PDA

View Full Version : Engl 2x12 cab



Ravenholm
30 maart 2005, 12:00
Beste mensen,

Laat me me eerst ef voorstellen: Ik ben Koen en bezocht dit forum al regelmatig, zonder actief te zijn (lekker lurken).
Omdat ik sinds korte tijd een Engl 2x12 heb gekocht (horizontaal dus) en hier al veel vragen / opmerkingen over heb gelezen wilde ik mijn ervaringen even delen.

Ik heb deze cab een week of 4 geleden getest in de MusicStore te Keulen, omdat ik een cab zocht voor de Engl savage60 head. Ik heb getest de Engl 4x12 met v60's , standdrad marshall cab (1960), mesa cab, Fiftyseven en deze dus.

In deze vergelijking blies de 2x12 met v30's de v60 4x12 variant redelijk hard weg, het viel me op dat ding ding echt veel power in zich had, veel druk in het laag en behoorlijk strak. In bovenstaande vergelijing, waar ook de Engl XXL aan mee deed, waren in mijn optiek alleen de Fiftyseven (handgebouwd) en de XXL cab "beter", hoewel de 2x12 makkelijk meekan vind ik. Van de Mesa was ik totaal niet gecharmeerd, en de marshall was ook erg dun in verhouding.

Qua prijs echter, was het een uitgemaakte zaak.
benieuwd wat de eravring van anderen is. Ik heb m nu een paar weken, en hij bealt me erg goed, ook lekker draagbaar! :)

Hieronder de set-up:

http://stuwww.uvt.nl/~s989886/temp/rig_koen.jpg