PDA

View Full Version : [klassiek] fantasia van 8 minuten.. zweet, zweet :-)



delphiro
29 maart 2005, 22:06
De moeilijkste opname ooit.. wat een ellendig lang stuk en wat een hoop vervelende passages.

Het is de Fantasia van Legnani (vriend van Paganinni en dat is te horen en te voelen als je het speelt) en alle typische macho truckjes zitten er wel in (oktaven, snelle tertsen, chromatische loopjes etc). Ik hoorde dit stuk begin maart op een concert en was verliefd op de melodieuze stukjes die er af en toe ook in voor komen :-D Moet je je voorstellen dat die gitarist (Jan Depreter) dit stuk voor publiek speelde en daarbij nog muzikaal kon zijn ook (zijn tempo lag hoger en was constant (dat van mij zweeft nogal)). Heel erg knap als je zo'n stuk voor publiek kan spelen..

maar goed, hier is mijn voorlopige versie zonder het slaaaapverwekkende adagio in het begin. (7Mb en 8'15'' !!)

http://www.xstaze.nl/mp3/fantasia.mp3

(ps. geluid was nogal overstuurd en heb ik opgeleukt / verdoezeld met vette reverb..)

Stitch
30 maart 2005, 08:47
gaaf hoor! Net of ik naar van die skipistes op tv aan het kijken ben moahah

bobby
31 maart 2005, 00:40
Verdomme!

kon hem net uitzitten :-D

Maar echt, echt heel knap! heb je dat uit je hoofd geleerd? of is dit met noten gedaan?

Hoe dan ook, mijn complimenten, en het geluid zou mischien net wat mooier kunnen, maar het klinkt goed voor wat het is.. is ook niet makkelijk..

Goed gedaan!

AcousticFreak
1 april 2005, 00:27
Klinkt zoals gewoonlijk weer erg goed.

Het wordt volgens mij snel onderschat hoe F*CK*ING moeilijk het is om een stuk op te nemen. En dan vooral zo'n lang stuk! Ik zou bijna een hartverzakking krijgen als de eerste 6 minuten perfect gaan en er nog ruim 2 minuten goed opgenomen moeten worden.. Sjoemel je wel eens? dat je verschillende delen aan elkaar naait? :lol:

Tempo is ook mijn grootste struikelblok... en als ik aan het tempo denk sla ik de snaren weer niet netjes aan... als ik daaraan denk gaat de dynamiek weer niet goed..

Mijn brein is gewoon te simpel gebouwd voor gitaarspel :wink:

delphiro
1 april 2005, 08:07
Sjoemel je wel eens? dat je verschillende delen aan elkaar naait?

ja natuurlijk :-D ik speel dit stuk nog maar een paar weken en dan niet eens elke dag dus dit is in 5 takes is opgenomen waarvan 3x bladmuziek omslaan en 2x een verklooide passage. Ik kende hem beter uit mijn hoofd dan ik dacht (anders had ik 5x bladmuziek om moeten slaan want het zijn nogal veel noten :razz: ) dus het viel nog mee. Het viel me trouwens op hoe makkelijk dat te verbloemen is dus ik begin te twijfelen over de CD's die ik heb van gitaristen die ik niet live heb gezien :-? Zo zou ik ook gemakkelijk de Chaconne Dmoll op kunnen nemen.. gewoon één pagina per dag en op een gegeven moment staat ie er op. Dan krijg ik wel een CD bij elkaar. Vandaar dat ik af en toe een filmpje plaats.. dan kan je echt niet sjoemelen.

Tempo blijft volgens mij een struikelblok omdat we gewoon te weinig oefentijd hebben. Dit stuk is technisch niet echt heel moeilijk maar in combinatie met het tempo wordt het een opgave voor een amateur. Zo'n stuk als Valseana (filmpje) is technisch veel lastiger maar met genoeg oefening gaat het me wel redelijk af. Dit stuk zal me waarschijnlijk nooit goed genoeg af gaan (ook al omdat het eigenlijk toch niet zo boeiend is als bv de Valseana of de Chaconne).. het ligt dus niet aan je brein mocht je daar nog in geloven ;-)

Harald
1 april 2005, 08:36
Het viel me trouwens op hoe makkelijk dat te verbloemen is dus ik begin te twijfelen over de CD's die ik heb van gitaristen die ik niet live heb gezien :-? Zo zou ik ook gemakkelijk de Chaconne Dmoll op kunnen nemen.. gewoon één pagina per dag en op een gegeven moment staat ie er op. Dan krijg ik wel een CD bij elkaar.

Zelfs aan live opnames wordt tegenwoordig genoeg geklooid, en juist in het klassieke wereldje. De kans is te groot dat iemand met de partituur zit te luisteren, die het beoordeeld op de fouten die hij hoort, ipv het gevoel wat van de muziek komt. Symfonieorkesten zitten de dag na een live opname nu gewoon vaak in een studio om de boel op te poetsen. Trouwens Ship Arriving Too Late To Save A Drowning Witch* (de originele versie) van Zappa heeft ook een 15tal cuts van de ene opname naar de andere, aangezien hij geen enkele live uitvoering integraal goed genoeg vond.

In de studio is het helemaal gemakkelijk. Maar op verschillende dagen wordt met gitaar toch lastig. Je snaren gaan anders klinken, en de kans is ook groot dat je net wat anders voor de microfoon zit wat je ook zou kunnen horen.

Maar ik zou het uiteindelijk beoordelen op wat het met je doet, niet op hoe knap het is.

Stuk doet trouwens inderdaad enorm aan Paganini denken. Als je dat in een paar weken zover hebt, niet gek. Je leest blijkbaar al behoorlijk vlot dan. Dat is toch weer het voordeel van klassiek spelen. Of doe je het van tab (hoe past dat op 6 bladzijdes dan)?

* Een kennis tipte me op een Hongaarse site waar een officiele nooit uitgebrachte liveplaat van zappa met oa dat nummer te vinden is: http://www.zappa.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=95 Als Zappa fan die moeilijke stukken leuk vind de moeite waard.

VHsologitarist
1 april 2005, 08:57
Sjoemel je wel eens? dat je verschillende delen aan elkaar naait?

ja natuurlijk :-D ik speel dit stuk nog maar een paar weken en dan niet eens elke dag dus dit is in 5 takes is opgenomen waarvan 3x bladmuziek omslaan en 2x een verklooide passage. Ik kende hem beter uit mijn hoofd dan ik dacht (anders had ik 5x bladmuziek om moeten slaan want het zijn nogal veel noten :razz: ) dus het viel nog mee. Het viel me trouwens op hoe makkelijk dat te verbloemen is dus ik begin te twijfelen over de CD's die ik heb van gitaristen die ik niet live heb gezien :-? Zo zou ik ook gemakkelijk de Chaconne Dmoll op kunnen nemen.. gewoon één pagina per dag en op een gegeven moment staat ie er op. Dan krijg ik wel een CD bij elkaar. Vandaar dat ik af en toe een filmpje plaats.. dan kan je echt niet sjoemelen.

Tempo blijft volgens mij een struikelblok omdat we gewoon te weinig oefentijd hebben. Dit stuk is technisch niet echt heel moeilijk maar in combinatie met het tempo wordt het een opgave voor een amateur. Zo'n stuk als Valseana (filmpje) is technisch veel lastiger maar met genoeg oefening gaat het me wel redelijk af. Dit stuk zal me waarschijnlijk nooit goed genoeg af gaan (ook al omdat het eigenlijk toch niet zo boeiend is als bv de Valseana of de Chaconne).. het ligt dus niet aan je brein mocht je daar nog in geloven ;-)

heel netjes gespeeld rob,

lijkt me een moeilijk stukkie maar qua compositie wat je al aangaf vind ik deze beduidend minder. `met alle respect voor de componist.
Soms hoor ik dat je moeite hebt met het spelen ervan, maar echt storend is het niet. (je kent het stuk immers niet lang), ik doe je het momenteel niet na ;) :-D
En nu je het aanhaalt; ik zou graag de chaconne (bach) van jou willen horen nu je toch aant het dubben bent ;) ik heb ooit weleens een klein stukje gehoord van je in Dmol. (ben benieuwd ofdat je de snellere passages je ook goed afgaan).

groetjes
ferry

delphiro
1 april 2005, 13:55
Je leest blijkbaar al behoorlijk vlot dan
op zich wel ja maar het grote voordeel bij de muziek van Legnani is dat deze grotendeels gebaseerd is op de typische technieken die je bij Sor / Guiliani en Carulli voorgeschoteld krijgt. Aangezien ik vroeger erg veel etudes van die lui heb gespeeld zijn de gebruikte technieken en melodiën zeer voorspelbaar en dus makkelijk te onthouden. Ze gebruiken vrijwel altijd een toonsoort waarbij je de E A en de D in de bas kunt gebruiken (alleen Sor was een stuk creatiever in de toonsoorten).

en bedankt voor de Zappa tip! Ik wist inderdaad dat Zappa nogal een mixer was (staat ook vaak keurig in de begeleidende boekjes), ook de duo's van Williams - Bream zijn samengesteld uit verschillende concerten dus ik denk dat het dan inderdaad van belang is om maar te luisteren naar wat een stuk met je doet.

[ben benieuwd ofdat je de snellere passages je ook goed afgaan]
hehe.. de Chaconne is erg mooi en ik kan hem redelijk goed spelen op de laatste passage na (omdat dan meestal mijn motivatie om 'm te leren weg is.. de reden waarom ik nu ook stukken van achteren naar voren leer :D )

Als je met het snelle stuk de arpeggio's bedoelt dan kan ik die zo voor je opnemen, die zijn niet extreem moeilijk en kan ik wel weer snel tevoorschijn halen. Het stuk daarvoor is moeilijker (heleboel 32ste noten in de vorm van toonladderloopjs) en het is absoluut moeilijk om die op hetzelfde tempo houden als de daarop volgende arpeggio's. Roep maar welke passage en ik zal een poging wagen :B

VHsologitarist
2 april 2005, 20:38
nou ik ben een bach fan!! dus wilde ik m graag horen tot hoever je hem wel kent ;) en kan ik je even vergelijken met barrueco :P hahahah
maar ik bedoelde namelijk niet de arpeggio want die heb je al een keer opgenomen en gepost, maar de soort toonladders die uiteindelijk eindigd op de akkoorden.
De chaconne is mijn favoriete stuk en hoop dat ik m ooit in mn leven kan spelen.

;) 8-)
ik ben benieuwd en kijk naar je pos uit!!

Roy K.
4 april 2005, 15:37
Waanzinnig weer kerel! :P

Ik vond deze tof, zeer indrukwekkend die 8 minuten lang man, respect :cool: Tof dat er op dit forum ook een knakker is die megagoed klassiek kan spelen, ik vraag me dan ook vaak af wanneer je iets post, zoals een bewerkt pianostuk van Schubert of van een of andere Zuid-Amerikaanse gitarist, waarom je dat speelt? Niet dat dat geen toffe stukken zijn, maar Giuliani, Carulli, Sor, dat is the real thing (IMHO)! 8-)


... op de typische technieken die je bij Sor / Guiliani en Carulli voorgeschoteld krijgt. Aangezien ik vroeger erg veel etudes van die lui heb gespeeld zijn de gebruikte technieken en melodiën...

Zou je dat dus nog een keer kunnen doen en er ook nog een microfoon bij houden? Tijd geleden luisterde ik nog wel eens naar gitaristen die Giuliani en Sor speelden, ik ben benieuwd hoe jij het laat klinken! :P

boudewijn
4 april 2005, 18:42
bah

Negative K3 fan
4 april 2005, 23:13
bah

http://www.feuerwher.de/forum/troll.jpg

delphiro
5 april 2005, 08:13
hehe.. die Boudewijn.. beetje kort van stof maar je mag het best bah vinden hoor daar heb ik niks op tegen alleen is een gemotiveerde bah interessanter om te lezen.

@roy k.
bedankt voor de complimenten :oops:


Zou je dat dus nog een keer kunnen doen en er ook nog een microfoon bij houden?
ja hoor.. alleen zit nu alle bladmuziek voor de verhuizing ingepakt (behalve de stukken die ik momenteel studeer).. ik zal kijken of ik nog wat van internet kan plukken maar ik beloof de komende maand maar even niks want wat een bende is het thuis :roll: om nog maar te zwijgen over de gevaren die mijn nagels moeten doorstaan (kasten demonteren / dozen inpakken / klussen.. ) maar ja, we krijgen er een mooi huis voor terug :dance:

boudewijn
5 april 2005, 09:04
bah

http://www.feuerwher.de/forum/troll.jpg

ewhahwhahwhahwhahwhwhwhwhahaahwhahahahwhahhwa lol :-D

boudewijn
5 april 2005, 09:08
hehe.. die Boudewijn.. beetje kort van stof maar je mag het best bah vinden hoor daar heb ik niks op tegen alleen is een gemotiveerde bah interessanter om te lezen.


Ok ok ok ,

Bah bah en nog eens bah :o

Gert-Jan
5 april 2005, 09:32
hehe.. die Boudewijn.. beetje kort van stof maar je mag het best bah vinden hoor daar heb ik niks op tegen alleen is een gemotiveerde bah interessanter om te lezen.


Ok ok ok ,

Bah bah en nog eens bah :o

:razz:

Azrael
5 april 2005, 10:38
Gaaf gespeeld man :-D Laat die Bouwewijn maar lekker lullen :razz:

delphiro
5 april 2005, 11:40
oh bah?? als in

http://www.lievehemel.nl/dam+drol755sitess.jpg

(joost mag weten wat dat rode cirkeltje daar doet :???: )

Roy K.
5 april 2005, 16:31
haha Delphiro wees gerust, die bah’s zijn niet van toepassing op jouw geposte stuk muziek :D , maar op mijn (Boudewijn blijkbaar niet bevallende) post. :-?

Het is wel te begrijpen hoor (JKTS), het is alleen niet zo handig dat ie het doet in andermans thread waardoor dit soort misverstanden ontstaan.

Om ze in de toekomst te voorkomen zeg ik hierbij dan ook "sorry" tegen Boudewijn en reik hem de virtuele hand toe...

- Eric -
5 april 2005, 18:53
wow, mooi stuk man :o

kep het net 3x achter elkaar zitten luisten, goed werk!!!! :cool:

boudewijn
5 april 2005, 19:38
haha Delphiro wees gerust, die bah’s zijn niet van toepassing op jouw geposte stuk muziek :D , maar op mijn (Boudewijn blijkbaar niet bevallende) post. :-?

Het is wel te begrijpen hoor (JKTS), het is alleen niet zo handig dat ie het doet in andermans thread waardoor dit soort misverstanden ontstaan.

Om ze in de toekomst te voorkomen zeg ik hierbij dan ook "sorry" tegen Boudewijn en reik hem de virtuele hand toe...

Uh Delphiro was een van de 1e die gelijk wat te zeiken had in mijn aller1e post ooit was nou niet echt een goed begin.We zijn niet elkaars grootste fans lamaarzegguh.Had gewoon zin om wat te muiten dus het was totaal niet op jou gericht .

Blijven we wel allemaal lekker wakker niet ??

Groet ,

Ritch
5 april 2005, 20:51
't is niet mijn "kindda" muziek, maar ik doe je het niet na, iig nog nooit geprobeert maar dat doet er nou niet toe, very chappo!

Negative K3 fan
5 april 2005, 23:03
Uh Delphiro was een van de 1e die gelijk wat te zeiken had in mijn aller1e post ooit was nou niet echt een goed begin.

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft.

boudewijn
6 april 2005, 08:19
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft.


Hm is dit nou jou bijdrage aan het forum


slijmbal valt me tegen van je man

delphiro
6 april 2005, 09:54
Hm is dit nou jou bijdrage aan het forum
het is in ieder geval al meer dan bah (pot verwijt ketel enzo :-D )

boudewijn
6 april 2005, 09:57
Hm is dit nou jou bijdrage aan het forum
het is in ieder geval al meer dan bah (pot verwijt ketel enzo :-D )

Hahahahahahaha meen je dat nou werkelijk :-D

Negative K3 fan
6 april 2005, 11:32
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft.


Hm is dit nou jou bijdrage aan het forum

nee, slechts 1/11793 ervan... (waarschijnlijk veel meer aangezien de postcounter kapot is)

boudewijn
6 april 2005, 11:47
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft.


Hm is dit nou jou bijdrage aan het forum

nee, slechts 1/11793 ervan... (waarschijnlijk veel meer aangezien de postcounter kapot is)

11.7.93 nee das je geboorte datum toch ??

:-D

ShaQ
6 april 2005, 12:15
:-D

ShaQ
6 april 2005, 14:19
haha Delphiro wees gerust, die bah’s zijn niet van toepassing op jouw geposte stuk muziek :D , maar op mijn (Boudewijn blijkbaar niet bevallende) post. :-?

Het is wel te begrijpen hoor (JKTS), het is alleen niet zo handig dat ie het doet in andermans thread waardoor dit soort misverstanden ontstaan.

Om ze in de toekomst te voorkomen zeg ik hierbij dan ook "sorry" tegen Boudewijn en reik hem de virtuele hand toe...

Uh Delphiro was een van de 1e die gelijk wat te zeiken had in mijn aller1e post ooit was nou niet echt een goed begin.We zijn niet elkaars grootste fans lamaarzegguh.Had gewoon zin om wat te muiten dus het was totaal niet op jou gericht .

Blijven we wel allemaal lekker wakker niet ??

Groet ,

Ja Delphiro is het type '' ik kan zelf niet snel en accuraat spelen en ben daarom gefrustreerd en ga ik maar shredders afschilderen als gevoelloze toonladder lopers. Maarja dat is heel persoonlijk natuurlijk...

niks mis mee..

Negative K3 fan
6 april 2005, 14:37
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft.


Hm is dit nou jou bijdrage aan het forum

nee, slechts 1/11793 ervan... (waarschijnlijk veel meer aangezien de postcounter kapot is)

11.7.93 nee das je geboorte datum toch ??

:-D

uhm nee :-? :???:

delphiro
6 april 2005, 18:08
Ja Delphiro is het type '' ik kan zelf niet snel en accuraat spelen en ben daarom gefrustreerd en ga ik maar shredders afschilderen als gevoelloze toonladder lopers

dat verweer / verwijt hoor ik vaker.. erg boeiend :razz:

ik kan zelf ook niet zo mooi / snel / accuraat spelen als bv Sergio Assad.. dus hij is een gevoelloze klassieke gitarist waar ik maar niet naar luister en al helemaal niet als voorbeeld neem

ik kan niet zo goed componeren als Mendelssohn.. dus dat vind ik waardeloze muziek

ja.. zo is 't.

He, wat is het leven toch simpel.

ShaQ
6 april 2005, 19:03
Hap :razz:

delphiro
6 april 2005, 20:00
oh ja.. en ik wilde het nog zo afleren :-D

VHsologitarist
6 april 2005, 20:04
hey delphiro met al dat verweer tegen boudewijn (terecht) had je natuurlijk ook in die tijd ffkes chaconne kunnen opnemen voor mij .. want wacht erop!!

haha
;)

- Eric -
6 april 2005, 20:20
http://www.chatitaliachat.it/serpe/carteles/12.gif



http://www.chatitaliachat.it/serpe/carteles/49.gif

delphiro
6 april 2005, 20:44
.. want wacht erop!!

:-D ja dat is een betere energiebesteding alleen zit die ^%# bladmuziek in een verhuisdoos ingepakt. Ik zal de doos opzoeken en openscheuren dan kan ik binnenkort in ieder geval het eerste deel opnemen. Het tweede deel zal ik toch echt even in moeten studeren :noob:

en Eric.. leuke (en ware) emoticons.. waar haal je die nu weer vandaan (oh nee.. dat is ook weer offtopic :-) )

boudewijn
8 april 2005, 19:13
haha Delphiro wees gerust, die bah’s zijn niet van toepassing op jouw geposte stuk muziek :D , maar op mijn (Boudewijn blijkbaar niet bevallende) post. :-?

Het is wel te begrijpen hoor (JKTS), het is alleen niet zo handig dat ie het doet in andermans thread waardoor dit soort misverstanden ontstaan.

Om ze in de toekomst te voorkomen zeg ik hierbij dan ook "sorry" tegen Boudewijn en reik hem de virtuele hand toe...

Uh Delphiro was een van de 1e die gelijk wat te zeiken had in mijn aller1e post ooit was nou niet echt een goed begin.We zijn niet elkaars grootste fans lamaarzegguh.Had gewoon zin om wat te muiten dus het was totaal niet op jou gericht .

Blijven we wel allemaal lekker wakker niet ??

Groet ,

Ja Delphiro is het type '' ik kan zelf niet snel en accuraat spelen en ben daarom gefrustreerd en ga ik maar shredders afschilderen als gevoelloze toonladder lopers. Maarja dat is heel persoonlijk natuurlijk...

niks mis mee..


amen

boudewijn
8 april 2005, 19:15
hey delphiro met al dat verweer tegen boudewijn (terecht) had je natuurlijk ook in die tijd ffkes chaconne kunnen opnemen voor mij .. want wacht erop!!

haha
;)

hahahaha loser echt eerst slijmen voor licks en dan slijmen bij een ander hoer

Negative K3 fan
8 april 2005, 19:38
boudewijn gedraag je eens normaal... ik weet dat ik het zeg, maar iemand die zo goed gitaar kan spelen als jij zou dat toch makkelijk moeten kunnen.

Toffe gozer
8 april 2005, 20:04
tss jonge jonge wat ben jij een klein kind zeg Boudewijn en dat alleen maar omdat delphiro een keer kritiek op jou spel had :-? , en iedereen die het met Delphiro eens is, is gelijk een loser :-? , ik denk dat jij eerder de loser bent.

Een tijdje geleden vroeg Shakeel zich af hoe het nou kwam dat een supergitarist zoals jij nou nooit "doorgebroken" was en andere "mindere"gitaristen wel.

Nou dat lijkt mij duidelijk waar dat aan ligt ,jij bent veel te arrogant en jij kijkt op ander gitaristen neer en met zo'n kut instelling zul het nooit ver schoppen, dus een vriendelijk verzoek op te rotten uit dit topic . :evil:

ShaQ
8 april 2005, 20:32
tss jonge jonge wat ben jij een klein kind zeg Boudewijn en dat alleen maar omdat delphiro een keer kritiek op jou spel had :-? , en iedereen die het met Delphiro eens is, is gelijk een loser :-? , ik denk dat jij eerder de loser bent.

Een tijdje geleden vroeg Shakeel zich af hoe het nou kwam dat een supergitarist zoals jij nou nooit "doorgebroken" was en andere "mindere"gitaristen wel.

Nou dat lijkt mij duidelijk waar dat aan ligt ,jij bent veel te arrogant en jij kijkt op ander gitaristen neer en met zo'n kut instelling zul het nooit ver schoppen, dus een vriendelijk verzoek op te rotten uit dit topic . :evil:

@Lompe gozer

He lompe gozer ik vroeg me dat helemaal niet af Negk3fan vroeg dat zich af en ik gaf antwoord op zijn vraag.

Ff voor de duidelijkheid Boudewijn kijkt helemaal niet neer op andere gitaristen, hij helpt ze juist en raakt geinspireerd door ze. Als ik iets wil leren ( of iemand anders) of een bepaalde techniek onder controle wil krijgen ga ik bij em langs en neemt hij gerust een hele middag de tijd om me het te leren / voor te spelen / tabben etc.

Maargoed huilebalk ga eens wat minder kwekken en meer gitaar spelen.

PS. ik wou me niet meer mengen in deze discussie maar lompe gozer moet mijn naam weer noemen en iemand iets onterecht in de schoenen schuiven.

boudewijn
8 april 2005, 20:34
@ lompe gozer :dus een vriendelijk verzoek op te rotten uit dit topic



Idd een heel goed id !!

gaap :-D

Jammer dit forum is dood he gasten veel plezier nog hier.

doei

Gert-Jan
8 april 2005, 21:12
tss jonge jonge wat ben jij een klein kind zeg Boudewijn en dat alleen maar omdat delphiro een keer kritiek op jou spel had :-? , en iedereen die het met Delphiro eens is, is gelijk een loser :-? , ik denk dat jij eerder de loser bent.

Een tijdje geleden vroeg Shakeel zich af hoe het nou kwam dat een supergitarist zoals jij nou nooit "doorgebroken" was en andere "mindere"gitaristen wel.

Nou dat lijkt mij duidelijk waar dat aan ligt ,jij bent veel te arrogant en jij kijkt op ander gitaristen neer en met zo'n kut instelling zul het nooit ver schoppen, dus een vriendelijk verzoek op te rotten uit dit topic . :evil:

En jij bent een wannabe gitarist die nog geen 3% van de capaciteiten van Boudewijn heeft, niet muzikaal en niet sociaal. Je hebt nog nooit iets gepost in sounds, dus als er nou iemand op zou moeten rotten........

Oh ja, Boudewijn is mijn vriendje dus reageer ik nogal fel :-D

boudewijn
8 april 2005, 21:14
:razz: :wink:

ShaQ
8 april 2005, 21:16
:-D :-D :D :D :-D :-D :D

Dr. Phil
8 april 2005, 22:12
Wie riep mij??

Embryoyo
8 april 2005, 23:53
:lol:

VHsologitarist
9 april 2005, 02:21
hey delphiro met al dat verweer tegen boudewijn (terecht) had je natuurlijk ook in die tijd ffkes chaconne kunnen opnemen voor mij .. want wacht erop!!

haha
;)

hahahaha loser echt eerst slijmen voor licks en dan slijmen bij een ander hoer


ff goed luisteren boutwijn!!!

Ik heb nog nooit om licks van jou gevraagd, ik kan mn eigen boontjes doppen!
Ik heb je wel een compliment gegeven voor je posts, omdat ik onder de indruk was en je terecht een compliment geef,
Ook zeg ik eerlijk dat ik het een terecht verweer vond, je antwoord bah slaat nergens op! beetje kinderachtig.. Je weet zelf dat moeilijkheidsgraad wat hoger ligt hier bij de klassieke genre, en ookal mag je iemand ni post dan niets! Daarom vond ik het terechte kritiek, nu voel jij je aangevallen....
jammer zo verknal je je reputatie en als waardig gitarist sta je in mijn ogen door je karakter nu een stuk lager.


je maakt hierdoor in ieder geval geen vrienden!


p.s. het rare is dat het lijkt ofdat je twee karakters hebt.. Ik heb je nog nooit zo raar zien reageren als in dit topic, in mijn ogen was je altijd een relaxe gast met respect...
Daar twijfel ik nu aan...
Even terugkomende op GertJan en uhh NegativeGuitar (ofziets sorry voor de spelling van naam), zoals je gelezen hebt ben ik gedeeltelijk eens met Negative.. snap GertJan niet, ookal ben je een vriend iemand kan een mening uiten ongeacht wat zijn kunnen is, iemand die helemaal geen gitaar speeld kan nog wel oordelen over iemands karakter.

In ieder geval boudewijn valt het me tegen dat je zo reageert dat ik een loser ben en je denkt ook nog dat ik je nodig had voor licks. Hahaha lachertje.
Ik ben dan wel een beginnende gitarist, maar heb wel respect voor een andere gitarist.. Tip zou jij ook moeten doen!
We kunnen van elkaar leren op een forum inplaats elkaar afzeiken..
Ik heb het nu wel gehad met da typen..

Gert-Jan
9 april 2005, 07:32
hey delphiro met al dat verweer tegen boudewijn (terecht) had je natuurlijk ook in die tijd ffkes chaconne kunnen opnemen voor mij .. want wacht erop!!

haha
;)

hahahaha loser echt eerst slijmen voor licks en dan slijmen bij een ander hoer


ff goed luisteren boutwijn!!!

Ik heb nog nooit om licks van jou gevraagd, ik kan mn eigen boontjes doppen!
Ik heb je wel een compliment gegeven voor je posts, omdat ik onder de indruk was en je terecht een compliment geef,
Ook zeg ik eerlijk dat ik het een terecht verweer vond, je antwoord bah slaat nergens op! beetje kinderachtig.. Je weet zelf dat moeilijkheidsgraad wat hoger ligt hier bij de klassieke genre, en ookal mag je iemand ni post dan niets! Daarom vond ik het terechte kritiek, nu voel jij je aangevallen....
jammer zo verknal je je reputatie en als waardig gitarist sta je in mijn ogen door je karakter nu een stuk lager.


je maakt hierdoor in ieder geval geen vrienden!


p.s. het rare is dat het lijkt ofdat je twee karakters hebt.. Ik heb je nog nooit zo raar zien reageren als in dit topic, in mijn ogen was je altijd een relaxe gast met respect...
Daar twijfel ik nu aan...
Even terugkomende op GertJan en uhh NegativeGuitar (ofziets sorry voor de spelling van naam), zoals je gelezen hebt ben ik gedeeltelijk eens met Negative.. snap GertJan niet, ookal ben je een vriend iemand kan een mening uiten ongeacht wat zijn kunnen is, iemand die helemaal geen gitaar speeld kan nog wel oordelen over iemands karakter.

In ieder geval boudewijn valt het me tegen dat je zo reageert dat ik een loser ben en je denkt ook nog dat ik je nodig had voor licks. Hahaha lachertje.
Ik ben dan wel een beginnende gitarist, maar heb wel respect voor een andere gitarist.. Tip zou jij ook moeten doen!
We kunnen van elkaar leren op een forum inplaats elkaar afzeiken..
Ik heb het nu wel gehad met da typen..



Sorry, wat zei je?

delphiro
9 april 2005, 08:36
en hierbij wordt weer eens bevestigd dat shredders over het algemeen een ego probleem met een enorm geldingsdrang en bijbehorend laag incasseringsvermogen hebben en daarmee is weer bewezen dat shred alleen dient om het ego te versterken waaruit je duidelijk kunt concluderen dat shred geen muzikaal doel heeft. (of ben ik nu aan het generaliseren :cool: )

Zo nu eerst een Bavaria.

drs. Delphiro :-D

boudewijn
9 april 2005, 10:48
hey delphiro met al dat verweer tegen boudewijn (terecht) had je natuurlijk ook in die tijd ffkes chaconne kunnen opnemen voor mij .. want wacht erop!!

haha
;)

hahahaha loser echt eerst slijmen voor licks en dan slijmen bij een ander hoer


ff goed luisteren boutwijn!!!

Ik heb nog nooit om licks van jou gevraagd, ik kan mn eigen boontjes doppen!
Ik heb je wel een compliment gegeven voor je posts, omdat ik onder de indruk was en je terecht een compliment geef,
Ook zeg ik eerlijk dat ik het een terecht verweer vond, je antwoord bah slaat nergens op! beetje kinderachtig.. Je weet zelf dat moeilijkheidsgraad wat hoger ligt hier bij de klassieke genre, en ookal mag je iemand ni post dan niets! Daarom vond ik het terechte kritiek, nu voel jij je aangevallen....
jammer zo verknal je je reputatie en als waardig gitarist sta je in mijn ogen door je karakter nu een stuk lager.


je maakt hierdoor in ieder geval geen vrienden!


p.s. het rare is dat het lijkt ofdat je twee karakters hebt.. Ik heb je nog nooit zo raar zien reageren als in dit topic, in mijn ogen was je altijd een relaxe gast met respect...
Daar twijfel ik nu aan...
Even terugkomende op GertJan en uhh NegativeGuitar (ofziets sorry voor de spelling van naam), zoals je gelezen hebt ben ik gedeeltelijk eens met Negative.. snap GertJan niet, ookal ben je een vriend iemand kan een mening uiten ongeacht wat zijn kunnen is, iemand die helemaal geen gitaar speeld kan nog wel oordelen over iemands karakter.

In ieder geval boudewijn valt het me tegen dat je zo reageert dat ik een loser ben en je denkt ook nog dat ik je nodig had voor licks. Hahaha lachertje.
Ik ben dan wel een beginnende gitarist, maar heb wel respect voor een andere gitarist.. Tip zou jij ook moeten doen!
We kunnen van elkaar leren op een forum inplaats elkaar afzeiken..
Ik heb het nu wel gehad met da typen..



Over twee karakters gesproken :o :o :o

Met respect voor andere gitaristen zit het wel snor .Ben altijd bereid om anderen te helpen. Ik vind het geweldig om te spelen met andere gitaristen ongeacht het niveau ben namelijk muzikant snap je.

Dat jij gelijk al klaar staat met een karakterschets van iemand die een of twee grijze posts plaatst zegt meer over jou dan over mij.

Ik ben het met je eens dat we van elkaar dingen kunnen leren maar oneens dat klassiek gitaar of genre moeilijker zou zijn dan wat ..??

P.S

Ik heet gewoon boudewijn jij noemt jezelf sologitarist over ego gesproken :-D

FNaRK
9 april 2005, 10:52
O M F G
wat een klucht :lol:
ga vooral door guys..... maakt dit forum nog enigszins de moeite waard

boudewijn
9 april 2005, 10:55
en hierbij wordt weer eens bevestigd dat shredders over het algemeen een ego probleem met een enorm geldingsdrang en bijbehorend laag incasseringsvermogen hebben en daarmee is weer bewezen dat shred alleen dient om het ego te versterken waaruit je duidelijk kunt concluderen dat shred geen muzikaal doel heeft. (of ben ik nu aan het generaliseren :cool: )

Zo nu eerst een Bavaria.

drs. Delphiro :-D

Nee de hele tijd stukken van een ander instuderen dat getuigt van originaliteit .Bovendien doe je er altijd weer vrolijk aan mee. :-D

FNaRK
9 april 2005, 10:57
http://images.amazon.com/images/P/B00005JXY7.01.LZZZZZZZ.jpg

delphiro
9 april 2005, 11:43
Nee de hele tijd stukken van een ander instuderen dat getuigt van originaliteit
ha, weer zo'n vooroordeel.. klassiekers spelen alles na en shredders kunnen improviseren. Laat me niet lachen. Miles Davis, Charlie Parker, Metheny, John Coltrane.. dat is improviseren, shred is voorspelbaar en vaak voorzien van een zeer eenvoudig akkoordenschema. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat (de meeste) klassiekers niet goed kunnen improviseren maar iets muzikaal `naspelen' is zeker net zo origineel / creatief als een shred improvisatie.

@roadkill
is dat een DVD uit de privecollectie :-D

http://lupo.sepe.free.fr/images/zappa.jpg
DIE kon pas origineel improviseren

ShaQ
9 april 2005, 11:50
Nee de hele tijd stukken van een ander instuderen dat getuigt van originaliteit
ha, weer zo'n vooroordeel.. klassiekers spelen alles na en shredders kunnen improviseren. Laat me niet lachen. Miles Davis, Charlie Parker, Metheny, John Coltrane.. dat is improviseren, shred is voorspelbaar en vaak voorzien van een zeer eenvoudig akkoordenschema. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat (de meeste) klassiekers niet goed kunnen improviseren maar iets muzikaal `naspelen' is zeker net zo origineel / creatief als een shred improvisatie.


HAHAHAHAHAHAHAH
Luister naar dit:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=40130&start=0 ( doel opslaan als doen anders werkt ie niet )

Luister naar die akkoorden en zijn nootkeuze erover en kom me daarna nog een keer vertellen dat het '' eenvoudig '' is HAHAHAHAHAHAHAH IK VAL BIJNA VAN MEN STOEL


Jaja creatief gedaan he delphiro.

ShaQ
9 april 2005, 11:52
Let vooral op dat stukje bij 1.12

boudewijn
9 april 2005, 12:00
Nee de hele tijd stukken van een ander instuderen dat getuigt van originaliteit
ha, weer zo'n vooroordeel.. klassiekers spelen alles na en shredders kunnen improviseren. Laat me niet lachen. Miles Davis, Charlie Parker, Metheny, John Coltrane.. dat is improviseren, shred is voorspelbaar en vaak voorzien van een zeer eenvoudig akkoordenschema. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat (de meeste) klassiekers niet goed kunnen improviseren maar iets muzikaal `naspelen' is zeker net zo origineel / creatief als een shred improvisatie.

@roadkill
is dat een DVD uit de privecollectie :-D

http://lupo.sepe.free.fr/images/zappa.jpg
DIE kon pas origineel improviseren

Hey kerel ik zeg toch ook niet dat dat in zijn algemeenheid word gedaan .

Ik zeg dat JIJ dat doet !! :lol:

Negative K3 fan
9 april 2005, 12:07
mwahaaa

wat mooi, ondertussen weet iedereen precies wat er nou gaande is.

wat hard

boudewijn
9 april 2005, 12:10
mwahaaa

wat mooi, ondertussen weet iedereen precies wat er nou gaande is.

wat hard

?? :-D

Negative K3 fan
9 april 2005, 12:12
mja ach, misschien dat je om jezelf lacht ofzo boudewijn, maar ik hoop dat je in het echt niet zo autistisch bent als dat je hier voor iedereen overkomt :D :D :D

boudewijn
9 april 2005, 12:33
mja ach, misschien dat je om jezelf lacht ofzo boudewijn, maar ik hoop dat je in het echt niet zo autistisch bent als dat je hier voor iedereen overkomt :D :D :D

Ach jongen jij probeert gewoon wat olie op het vuur te gooien dat is het enige dat jij kan .

De zogenaamde welgerespecteerde jurist van dit forum . Laat me niet lachen man .Steek weer is een lekkere joint op of eet een paddo of zo.
En blijf me lekker stiekem volgen ok .

De dingen die jij uitgekraamt hebt ........

Heb geen zin meer man om hier nog is iets te posten daarom het beste voor iedereen. :wink:

Vind dit wel een mooi manier om op te stappen !!!

:-D :) :D :P :razz: :lol: :roll: :roll: :roll:

delphiro
9 april 2005, 12:48
Ik ga toch eens op zoek naar mijn reactie op de eerste post van Boudewijn.. die moet wel heel vervelend zijn geweest.

Ik beweer niet dat shredders niet creatief zijn, ik beweer dat klassiekers met een stuk muzikaal na spelen net zo creatief bezig zijn en sorry als ik een shredsolo nog niet half zo boeiend vind als een solo van Zappa of Metheny maar dat heeft volgens mij toch wel alles te maken met de originaliteit er van.

ShaQ
9 april 2005, 12:52
Ik ga toch eens op zoek naar mijn reactie op de eerste post van Boudewijn.. die moet wel heel vervelend zijn geweest.

Ik beweer niet dat shredders niet creatief zijn, ik beweer dat klassiekers met een stuk muzikaal na spelen net zo creatief bezig zijn en sorry als ik een shredsolo nog niet half zo boeiend vind als een solo van Zappa of Metheny maar dat heeft volgens mij toch wel alles te maken met de originaliteit er van.



shred is voorspelbaar en vaak voorzien van een zeer eenvoudig akkoordenschema :roll:

Je bent gewoon uitgeluld man waarschijnlijk heb je die mp3 beluisterd en denk je hmm toch wel erg creatief voor een shredder. In die mp3 shred hij + hij funked + hij speelt een jazz / fusion solo. Diversiteit en creativiteit ten top.

VHsologitarist
9 april 2005, 14:46
Over twee karakters gesproken :o :o :o

Met respect voor andere gitaristen zit het wel snor .Ben altijd bereid om anderen te helpen. Ik vind het geweldig om te spelen met andere gitaristen ongeacht het niveau ben namelijk muzikant snap je.

Dat jij gelijk al klaar staat met een karakterschets van iemand die een of twee grijze posts plaatst zegt meer over jou dan over mij.

Ik ben het met je eens dat we van elkaar dingen kunnen leren maar oneens dat klassiek gitaar of genre moeilijker zou zijn dan wat ..??

P.S

Ik heet gewoon boudewijn jij noemt jezelf sologitarist over ego gesproken :-D


Haha.. VHsologitarist noemde ik me in 2000 geloof ik toen ik veel stukken van van halen speelde (Van Halen Sologitarist).. Zie niet in wat dat met ego te maken heeft maja :-?

Wat ik bedoelde met moeilijkheids graad in de genre is:
Klassiek/Flamenco is in mijn ogen moeilijker dan wat jij doet (electrisch om ff in de volksmond te zeggen).
Nu is het wel zo dat je alles zo moeilijk kunt maken zoals jezelf wilt bijvoorbeeld door rock met jazz te combineren, maar bij klassiek komen er gewoon meerdere factoren bij kijken die je niet hebt bij electrisch.
Bij flamenco idem! (Hier weer een typisch niet westerse ritme die contstant aangehouden wordt).. Je begrijpt me waarschijnlijk toch niet omdat jezelf waarschijnlijk geen flamenco noch klassiek speelt.

Nogmaals dit alles is niet aanvallend bedoeld!!

Dat over karakterschets iets meer zegt over mij dan jou begrijp ik dus helemaal niet, want ik ben hier niet de enige die daar zo over denkt... Dus hou jezelf niet voor de gek.. Kritiek is bij mij altijd welkom (opbouwende dan) maar antwoorden als bah kun je gewoon beter buiten beschouwing laten.

De reden dat ik stukken post is omdat ik daar uit wil leren en ook ik zou het ni tof vinden als er gezegd werd bah in de zin van deze post is niet gewaardeerd. Dan denk ik van ja oke.. bah waarom bah.. leg uit wat zou beter kunnen, doe je dit niet dan ga ik denken dat dit een kinderachtige reply is om wraak te nemen nadat je had gezegd dat delphiro een grijze post bij jou had gezegd. DAT HEET KINDERACHTIG!!!

Negative K3 fan
9 april 2005, 16:05
mja ach, misschien dat je om jezelf lacht ofzo boudewijn, maar ik hoop dat je in het echt niet zo autistisch bent als dat je hier voor iedereen overkomt :D :D :D

Ach jongen jij probeert gewoon wat olie op het vuur te gooien dat is het enige dat jij kan .

De zogenaamde welgerespecteerde jurist van dit forum . Laat me niet lachen man .Steek weer is een lekkere joint op of eet een paddo of zo.
En blijf me lekker stiekem volgen ok .

De dingen die jij uitgekraamt hebt ........

Heb geen zin meer man om hier nog is iets te posten daarom het beste voor iedereen. :wink:

Vind dit wel een mooi manier om op te stappen !!!

:-D :) :D :P :razz: :lol: :roll: :roll: :roll:

ik niet, jij hebt echt geen benul waar je over praat :) echt niet !!!1

Grandma_Placenta
9 april 2005, 16:23
poep