PDA

View Full Version : Vraagje over Ibanez elementen



Anders Destium
25 juli 2002, 22:39
Nu vragen over elementen en zo erg hot zijn wil ik vragen of er hier mensen zijn die mijn volgende vraag misschien kunnen beantwoorden:
Wat is het grote verschil tussen V1-V2 (S-serie) en V7-V8 (RG-serie) elementen?
Heeft het wellicht te maken met het feit dat de één op een mahogany-body worden geknald en de ander op een basswood en zijn het dus eigenlijk behalve dat dezelfde elementen?

2muchcoffeeman
25 juli 2002, 23:16
euh... ikke zeg niks meer over ibanez elementen...

Groove
25 juli 2002, 23:18
Het zijn absoluut niet de zelfde elementen.
Op http://www.jemsite.com kan je alle Ibanez en Dimarzio/Ibanez elementen terugvinden, inclusief hun karakteristieke eigenschappen.
Have fun!

Anders Destium
26 juli 2002, 21:23
Thx voor de info!
Ik heb deze site wel bij m'n favorieten staan, maar nog nooit helemaal uitgeplozen.
Trouwens, onze grote vriend Ed Roman heeft niet zo veel goeds over Ibanezzen te melden (vooral omdat het geen PURE American gitaren zijn).
De site van Ed Roman kan ik verder iedereen aanraden als je info wilt over welke gitaar dan ook

Ibanez
27 juli 2002, 11:59
Idd, dat is toch zo'n zeikerd. Hij zeikt echt alles af. Je moet alleen naar die site gaan als je plaatjes wil zien.

Anders Destium
27 juli 2002, 17:48
Dat doe ik dus ook, maar ook redelijk wat info over houtsoorten, elementen en nog van dat zins, maar de plaatjes daar doe ik het echt voor!
Je moet hem trouwens eens horen over zijn Eigen Gitaren (uiteraard met hoofdletters!)...

Dirk_Hendrik
28 juli 2002, 14:21
Ed Roman is een erg opportunistische amerikaan. Een hoop van zijn verhalen in de "artikelensectie" hebben echter wel een kern van waarheid. Vooral de opmerkingen over marketingstrategieen van sommige grote fabrikanten. Wat hij te melden heeft over oplichterspraktijken via ebay.com is verplichte kost voor iedereen die overweegt wat te kopen via ebay.

Neals
28 juli 2002, 19:07
ibanez elementen?????

dat zijn toch die dingen die je er uit haalt als je een ibanez koopt???

Dirk_Hendrik
28 juli 2002, 20:23
Yeah Sure,

[Pissed modus]
Ongeveer net zo als je de elementen uit je gibson sloopt en een setje Screaming Deamons in een arme van angst schreeuwende telecaster gooit. Op onbeargumeteerde opmerkingen zit niemand te wachten.
[/pissed modus]

zucht

Neals
28 juli 2002, 20:26
mijn ervaring met ibanez is dat de meeste standaard PU's gewoon zeer brak klinken.

er zitten naar mijn mening een aantal grote gaten op de onderkant tot het middengebied, daarna valt het op zich wel mee, maar die punch he...

Anders Destium
28 juli 2002, 21:52
Ik vind die V1 en V2 ontzettend meevallen qua geluid (uhhh positief dus), dit komt denk ik vooral door de warm klinkende body, maar ik vrees dat ik voor Emg's nog even moet sparen!

Ic3gl0vE
30 juli 2002, 17:45
Op 2002-07-28 19:07, schreef Neals:
ibanez elementen?????

dat zijn toch die dingen die je er uit haalt als je een ibanez koopt???


:lol: