PDA

View Full Version : mesa/boogie dc-5 afstellen



marcelthijssen
29 maart 2005, 18:22
heb een Mesa/Boogie DC-5 50w combo te leen en heb moeite om 'm goed clean af te stellen... komt dit door de eigenschap van dat ding, of door de ingewikkelde mesa/boogie-toonregeling???

iemand tips?

marcel

Thijssie
29 maart 2005, 19:03
heb een Mesa/Boogie DC-5 50w combo te leen en heb moeite om 'm goed clean af te stellen... komt dit door de eigenschap van dat ding, of door de ingewikkelde mesa/boogie-toonregeling???

iemand tips?

De toonregeling van boogies is redelijk tricky.

Manual van mesaboogie.com downloaden en lezen.
Verder staan wat settings in die je als uitgangspunt kunt nemen en dan verder experimenteren....

BLOK182
29 maart 2005, 19:12
Die factorypresets zijn idd fijne uitgangspunten, boogies zijn niet de makkelijkste amps, I've been there :)

AART
29 maart 2005, 19:27
had de mark IV niet iets van 130 mogelijkheden ofzo met push pull shit etc...?

chennie
29 maart 2005, 19:27
Ik had mijn geluid al heel snel te pakken op mn boogie, was alleen erg lastig om al die andere geluiden te vinden.

marcelthijssen
29 maart 2005, 19:42
heeft idd een boost via 'n pull-shakelaar op de gain knop...
vette versterker, alleen moet ie HARD!

marcel

te koop: fender american strat plu '88

alfred
29 maart 2005, 23:24
Ik heb zelf ook een DC-5 en het bijzondere zit em in de mid regelaar, van 1 tot 3 heb je een gewone mid regelaar, hierboven neemt de gain toe, voor een echt clean geluid moet je de mid laag laten staan, ik heb em zelf meestal op 1

Voor de rest:

Gain;5
Treble;4
Bass;7
Presence;2

Succes !

alfred

Ibanez RuleZ
29 maart 2005, 23:47
veel boogies hebben zo'n actieve toonregeling, is erg veelzeidig, maar is ook een stevige pain in the ass om er goed geluid uit te krijgen. Dat soort grappen als extra gain maakt het moeilijk af te regelen.

harrald