PDA

View Full Version : Mijn eerste Les Paul



Floris1984
29 maart 2005, 19:22
Vandaag bij een aardige verkoper een tweedehands Les Paul Studio Lite gekocht. Ik ben heeeeel blij! :)

Klik hier voor foto's: http://www.florissmit.nl/

M'n site is tijdelijk down hier een alternatieve link:
http://home.planet.nl/~smi01728/Gitaar/F/index.htm

Franc
29 maart 2005, 19:23
Lekkerrrr :)

Jorikjet
29 maart 2005, 19:24
gefeliciteerd met je aankoop!

laat eens wat horen!

BartL
29 maart 2005, 19:31
Hele, hele, hele mooie gitaar floris! 8-)

chennie
29 maart 2005, 19:32
niet mijn type les paul , maarre veel plezier!

Petur
29 maart 2005, 19:43
stoer ding man :cool:
gefeliciteerd :wink:
greetz petur :cool:

Agent_Smith
29 maart 2005, 19:49
Mooi ding hoor!
En een ebony board zie ik.
Super hoor! Gefeliciteerd!

Miss Alger
29 maart 2005, 19:55
Ziet er strak uit :-D

Jax
29 maart 2005, 20:14
Mooi ding zeg! Veel plezier ermee!

Raytheman
29 maart 2005, 20:14
Zo eentje heb ik ook gehad! Precies dezelfde kleur ook. Bij mij deed de schakelaar het niet bij het halselement. Toen nieuw gekocht voor 1495,- gulden..
Fijne gitaar vond ik het :D

koentjaa
29 maart 2005, 20:21
netjes :-D

Orpheo
29 maart 2005, 20:35
heel netjes!! congrats! have fun with it!!:D

Floris1984
29 maart 2005, 21:16
Het verhaal hoe ik eraan gekomen ben is ook wel leuk om te vertellen misschien. Ik was namelijk bij Feedback aan het kijken voor een epiphone les paul, omdat die voor mij betaalbaar was.
Tijdens dat ik aan het testen van zo'n epiphone, vertelde een andere klant in die winkel dat hij deze gitaar over had en dat ik hem wel voor de prijs van zo'n epiphone kon overnemen.
Nu weet ik niet precies of dit nou een heel goeie prijs is voor deze gitaar (499 euro), maar voor hetzelfde geld (letterlijk dus :) ) heb ik nu dus een echte gibson ipv een epiphone.

Cubensis
29 maart 2005, 21:19
volgens mij is dat een extreem goede prijs (studio's gaan meestal rond de 800 weg)


oh er staat Lite achter, nooit van gehoord, de site doet het trouweens niet hier

BassAgent
29 maart 2005, 21:23
Echt vet mooi ding!

Betekent dat Lite dat ie kamers in de body heeft (en dus minder weegt)?

Fumi SG
29 maart 2005, 21:24
volgens mij is Lite een soort geripte versie. Iets mindere afwerking en goedkopere tuners. Wij krijgen namelijk ook een Les Paul Studio Lite op school, en m'n leraar vertelde met dat.

Toch blijft het een goede deal hoor!! :wink:

Fumi SG
29 maart 2005, 21:26
Echt vet mooi ding!

Betekent dat Lite dat ie kamers in de body heeft (en dus minder weegt)?

dan zou het light moeten zijn hèh :wink: De Lite is gewoon wat minder luxe uitgerust......

BassAgent
29 maart 2005, 21:28
Echt vet mooi ding!

Betekent dat Lite dat ie kamers in de body heeft (en dus minder weegt)?

dan zou het light moeten zijn hèh :wink: De Lite is gewoon wat minder luxe uitgerust......
Hehe, ik heb wel eens de term lite in plaats van light gezien, dus het had gekund :D

Minder luxe uitgerust betekent bij Gibson nog steeds mooi!

Floris1984
29 maart 2005, 21:32
Nou echt sober uitgevoerd is hij niet, heeft meer met het gewicht te maken denk ik dat 'lite':

http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/StudioLite.html

Fumi SG
29 maart 2005, 21:32
Minder luxe uitgerust betekent bij Gibson nog steeds mooi!

+1 :)

Floris1984
29 maart 2005, 21:41
Als die eerste link niet werkt, dan werkt deze iig wel (ff voor de zekerheid)

http://home.planet.nl/~smi01728/Gitaar/F/index.htm

bram123
30 maart 2005, 00:53
chique ding, ik dacht dat lite iets met calorieen te maken had trouwens.

Droffie
30 maart 2005, 09:40
Gefeliciteert Floris...Join the Club
Zit op je LP de 496/500T pups ? zal die lekker scheuren, niet bepaald lite te noemen :wink:

frankpaul1
30 maart 2005, 09:57
Echt vet mooi ding!

Betekent dat Lite dat ie kamers in de body heeft (en dus minder weegt)?

dan zou het light moeten zijn hèh :wink: De Lite is gewoon wat minder luxe uitgerust......

Jij kwakt ook echt in elk topic gewoon maar wat in de rondte hè!!! :-D

De Studio Lite heeft een chromite ofwel een soort balsahouten stuk in het midden van de body, hij is precies het zelfde uitgerust als een normale Studio maar dan een stuk lichter. Heb er zelf al jaren één, is echt een prima gitaar en voor dat geld heb je echt een koopje.

1959SLP
30 maart 2005, 10:03
Congratz met deze toffe aanwinst!

Fumi SG
30 maart 2005, 11:25
Echt vet mooi ding!

Betekent dat Lite dat ie kamers in de body heeft (en dus minder weegt)?

dan zou het light moeten zijn hèh :wink: De Lite is gewoon wat minder luxe uitgerust......

Jij kwakt ook echt in elk topic gewoon maar wat in de rondte hè!!! :-D

De Studio Lite heeft een chromite ofwel een soort balsahouten stuk in het midden van de body, hij is precies het zelfde uitgerust als een normale Studio maar dan een stuk lichter. Heb er zelf al jaren één, is echt een prima gitaar en voor dat geld heb je echt een koopje.

ik kwak niet zomaar wat rond.... Bij ons op school hebben ze een Les Paul Studio Lite gekocht. Toen is hun uitgelegd wat dat lite precies in hield. De verkoper heeft hen dit zo uitgelegd, en het zal best waar zijn, want het verhaal "deze is minder luxe" zal niet erg goed verkopen :wink:

Er zit dus wel degelijk iets van waarheid in......

Fumi SG
30 maart 2005, 11:26
dubbel :oops: Over dit forum is niet erg nagedacht :sneaky:

andoni
30 maart 2005, 11:32
Echt vet mooi ding!

Betekent dat Lite dat ie kamers in de body heeft (en dus minder weegt)?

dan zou het light moeten zijn hèh :wink: De Lite is gewoon wat minder luxe uitgerust......

Jij kwakt ook echt in elk topic gewoon maar wat in de rondte hè!!! :-D

De Studio Lite heeft een chromite ofwel een soort balsahouten stuk in het midden van de body, hij is precies het zelfde uitgerust als een normale Studio maar dan een stuk lichter. Heb er zelf al jaren één, is echt een prima gitaar en voor dat geld heb je echt een koopje.

ik kwak niet zomaar wat rond.... Bij ons op school hebben ze een Les Paul Studio Lite gekocht. Toen is hun uitgelegd wat dat lite precies in hield. De verkoper heeft hen dit zo uitgelegd, en het zal best waar zijn, want het verhaal "deze is minder luxe" zal niet erg goed verkopen :wink:

Er zit dus wel degelijk iets van waarheid in......
:sssh:

frankpaul1
30 maart 2005, 11:34
Echt vet mooi ding!

Betekent dat Lite dat ie kamers in de body heeft (en dus minder weegt)?

dan zou het light moeten zijn hèh :wink: De Lite is gewoon wat minder luxe uitgerust......

Jij kwakt ook echt in elk topic gewoon maar wat in de rondte hè!!! :-D

De Studio Lite heeft een chromite ofwel een soort balsahouten stuk in het midden van de body, hij is precies het zelfde uitgerust als een normale Studio maar dan een stuk lichter. Heb er zelf al jaren één, is echt een prima gitaar en voor dat geld heb je echt een koopje.

ik kwak niet zomaar wat rond.... Bij ons op school hebben ze een Les Paul Studio Lite gekocht. Toen is hun uitgelegd wat dat lite precies in hield. De verkoper heeft hen dit zo uitgelegd, en het zal best waar zijn, want het verhaal "deze is minder luxe" zal niet erg goed verkopen :wink:

Er zit dus wel degelijk iets van waarheid in......

Ik heb ja net uitgelegd hoe de toevoeging "lite" bij deze gitaar terecht komt, vanwege het lichte hout in het midden van de body en dan ga je alsnog zeggen dat er een kern van waarheid zit in het verhaal van die verkoper??? :-? Nou ja, iig veel plezier met de gitaar.

frankpaul1
30 maart 2005, 11:34
Dubbel :oops:

Marcel2
30 maart 2005, 11:57
Lite is niets anders dan de turbotaal schrijfwijze van light.

Floris1984
30 maart 2005, 12:04
Echt vet mooi ding!

Betekent dat Lite dat ie kamers in de body heeft (en dus minder weegt)?

dan zou het light moeten zijn hèh :wink: De Lite is gewoon wat minder luxe uitgerust......

Jij kwakt ook echt in elk topic gewoon maar wat in de rondte hè!!! :-D

De Studio Lite heeft een chromite ofwel een soort balsahouten stuk in het midden van de body, hij is precies het zelfde uitgerust als een normale Studio maar dan een stuk lichter. Heb er zelf al jaren één, is echt een prima gitaar en voor dat geld heb je echt een koopje.

ik kwak niet zomaar wat rond.... Bij ons op school hebben ze een Les Paul Studio Lite gekocht. Toen is hun uitgelegd wat dat lite precies in hield. De verkoper heeft hen dit zo uitgelegd, en het zal best waar zijn, want het verhaal "deze is minder luxe" zal niet erg goed verkopen :wink:

Er zit dus wel degelijk iets van waarheid in......

Als die gitaar die jou school gaat kopen nieuw is, dan hebben we het niet over de zelfde gitaar. Die van mij is namelijk al een aantal jaar uit de productie.
Verder is het helemaal geen uitgeklede versie van een studio, maar dus puur het gewicht waardoor hij 'lite' heet.

Navar0x
30 maart 2005, 13:57
Je site = down.. :wink:

Bluesbreaker
30 maart 2005, 14:12
Je site = down.. :wink:

http://home.planet.nl/~smi01728/Gitaar/F/index.htm

die wel


Je komt uit Emmen zie ik, ken ik je toevallig?

Fumi SG
30 maart 2005, 18:15
Echt vet mooi ding!

Betekent dat Lite dat ie kamers in de body heeft (en dus minder weegt)?

dan zou het light moeten zijn hèh :wink: De Lite is gewoon wat minder luxe uitgerust......

Jij kwakt ook echt in elk topic gewoon maar wat in de rondte hè!!! :-D

De Studio Lite heeft een chromite ofwel een soort balsahouten stuk in het midden van de body, hij is precies het zelfde uitgerust als een normale Studio maar dan een stuk lichter. Heb er zelf al jaren één, is echt een prima gitaar en voor dat geld heb je echt een koopje.

ik kwak niet zomaar wat rond.... Bij ons op school hebben ze een Les Paul Studio Lite gekocht. Toen is hun uitgelegd wat dat lite precies in hield. De verkoper heeft hen dit zo uitgelegd, en het zal best waar zijn, want het verhaal "deze is minder luxe" zal niet erg goed verkopen :wink:

Er zit dus wel degelijk iets van waarheid in......

Als die gitaar die jou school gaat kopen nieuw is, dan hebben we het niet over de zelfde gitaar. Die van mij is namelijk al een aantal jaar uit de productie.
Verder is het helemaal geen uitgeklede versie van een studio, maar dus puur het gewicht waardoor hij 'lite' heet.

Die bij ons op school is inderdaad nieuw...... zijn we hiermee klaar :wink: Kunnen we het weer over jouw Les Paul hebben :razz: nice one trouwens....

frekie
31 maart 2005, 00:12
Hoe klinkt dat nou zo'n LP lite/light? Zou misschien wel wat zijn voor mijn arme oude rug. Lang geleden had ik een 1974 Lp custom, die kon ik toen al niet meer tillen en toen was ik nog jong&mooi :-D

frankpaul1
31 maart 2005, 10:10
Hoe klinkt dat nou zo'n LP lite/light? Zou misschien wel wat zijn voor mijn arme oude rug. Lang geleden had ik een 1974 Lp custom, die kon ik toen al niet meer tillen en toen was ik nog jong&mooi

Het klinkt echt geweldig, je zou denken dat de andere houtsoort in het midden het geluid erg zou beinvloeden, maar het klinkt nog steeds prima. Heb wel een tijdje de elementen vervangen door Burstbuckers, want de keramische hadden toch wel erg veel output :-D, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak, het rockt iig wel. Maar voor je rug is het echt een uitkomst, gitaar weegt echt niet meer dan een normale strat. Op harmony-central staan erg veel lovende reviews, zou daar zeker ook eens kijken.

hadv
1 april 2005, 00:12
goed gedaan, flapsteert

Floris1984
1 april 2005, 13:10
Hoe klinkt dat nou zo'n LP lite/light? Zou misschien wel wat zijn voor mijn arme oude rug. Lang geleden had ik een 1974 Lp custom, die kon ik toen al niet meer tillen en toen was ik nog jong&mooi

Het klinkt echt geweldig, je zou denken dat de andere houtsoort in het midden het geluid erg zou beinvloeden, maar het klinkt nog steeds prima. Heb wel een tijdje de elementen vervangen door Burstbuckers, want de keramische hadden toch wel erg veel output :-D, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak, het rockt iig wel. Maar voor je rug is het echt een uitkomst, gitaar weegt echt niet meer dan een normale strat. Op harmony-central staan erg veel lovende reviews, zou daar zeker ook eens kijken.

De man waarvan ik deze gitaar gekocht heb, heeft hem inderdaad verkocht omdat het geluid van de gitaar tijdens optredens veels te veel overheerste, en voor zijn muziekstijl was dat niet gewenst.