PDA

View Full Version : Knor



Laxe
29 maart 2005, 23:54
Domme vraag misschien, maar wat is nu die echte 'knor' waar bassisten het vaak over hebben? Heeft iemand misschien een voorbeeldje online?

Iron Maiden
30 maart 2005, 14:41
de bassist van weather report (jaco pastorius) heeft heel veel knor in zijn geluid. Luister maar eens naar bijv. harlequin ofzo. daar kun je dat goed horen.

AART
30 maart 2005, 17:41
jezus, een knor in je geluid, het zijn ook weer bassisten hoor(sorry, eerste keer dat ik op dit gedeelte kom :lol: )

Azrael
30 maart 2005, 17:50
KNOR KNOR :)

Das de afgeleidde van "WHOP WHOP"......natuurlijk zoekt iedereen naar die sound...

BassAgent
30 maart 2005, 18:06
Ik heb m :D

basswasp
30 maart 2005, 18:32
jezus, een knor in je geluid, het zijn ook weer bassisten hoor(sorry, eerste keer dat ik op dit gedeelte kom :lol: )
Jij hebt je chugga-chugga, mid-scoop, hi-gain en romige distortion.
Wij hebben knor, ronk, plonk, steriel en hifi. :)

Elementen die dicht bij de brug staan willen meestal wel goed knorren.

Equalizer
31 maart 2005, 00:51
Ik heb m :D
Jij hebt Azrael's whop whop sound in je bas?

R to the ESPECT! :D

BassAgent
31 maart 2005, 12:15
Ik heb m :D
Jij hebt Azrael's whop whop sound in je bas?

R to the ESPECT! :D
Nee, ik heb de echte Jazz Bass knor, aangezien ik een Jazz Bass heb :D

Lazy B.
31 maart 2005, 12:48
Een knor? I've got two words for you: Jaco Pastorius.

I've got two more words for you: Jazz Bass.

:D

MazeMouse
31 maart 2005, 13:39
Mijn stingray pruttelt er altijd lustig op los als ik er stevig op speel :)

Equalizer
31 maart 2005, 15:52
Ik heb laatst op een Bongo met 1 element gespeeld, met 3-EQ. Nou met die middenknop open kon je nóg wat lekkerder knorren! Alleen vond ik daar de 'stingray slap' weer niet echt uit komen.

woutr
2 april 2005, 19:44
knor? :???:

Abathur
2 april 2005, 23:13
Jazz element bij de brug open, andere dicht. Zo dicht mogelijk op de brug aanslaan.

scholier
3 april 2005, 09:25
heeft niemand misschien een soundfile want ik ben ook erg benieuwt en ik heb een jazz bas (oke richwood weliswaar maar wat boeit dat he :-D )

BassAgent
3 april 2005, 13:12
heeft niemand misschien een soundfile want ik ben ook erg benieuwt en ik heb een jazz bas (oke richwood weliswaar maar wat boeit dat he :-D )
Ik heb een Fender Jazz Bass :D maar als je de echte knor wil luisteren moet je een willekeurig nummer van Weather Report met Jaco Pastorius downloaden. Goed nummer: Teen Town.

Shaggy
3 april 2005, 14:50
Ik heb m :D
Jij hebt Azrael's whop whop sound in je bas?

R to the ESPECT! :D


hehehehehehehe :lol:




lmfao

Shaggy
3 april 2005, 15:08
download "coming up" van diana ross .. dan hoor je een echte knor in de bas

Laxe
7 april 2005, 21:57
download "coming up" van diana ross .. dan hoor je een echte knor in de bas
Ok, dus Bernard Edwards heeft knor. En eerder genoemd Jaco Pastorius.
Hmmm, heel verschillend, maar ik krijg wel een idee van wat bassisten zoal knor noemen :wink:
Echt niemand die zijn eigen bas even online kan laten knorren? :(

Shaggy
8 april 2005, 20:06
download "coming up" van diana ross .. dan hoor je een echte knor in de bas
Ok, dus Bernard Edwards heeft knor. En eerder genoemd Jaco Pastorius.
Hmmm, heel verschillend, maar ik krijg wel een idee van wat bassisten zoal knor noemen :wink:
Echt niemand die zijn eigen bas even online kan laten knorren? :(




de big in mijn tuin heeft ff last van zijn maag .. ik zal straks mijn bas ff in zijn kont pluggen en uploaden

Laxe
8 april 2005, 22:59
de big in mijn tuin heeft ff last van zijn maag .. ik zal straks mijn bas ff in zijn kont pluggen en uploaden

Ik vrees dat er het een en ander gedownload zal worden als je je bas achter in die big gaat pluggen :roll:

AART
13 april 2005, 22:21
ik heb een crunchy high gain 8-)

en mijn akkoestische gitaar heeft een knor als je hem in c stemt :o :lol:

scholier
16 april 2005, 11:06
kan niemand ff snel een soundfile op internet zetten want ik heb echt een maf download programma en al de genoemde liedjes kan het programma niet vinden:( ik hoop dat iemand ff iets opneemt, ook al is het maar 10 seconden ofso.

Baker
18 april 2005, 20:21
Wil je een knor?

1) Ga naar een gitaarwinkel,
2) Pak een fender Jazz bas, (of voor mijn part een Squire)
3) plug hem in,
4) Draai het volume van het halselement iets terug,
5) duim op het brugelement,
6) bespeel met je wijsvinger stevig een willekeurige snaar:

KNOR KNOR!

scholier
18 april 2005, 22:08
ja dat weet ik maar ik weet niet zeker of het geluid dat ik uit me richwood haal knor is dusd please post ff een soundfile.

Equalizer
18 april 2005, 23:22
Vooruit, ik heb net wat opgenomen met m'n Yamaha'tje. Eerste wat in me opkwam. Het schijnt niet het meest karaktervolle merk te zijn, maar volgens mij knort ie wel. Ach, oordeel zelf maar (let niet op de slordigheid a.u.b.).

Equalizer - Knor Attempt (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000160664_000027272.mp3)

scholier
19 april 2005, 12:18
bedankt, ik dacht al dat dat het was maar ik wist het niet zeker :-? Nouja ik weet gelukkig ook dat mijn richwood kan knorren :-D

Shaggy
19 april 2005, 15:39
Vooruit, ik heb net wat opgenomen met m'n Yamaha'tje. Eerste wat in me opkwam. Het schijnt niet het meest karaktervolle merk te zijn, maar volgens mij knort ie wel. Ach, oordeel zelf maar (let niet op de slordigheid a.u.b.).

Equalizer - Knor Attempt (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000160664_000027272.mp3)



dat is wel een vette knor m8, lijkt wel op die fanfare dikke grote trompet achtige shit waar vaak die dikke gaster op spelen :P

Shaggy
19 april 2005, 15:41
tuba??

BassAgent
19 april 2005, 15:55
Ik denk dat ie sousafoon bedoelt.

Laxe
19 april 2005, 23:43
Vooruit, ik heb net wat opgenomen met m'n Yamaha'tje. Eerste wat in me opkwam. Het schijnt niet het meest karaktervolle merk te zijn, maar volgens mij knort ie wel. Ach, oordeel zelf maar (let niet op de slordigheid a.u.b.).

Equalizer - Knor Attempt (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000160664_000027272.mp3)
Ha!
Hartelijk dank voor deze volgens mij verdienstelijke poging. Ik denk zeker dat je dit knor mag noemen.
Hoe heb je het trouwens opgenomen (slightly off-topic)?

Equalizer
20 april 2005, 00:39
Graag gedaan hoor!
Met opnemen prikte ik gewoon rechtstreeks de microfooningang in. De drums had ik een tijdje geleden al met het programmaatje Hammerhead gemaakt.
Opgenomen met N-track (is niet geweldig, maar het draait op mijn trage pc).

BassAgent
20 april 2005, 17:11
Wil je een knor?

1) Ga naar een gitaarwinkel,
2) Pak een fender Jazz bas, (of voor mijn part een Squire)
3) plug hem in,
4) Draai het volume van het halselement iets terug,
5) duim op het brugelement,
6) bespeel met je wijsvinger stevig een willekeurige snaar:

KNOR KNOR!
Iets? helemaal!

Laus
20 april 2005, 19:07
nee, dan voel je hem niet meer met een goedkope bas.

BassAgent
20 april 2005, 19:51
nee, dan voel je hem niet meer met een goedkope bas.
Nee, maar met de mijne wel :wink:

Laus
21 april 2005, 23:37
jij snapt het.

Laatst bij feedback een Ibanez geprobeerd met doorlopende hals. Speelde wel top....alleen jammer dat de e-snaar niet goed was afesteld zodat ie klapperde. Toch zonde...anders had ik hem misschien ter plekke wel gekocht, dat was echt een vette knor.

Laus
21 april 2005, 23:39
jij snapt het.

Laatst bij feedback een Ibanez geprobeerd met doorlopende hals. Speelde wel top....alleen jammer dat de e-snaar niet goed was afesteld zodat ie klapperde. Toch zonde...anders had ik hem misschien ter plekke wel gekocht, dat was echt een vette knor.