PDA

View Full Version : Volgorde effecten



dacrow
29 maart 2005, 18:36
Ik heb een Vow Wah V847, een Boss FV-50 , TU-2 ,DS-1 en een DD-3 heb al op het forum gezocht maar niks gevonden , ik zoek de beste aansluitvolgorde om de 'bypass' klank niet te verstoren...

:cool:

vinni
31 maart 2005, 08:53
Hmm...tja....zou zo-wie-zo een looper o.i.d. nemen.

Zonder looper zou ik gaan voor de volgende volgorde :

Gitaar -> TU2 -> Wah -> DS-1 -> DD3 -> FV-50.

Eventueel wat experimenteren met de plwah en DS1

Groet,
Vinni

Jeroenvanhulsteijn
31 maart 2005, 09:22
als je het volume pedaal voor swell effecten gebruikt zou ik hem voor de delay zetten. Anders kap je het delayed signaal af.

Gtr->TU2->Wah->DS1->FV50->DD3

En idd even testen of je wah voor of na de distortion wil. Maar in het algemeen geld: doe wat jij het leukste vind klinken.

Wil je echt hele freaky sounds dan kun je:

Gtr->TU2->FV50->DD3->WAH->DS1

proberen.

dacrow
31 maart 2005, 13:10
De DD-3 als laatste is wel handig , de Hold functie van het pedaal is wel interessant , zijn er pedalen die een langere 'opnametijd' hebben ?
Waar je bvb een drie akkoorden speelt en die dat blijft herhalen terwijl je soleert . .

Handig als je enigste gitarist bent :D

BramVersteeg
31 maart 2005, 14:04
De DD-3 als laatste is wel handig , de Hold functie van het pedaal is wel interessant , zijn er pedalen die een langere 'opnametijd' hebben ?
Waar je bvb een drie akkoorden speelt en die dat blijft herhalen terwijl je soleert . .

Handig als je enigste gitarist bent :D

Boss RC-20 (XL), Zvex Lo-Fi Loop junkie, Boomerang, Line6 Echo (Pro) hebben 5 1/2 min, (16 min) , 20 sec, ?, en 60 sec opnametijd. De Boss kan dus duidelijk het langst. De Zvex is erg duur en klinkt Lo-fi. Lijkt me wel grappig maar is te duur en doet te weinig voor het geld naar mijn mening. De boomerang is volgens mij erg groot en ik ken de mogenlijkheden niet echt. De Line6 heeft ook nog diverse delay simulaties aan boord wat altijd leuk is en is niet extreem duur.

dacrow
13 april 2005, 10:19
Het Volumepedaal FV50 van Boss laat te wensen over :(
Ik heb het proberen af te stellen maar het zuigt teveel volume weg als het omhoog staat , de bedoeling was dat ik tijdens de solo's een volumeboost zou krijgen maar het pedaal klinkt alleen goed als het volledig dicht is . . .

:???:

dacrow
13 april 2005, 10:19
Het Volumepedaal FV50 van Boss laat te wensen over :(
Ik heb het proberen af te stellen maar het zuigt teveel volume weg als het omhoog staat , de bedoeling was dat ik tijdens de solo's een volumeboost zou krijgen maar het pedaal klinkt alleen goed als het volledig dicht is . . .

:???:

Jeroenvanhulsteijn
13 april 2005, 11:14
een volumepedaal is ook niet bedoeld om je signaal te versterken.

dacrow
13 april 2005, 16:05
Wat is dan wel geschikt ? Ik heb in een andere post gelezen van de Boss equalizer die geschikt zou zijn om het volume te verhogen tijdens de solo's ...

What the heck dient dan een volumepedaal voor? ? ? :???:

DREAMMACHINE
13 april 2005, 16:10
... :-D
een volumepedaal dient oa als vervanging van je volumeknop op je gitaar, je kan dan bvb je overstuuring van je sound wat terugdraaien ( vooral bij een fuzz sound erg handig)

daarnaast kan je het ook gebruiken als swell-effect....erg fijn!

verder is het natuurlijk eventueel handig als mute, en een beetje volumepedaal heeft ook een tuner out, wat ook wel handig is...

oftewel.....ik ben een zeer tevreden gebruiken van het volume pedaal!...

Nicci
13 april 2005, 16:55
Wat is dan wel geschikt ? Ik heb in een andere post gelezen van de Boss equalizer die geschikt zou zijn om het volume te verhogen tijdens de solo's ...

What the heck dient dan een volumepedaal voor? ? ? :???:

een volumepedaal kan je gebruiken voor wat jij wil. niet mijn keus, maar dat kan wel.
boss EQ kan ook. die heeft echter het 'voordeel'dat die het signaal inderdaad kan versterken.

Speeddemon
13 april 2005, 17:50
Wat is dan wel geschikt ? Ik heb in een andere post gelezen van de Boss equalizer die geschikt zou zijn om het volume te verhogen tijdens de solo's ...

What the heck dient dan een volumepedaal voor? ? ? :???:
als je de distortion uit een pedaal haalt en je versterker clean gebruikt, dan zou je een EQ pedaal of een clean boost achter je distortion kunnen plaatsen...

(gitaar--->wah--->distortion--->solo boost--->delay--->versterker)

Als je de distortion van je versterker gebruikt, en je wilt een tandje meer volume (en dus niet meer vervorming), dan moet je de EQ of (clean)boost in de FX-Loop van je versterker aansluiten.

dacrow
14 april 2005, 17:51
Die Fx loop heb ik niet op men Fender Hot Rod Deluxe ; jammer

Ik heb nu een Boss FV-50 in leen , deze valt dus niet zo mee , moest ik een nieuwe halen , het beste die van Ernie Ball kopen ? (Mono weliswaar)