PDA

View Full Version : Toets en PRS halsplaat



Snaar'n Bennie
30 maart 2005, 10:40
Goej'ndag!

Zeg, bestaan er trouwens ook gitaren, buiten akoestische om, met een vlakke toets? Normaal hebben deze een radius. Als je de toets op een electrische gitaar gewoon vlak laat, wat is dan het nadeel? Oncomfortabel speelgedrag?

Oh ja, en waar zal ik een nekplaat van een PRS CE kunnen krijgen? Dat zijn de PRS'n met geschroefde hals...

BLOK182
30 maart 2005, 10:52
Voor die halsplaat zou ik eens PRS zelf contacteren, dergelijke bedrijven hebben vaak een klantenservice die best aardig is :wink:

Brianmayrulezzz
30 maart 2005, 11:07
volgens mij speelt dat idd niet echt confortabel! Kijk maar naar een klassieke gitaar, die heeft ook zo'n platte toets. Volgens mij moet je niet proberen om daar mee te gaan benden :razz:

Wormaap
31 maart 2005, 19:32
Een plattere toets bend juist makkelijker als ik me niet vergis. Bij een akoestische gitaar zijn het vooral de snaren zelf die je wat dat betreft tegenhouden.

Ic3gl0vE
31 maart 2005, 19:43
Jackson gitaren hebben een behoorlijk platte hals. De radius is volgens mij de grootste die je (in ieder geval op de meer populaire) gitaren vindt.

Orpheo
31 maart 2005, 19:52
de RR heeft compound radius he :wink:

die begint heel " bol" en eindigd lekker plat. is wel vet. (zou ik alleen niet op n les paul willen hebben, maar ok)

Mijn charvel heeft dat ook wel een beetje

Orpheo
31 maart 2005, 19:52
de RR heeft compound radius he :wink:

die begint heel " bol" en eindigd lekker plat. is wel vet. (zou ik alleen niet op n les paul willen hebben, maar ok)

Mijn charvel heeft dat ook wel een beetje

vulvasonic
31 maart 2005, 23:10
Goej'ndag!

Zeg, bestaan er trouwens ook gitaren, buiten akoestische om, met een vlakke toets? Normaal hebben deze een radius. Als je de toets op een electrische gitaar gewoon vlak laat, wat is dan het nadeel? Oncomfortabel speelgedrag?

Oh ja, en waar zal ik een nekplaat van een PRS CE kunnen krijgen? Dat zijn de PRS'n met geschroefde hals...

Dat heb ik me ook jaar'n afgevraagd. En ik heb er nog nooit een antwoord op gekreeg'n. En ik ben er ook nog nooit eentje teeg'n komm'n. Op 1 na dan, een zelfbouwplank met een platte toets. En die speelde erg goed. Geen idee waarom er naar mijn weet'n geen enkel merk ooit een radiusvrije gitaar heeft gemaakt.

Groet'n

AutoStatic
31 maart 2005, 23:14
Mijn eerste goeie elektrische gitaar, een Rickenbacker 640 geloof ik, had een vrijwel platte toets. Erg goed voor begeleiding maar voor solo's niet te doen.

Wormaap
31 maart 2005, 23:14
Zonder radius worden akkoorden een stuk lastiger vooral. Jackson gebruikt meen ik een 16" radius, Zachary guitars zit meestal op 20" (wreed mooie handgemaakte gitaren :P)

Anders Destium
2 april 2005, 19:55
>Snaar n Bennie:

Hier staan de dimensies van PRS halzen in vermeld:
http://forums.birdsandmoons.com/forum/showthread.php?t=12410