PDA

View Full Version : Valvestate 8280 wie helpt me



Mufftin
30 maart 2005, 10:36
He ik heb een Marshall valvestate 8280 bi chorus 200 (das hopelijk een duidelijke omschrijving :wink: )

Als ik speel wordt het volume soms opeens zachter en dna gaat hij weer harder. Wat kan dit zijn. Ik las dit forum dat er een buis inzit kan deze op zijn ?

Mr.Bluesbreaker
31 maart 2005, 19:01
Deryck,

het kan inderdaad het (voor) buisje zijn wat niet meer goed functioneert. er zit er maar eentje in zoals je weet. Je kan deze vervangen zonder te biassen, prik er maar een nieuwe EH of iets dergelijks in. MAAR:

Het kan ook een rotte/versleten/slechte/verkouden potmeter zijn. Probeer eerst eens deze in te spuiten met contactspray. Even heel vaak snel heen en weer draaien, en dan kijken of het volumeverschil weg is.
Is het dan geklaard, komt het over een x aantal maanden terug. Wat je dan beter kunt doen, is na het inspuiten de gehele pot (laten) vervangen, kost niet zoveel. Na het luisteren geen resultaat? Vervang dan het voorbuisje. Ook dat kost je maar zo'n 7 tot 10 euro.
Succes!

Mufftin
1 april 2005, 11:12
he thanx :-D

Weet je misschien ook waar die buis zit want ik kan hem niet vinden, of hij zit achter het zwarte kastje aan de achterkant die ik niet los krijg hahah

Mr.Bluesbreaker
1 april 2005, 13:21
Heb je een combo of een top versie?
Ik ga er even vanuit dat je de combo hebt. Vraag me niet waarom. :)

Wat je moet doen: leg eerst de versterker even met de speakers naar beneden plat- op je bed bijvoorbeeld. Beschadigt er verder niks.
Dan zie je op de bovenkant van de versterker, bij het handvat, een stuk of zes schroeven zitten. Deze zul je los moeten draaien met een kruiskop schroevendraaier, zo krijg je dat het chassis los komt. (de binnenkant)
Die kun je als een soort bak vol electronica eruit halen, let ff op dat het draadje naar de speakers genoeg ruimte heeft en niet breekt als je de bak kantelt en bv even op de zijkant van de versterker laat rusten. Hij kan zonder dit draadje los te koppelen niet helemaal eruit worden gehaald, maar je kunt nu in ieder geval bij het buisje.

Nu moet ik even teruggraven in mijn geheugen, het buisje zat (bij de 8240 althans) aan de uiterst linkerkant dacht ik. Je kunt hem loshalen door het houdertje wat naar boven te bewegen. Kost behoorlijk wat kracht, het houdertje/beugeltje zit er vrij strak omheen. De rest kun je zelf wel invullen denk ik, anders moet je maar even een bericht achterlaten.

Mufftin
1 april 2005, 14:08
this gelukt heb hem open, wat een platen achterin zeg by the way :D.

Het lampje brand heel zwak moet deze vel branden?

Maar verder bedankt voor deze duidelijke omschrijving heb er veel aan gehad, je kunt trouwens de kabels van de speaker gewoon los koppelen verder klopte hij precies :D

Mr.Bluesbreaker
1 april 2005, 21:50
Je moet er niet met je hand omheen gaan, en dan knijpen, want dan gaat je vel branden. Wel moet het buisje fel branden. :-D
Nee eerlijk gezegd weet ik niet hoe hard ie precies moet gloeien, minder hard dan de eindbuizen. Maar die hebben ze maar wegbezuinigd uit die valvestates ofzo, dat shit marshall. :)

Mufftin
1 april 2005, 23:39
aaaaaaaaaaaaah daarom doen mijn handen nu zeer hahah. Hij brand echt als een heel klein pitje je ziet hem amper branden.

Maar geluids uitval is nu wel weg :S heb het lampje ff los gehaalt en er weer ingezet nu doet hij het weer goed :D

E-J
20 mei 2005, 15:25
Hoi, ik heb een Marshall VS265, een nieuwere versie. Ik heb soms ook last van wegvallend geluid.
Kan ik dan precies dezelfde stappen doen als bij de 8240?

Debaser
20 mei 2005, 18:18
je kan het allicht proberen.

je versterker mag een tijdje niet aan zijn geweest,
anders brand je je vingers.

Versterker gedeelte los schroeven,
pas op dat ie niet op je speakers klettert.

Buisje erin en eruit halen,
en testen.

anders proberen het buisje te vervangen ...
+/- 10 - 15 Euro
succes.

AART
20 mei 2005, 19:55
hoe haal je het buiskje eruit, gewoon een harde ruk geven, ik wil mijn pre-amp buisjes ook eens verangen namelijk.

belfrink
20 mei 2005, 20:34
Ik heb het probleem ook met m`n VS200, ik heb al contactspray geprobeert, opvallend was wel dat ik nu een veel voller geluid heb, minder schel, meer bass, maar het geluid valt nog steeds weg, al duurt het nu wel wat langer. Ik ga ook meer eens de potmeters laten vervangen en de buis die erin zit. :)

E-J
20 mei 2005, 20:39
VS200? :???: is dat een combo of een top? ik ken die niet

Squier4ever
21 mei 2005, 10:24
Ik heb het probleem ook met m`n VS200, ik heb al contactspray geprobeert, opvallend was wel dat ik nu een veel voller geluid heb, minder schel, meer bass, maar het geluid valt nog steeds weg, al duurt het nu wel wat langer. Ik ga ook meer eens de potmeters laten vervangen en de buis die erin zit.

:)

Ik las laatst in de G&B, dat je de potmeters beter met zo'n Vicks achtige troep, voor als je verkouden bent, in kunt smeren. Je geluid blijft gewoon, en is beter voor de potmeters.

Mufftin
21 mei 2005, 12:59
hoe haal je het buiskje eruit, gewoon een harde ruk geven, ik wil mijn pre-amp buisjes ook eens verangen namelijk.

zit een soort klepje/ houdertje erover als je die eraf haalt kun je het buisje loshalen, je bent er helemaa niet zoveel kracht voor nodig