen ze alleen opsturen..

ik heb geen idee waar deze plaatsen liggen (holsloot klinkt nederlands)
net onder emmen, hoort bij de gemeente coevoorden

bobby
30 maart 2005, 21:22
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitaren-onderdelen/?start=15

Okee, kijk maar eens op de eerste paar pagina's. ..

Allemaal gitaren rond de 900-1300 euro, en allemaal onder de domste namen:

JAMES WIHATCHER

jillian

albertomutti

jon lason

Milles Naire

Bill Gillda

Jackson Springer (mooie wel)

Nick Brown

Etc...

Even onder voorbehoud hoor.. maar de manier van schrijven, de datum van aanmelden, de namen (veel gebruik van dubbele L, en namen die een 5 jarig kind zouden verzinnen) alles in het engels, meeste moet naar Rotterdam, en de datum van plaatsing... wel erg toevallig allemaal dat er allemaal meneren zijn met rare namen die exotische gitaren voor weinig leveren.. :???:

Bluesbreaker
30 maart 2005, 21:25
Mee eens, vaak willen ze alleen opsturen..

ik heb geen idee waar deze plaatsen liggen (holsloot klinkt nederlands)
net onder emmen, hoort bij de gemeente coevoorden

:o hoe weet jij dat???



Hoe een oplichter bij Holsloot komt is mij wel een raadsel...

Cubensis
30 maart 2005, 21:29
Mee eens, vaak willen ze alleen opsturen..

ik heb geen idee waar deze plaatsen liggen (holsloot klinkt nederlands)
net onder emmen, hoort bij de gemeente coevoorden

:o hoe weet jij dat???



Hoe een oplichter bij Holsloot komt is mij wel een raadsel...
www.routenet.nl
gewoon een route naar holsloot plannen :D

Svenson
31 maart 2005, 03:29
Even onder voorbehoud hoor.. maar de manier van schrijven, de datum van aanmelden, de namen (veel gebruik van dubbele L, en namen die een 5 jarig kind zouden verzinnen) alles in het engels, meeste moet naar Rotterdam, en de datum van plaatsing... wel erg toevallig allemaal dat er allemaal meneren zijn met rare namen die exotische gitaren voor weinig leveren.. :???:

Dude, je bent niet bekend in Rotterdam he? Kijk maar eens in het telefoonboek, je zou in het buitenland kunnen zijn :)

marc_o
31 maart 2005, 09:26
Ik heb bericht terug hoor:
Eigenlijk een prima antwoord, want zo ben ik zelf ook een beetje, alvast one COOLpoint voor hem, hahaha.
Ik zet zijn e-mail en niet bij:

this is your opinion but nobody asked you


Marc_Odijk@wrote:

I think you are a liar.

This brand of guitar is way to expensive to sell for this amount, and it
is not an easy to find instrument.
Also living in 2 places at the same time seems strange. Holsloot AND
Thoricourt???

Anders Destium
31 maart 2005, 11:34
Ik heb hem een mailtje gestuurd met drie valkuilen, kijken wat ie doet :lol:

MegaDrive
31 maart 2005, 12:56
Dat wou ik net gaan doen. Ik ben heel benieuwd wat eruit komt. Keep us posted, Anders!

Anders Destium
31 maart 2005, 13:45
Grote kans dat hij niet reageert, ik heb gevraagd om extra foto's, een telefoonnummer en ik kan ook nog eens dit weekend langskomen :lol:

Als de advertentie er morgen nog steeds staat ga ik een volgend mailtje naar de site sturen.

Anders Destium
31 maart 2005, 13:57
ik kreeg net een mailtje dat zijn account is geblokkeerd...

marc_o
31 maart 2005, 14:23
Ik heb zijn e-mail adres wel hoor, dus wie het hebben wil, moet het maar zeggen...
Zie net dat ie zowel bij 2dehands als speurders is verwijderd....goed zo...zal 'm leren, wise-ass

fred_internet
31 maart 2005, 15:58
Inmiddels staan de volgende "naar oplichting ruikende" advertenties op 2ehands en speurders:

http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/elektrischegitaren/6622934/lespaulstandardlimitededitionguitar2004.3.1.0.1.33 4.4467.html

http://muziek.2ehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/8558906_Les_Paul_Standard_Limited_Edition_Guitar_2 004_BODY_Top_Species_Carved_AA_m.html

http://muziek.2ehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/8559170_Gibson_Les_Paul_Standard_the_guitar_new_in _September_of_2001_I_would_say_t.html

Marcel2
31 maart 2005, 16:38
Bij de speurders is de prijs € 810, bij 2ehands € 1.100 voor dezelfde gitaar van dezelfde verkoper!

Bluesbreaker
31 maart 2005, 16:44
Bij de speurders is de prijs € 810, bij 2ehands € 1.100 voor dezelfde gitaar van dezelfde verkoper!

Ik zou voor die van 810 gaan!

Anders Destium
31 maart 2005, 19:15
Mail sent, ik ben benieuwd wat de sites en verkoper te melden hebben!

ik heb op zo'n LE flink geGASt toen ze net uit waren. Ik heb er bij Dijkman op gespeeld en was niet bijster onder de indruk (was E2900 btw).

srv-man
31 maart 2005, 20:24
Dit is geen vermoedelijke oplichter, maar 100% gegarandeerd een oplichter! Voor de gein deed ik me maar eens voor als potentiële koper van de McNaught en de reactie is die van een standaard internet oplichter.


Hello,
At this time i am in Uk with some busiess so I want to use a escrow company so you can have the chance to test it for 2 days and we can be 100% protected.
Hope this is Ok with you.
I know that there is a lot of fraud and that is why I want to be safe in all my transactions as you like too.

Vervolgens heb ik hem gevraagd hoe we dat dan gaan doen, maar helaas, geen reactie meer..... :roll:

bobby
31 maart 2005, 20:31
Gewoon zeggen dat je van het weekend in engeland bent en even langswipt om de gitaar te proberen.. :-D

Kijken waar die dan in een keer zit..

Anders Destium
31 maart 2005, 20:39
Het woord escrow is 100% scam, dat is een niet bestaand betaal systeem namelijk :lol:

srv-man
31 maart 2005, 20:54
Gewoon zeggen dat je van het weekend in engeland bent en even langswipt om de gitaar te proberen.. :-D

Kijken waar die dan in een keer zit..

Ja, dat had ik in eerste instantie al voorgesteld, ik wilde best even naar Holsloot (of whatever) rijden, maar een oplichter is ook niet gek. Die probeert gewoon net zolang tot iemand toehapt.

srv-man
31 maart 2005, 20:56
Het woord escrow is 100% scam, dat is een niet bestaand betaal systeem namelijk :lol:

Nou, da's ook niet helemaal waar, bestaat wel degelijk, ook wel Treuhand genaamd bij onze oosterburen.
http://pages.ebay.com/help/confidence/payment-escrow.html

Maar......er is ook veel kaf onder het koren (lees malafide escrow). :roll:

hadv
31 maart 2005, 23:54
het leuke is dat er nu iemand 345.000 pleuri heeft geboden op speurders
bespeur ik hier de vileine hand van een van mede-forummers :razz: :razz: :razz: :razz:

marc_o
1 april 2005, 10:22
Toch vraag ik me af hoeveel mensen hier in trappen op jaarbasis. Ik vind dit echt smerig, en het zal best opleveren, want je ziet het steeds vaker.
We zouden er mailbombs heen kunnen sturen, of we zouden hier kunnen afspreken met z'n allen precies dezelfde reactie op te sturen...

Anders Destium
1 april 2005, 10:55
Geachte mevrouw, meneer,

Naar aanleiding van uw klacht /////// heeft het Speurders.nl team besloten deze advertentie te verwijderen


Klagen helpt :wink:

Ik denk dat ze besluiten tot verwijderen als meer dan 10 mensen een klacht indienen.

marc_o
1 april 2005, 14:09
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/8485210_te_koop_Gibson_1959_Les_Paul_Standard_The_ only_major_change_made_to_the_Le.html?start=105

Dit is er ook eentje. De prijs, daar trap ik aangeschoten nog wel in, maar het gaat over de tekst. Er staat in het laatste gedeelte een reclame voor snaren en burstbuckers. Het mooie is dat je dus 3 elementen hebt met ongepolijste pooltjes....ikke zoeken en tellen, mensen erbij roepen en nog eens tellen.......kom ik maar niet voorbij 2 humbuckers zeg!

Doodziek word je van die lui. Ik ga 2dehands mailen.

Uiteraard was het weer een Engelstalige tekst.

bobby
1 april 2005, 14:25
ik ook...

Je moet er niet aan denken dat een arme ziel hier intrapt en zoveel geld kwijt is.. :-(

MegaDrive
1 april 2005, 14:57
Kom we scoren voor een prikkie een paar Ibbie EDR260's, die spuiten we vervolgens chroom, faken we een Satch handtekening en dan gaan we ze aan alle oplichters aanbieden voor 1000 per stuk! Kunnen we een keer met zijn allen uit eten :D

bat
2 april 2005, 12:08
Er staat in het laatste gedeelte een reclame voor snaren en burstbuckers. Het mooie is dat je dus 3 elementen hebt met ongepolijste pooltjes....ikke zoeken en tellen, mensen erbij roepen en nog eens tellen.......kom ik maar niet voorbij 2 humbuckers zeg!
En nu een lesje begrijpend Engels lezen. In die tekst gaat het dus over 3 typen burstbuckers.

Maar goed.

Anders Destium
3 april 2005, 11:59
Ik heb ondertussen van allebei de scammers een reactie, en surprise surprise allebei op zakenreis in de UK en dezelfde spelfouten....

turboblues
3 april 2005, 18:46
Er staat in het laatste gedeelte een reclame voor snaren en burstbuckers. Het mooie is dat je dus 3 elementen hebt met ongepolijste pooltjes....ikke zoeken en tellen, mensen erbij roepen en nog eens tellen.......kom ik maar niet voorbij 2 humbuckers zeg!
En nu een lesje begrijpend Engels lezen. In die tekst gaat het dus over 3 typen burstbuckers.

Maar goed.En die mensen die hij erbij riep, waren ook niet thuis in de Engelse taal!

marc_o
3 april 2005, 20:28
Er staat in het laatste gedeelte een reclame voor snaren en burstbuckers. Het mooie is dat je dus 3 elementen hebt met ongepolijste pooltjes....ikke zoeken en tellen, mensen erbij roepen en nog eens tellen.......kom ik maar niet voorbij 2 humbuckers zeg!
En nu een lesje begrijpend Engels lezen. In die tekst gaat het dus over 3 typen burstbuckers.

Maar goed.En die mensen die hij erbij riep, waren ook niet thuis in de Engelse taal!


Haha, ja, leuk. draag liever wat bij.
Het gaat er in ieder geval om dat er op steeds grotere schaal oplichters actief zijn, en ik vind dat kwalijk

bobby
4 april 2005, 05:02
http://www.thescambaiter.com :-D

Jeanken
8 mei 2005, 19:57
Bijna zelf iets voorgehad. Iemand kocht mijn Epiphone Les Paul Slash voor 650 euro(wat op zich al vrij veel is) en stuurde me een cheque van 3000 euro! foutje zei hij, iemand moest me nog geld en ik vroeg het benodigde bedrag naar jou te sturen en de rest naar mij. Ik vertrouwde het zaakje natuurlijk niet en vroeg aan de bank om de cheque te controleren. Bood die gozer me eerst nog 100 euro extra aan als ik het geld zo vlug mogelijk via money order overmaakte naar hem maar ik reageerde niet meer en.. hij ook niet terwijl ik met een cheque van 3000 euro zat. Mooi ingelijst boven m'n bedje gehangen.
Pas altijd op met die smeerlappen.