PDA

View Full Version : topic van de jongen met zn pedalenvolgorde verdwenen



amon
29 maart 2005, 19:02
Hij had een FV-50, een TU-2, een DS-1, een DD-? en een Wah. Vroeg welke volgorde het beste was, ik was mijn bericht aan het typen en bij het inzenden kreeg ik de melding dat het topic niet meer bestaat, hier mijn reactie:


Het beste is om zelf gewoon alle volgordes uit te proberen en misschien te noteren en een cijfertje geven...

Ik heb iig mn wah als eerste, maar jij hebt nog een tuner die je het beste als eerst kunt zetten denk ik zo, dan zou ik die distortion van je daarna doen en daarna je delay, waar de footvolume het beste is weet ik niet, heb ik zelf namelijk niet, maar die dingen zuigen over het algemeen erg veel toon weg, dus misschien een goed idee om hier een fx-loopje voor te maken, zodat je die aan/uit kunt zetten.

Dus:
Gitaar -> TU2 -> wah -> DS1 -> DD3 -> loopertje met FV in de loop -> Amp.
(Mij lijkt het het logischt als je de footvolume op het laatst doet)

amon
29 maart 2005, 19:03
dubbel

dacrow
29 maart 2005, 20:59
Ik ga het eens proberen , op Guitargeek.com zetten ze de volumepedaal op verschillende plaatsen..

charlie45
30 maart 2005, 09:40
ok, ik zou het zo doen:

wah >> ds-1 >> fv-50 >> dd-? en de tuner in de tuner-out van de fv-50. je kunt immers al stil stemmen door het volumepedaal op nul te zetten.

of:

wah >> ds-1 >> tu-2 >> dd-?, en fv-50 het raam uit smijten. ik vind persoonlijk een volumepedaal niet handig.

ik zou de delay helemaal aan het eind zetten, als je dan het signaal muten sterft de delay nog mooi weg. wah voor distortion, tenzij je heel extreme wah effecten wil. distortion voor delay, tenzij je heel ongedefinieerd geluid wilt.

als je twee inputs hebt op je versterker kun je de tu-2 gebruiken om delay parallel te schakelen, je schakelt hem dan in met de tuner.

phx
30 maart 2005, 11:02
ik zou de delay helemaal aan het eind zetten, als je dan het signaal muten sterft de delay nog mooi weg.


mee eens :lol:

dacrow
30 maart 2005, 13:27
Heb de DD-3 Digital Delay van Boss parallel aangesloten met de TU-2 Tuner
merk niet veel voordelen , je moet wel een extra kabel gebruiken dan ..

charlie45
30 maart 2005, 16:10
ik vind dat het direct signaal iets vlakker wordt als het door die delay heen gaat. bij parallel heb je dat niet, maar dan moet je wel de delay op 100% zetten..

(maar dat zal wel gefreak zijn van mij)