PDA

View Full Version : Gitaar mee als handbagage



Strat uber alles
29 maart 2005, 18:19
Hallo

Kan in gitaar in n koffer mee als
handbagage in het vliegtuig?

groeten Gertjan

ben79
29 maart 2005, 18:25
zijn al heel veel topics over geweest, probeer de zoekfunctie eens :wink:

BLOK182
29 maart 2005, 18:29
Koffer ben ik niet zeker van, in een gigbag wel!

vester86
29 maart 2005, 19:03
gewoon uit elkaar schroeven, dan kun je um sowieso meekrijgen (ja, da gaat dus niet bij les pauls of akoestisch :razz: )

Strat uber alles
29 maart 2005, 20:48
ah okee dus een gigbag mag wel?

zou 1 iemand misschien nog willen antwoorden,
sorry de zoekfunctie geeft zoveel resultaten
+ zoveel foutmelding als ik 1 onderwerp heb bekeken

groten Gertjan

Orpheo
29 maart 2005, 20:49
idd gigbags mag, en koffers, tja, moet je gewoon ff speciaal zeggen, van, ja, ik ben musicus, ik neem mn gitaar mee, blabla,zelden of nooit gezeur (tenzij je naar de VS gaat....kunnen ze SOMS nog wel eens eikelen......kheb gehoord van iemand dat zn gitaar bijna opengeschroefd moest worden omdat ze de cavity met controls aanzagen voor een bom door dat x-ray device.....die wires he :razz: )

maar t kan dus wel.

Orpheo
29 maart 2005, 20:49
idd gigbags mag, en koffers, tja, moet je gewoon ff speciaal zeggen, van, ja, ik ben musicus, ik neem mn gitaar mee, blabla,zelden of nooit gezeur (tenzij je naar de VS gaat....kunnen ze SOMS nog wel eens eikelen......kheb gehoord van iemand dat zn gitaar bijna opengeschroefd moest worden omdat ze de cavity met controls aanzagen voor een bom door dat x-ray device.....die wires he :razz: )

maar t kan dus wel.

gerrekat
29 maart 2005, 21:12
Hallo

Kan in gitaar in n koffer mee als
handbagage in het vliegtuig?

groeten Gertjan


Yeah shure en de douane laat je gewoon doorlopen....dan mag je toch eerst even een bonnetje laten zien dat je hem ook uit NL meegnenomen hebt voor je wegging. Ze zijn niet helemaal van gisteren!

Strat uber alles
29 maart 2005, 21:14
ja sorry,

ik koop dan de gitaar in London,
hoe moet ik dat dan fixen gewoon in gigbag?
en moet ik dan ook nog dokke bij de douane voor
invoerrechten of iets dergelijks?

groeten Gerjtan

Random_hero
29 maart 2005, 21:15
Koop een pauper²³ gitaar (mét bonnetje), koop een verse in de USA en zeg dat het dezelfde is :cool:

BLOK182
29 maart 2005, 21:39
Londen = Engeland = EU dus zou geen probleem moeten zijn. USA is een ander verhaal. Ik heb toevallig een Afri-can (zo'n blik ja) meegenomen vanuit Zuidafrika, toen ik vertelde/liet zien dat het een instrument was (ze dachten op schiphol trouwens dat het een uitlaat was :D ) mocht ie zo mee in de handbagage. Ik zie trouwens vaker mensen met gitaren in gigbags op de rug in het taxfreegedeelte van luchthavens, oftewel, die hebben de koffers (ruimbagage) reeds ingecheckt.

zjanke
29 maart 2005, 21:43
Koop een pauper²³ gitaar (mét bonnetje), koop een verse in de USA en zeg dat het dezelfde is :cool:

M'neer, serienummertje klopt niet, waar is het echte bonnetje? Of zullen wij de nieuwprijs even voor U schatten? So, Fender, Da's...effe kijke.... adviesprijs, maal (hmmmm Niet geneukt gisteren...) 110%, Kazingggggg hier is het bedrag aan BTW, invoerrechten en de boete staat links onderin m'neer. :roll:

Strat uber alles
29 maart 2005, 21:50
ah okee bedankt mensen :)

dus even samengevat ik kan de gitaar met koffer
meenemen als handbagage wanneer ze hier
toch over zouden zeiken kan ik de gitaar in een gigbag
doen en de koffer met de koffers mee zeg maar uhhhh :lol: :lol:

zoiets?

groeten Gertjan

Paultje-k
29 maart 2005, 22:05
Koop gewoon een JEM :D

Fumi SG
29 maart 2005, 22:06
Koop gewoon een JEM :D

en dan??

AART
29 maart 2005, 22:11
Koop gewoon een JEM :D

en dan??

LEER EENS WAT OVER GITAREN :razz:


(dat ding heeft een handvat, en ga je snel schamen dat je dat ding niet kent)

groovyB3
29 maart 2005, 22:13
Koop gewoon een JEM :D

en dan??

En dan kan je em vasthouden aan dat handvat en hoef je em niet in een koffer of gigbag te gooien, duh... :D

Fumi SG
29 maart 2005, 22:26
Koop gewoon een JEM :D

en dan??

LEER EENS WAT OVER GITAREN :razz:


(dat ding heeft een handvat, en ga je snel schamen dat je dat ding niet kent)

owjah.... sorry ik ken die gitaar natuurlijk wel!! Gaan jullie je eens snel schamen dat je zo aan mij twijfeld!! :razz:

Ik dacht er alleen niet zo snel aan... :oops:

gerrekat
29 maart 2005, 22:26
ja sorry,

ik koop dan de gitaar in London,
hoe moet ik dat dan fixen gewoon in gigbag?
en moet ik dan ook nog dokke bij de douane voor
invoerrechten of iets dergelijks?

groeten Gerjtan


London, hoort UK niet bij de EEC?? dan is er geen probleem....volgens mij is UK vrijgesteld van invoerrechten en BTW.....

groovyB3
29 maart 2005, 23:15
stimmt hundert prozent :D

Annuh
30 maart 2005, 18:18
Van de zomer heb ik een gitaar in Los Angeles (home townnnn haha) gekocht en gewoon als handbagage nederland in gevoerd. in het vliegtuig heb ik het gewoon aan een lieve stewart gegeven die erop heeft gepast tijdens de vlucht :D. Maar ik koop wel vaker in L.A. en dat gaat gewoon...met een gigbag.

Strat uber alles
30 maart 2005, 22:36
ah oke

he allemaal bedankt voor de info,

ik weet genoeg...

groeten

Gertjan

dunnoaname
31 maart 2005, 09:14
ik heb eens een akoestische gitaar meegenomen in een gigbag. was geen probleem met de doane. binnen heeft een stewardess em in de keuken neergezet, maar toen ik hem in zuid-afrika openmaakte (de gigbag) zat dde lak vol met kleine barstjes. het was en oud barrel die gitaar, en hij zag er zo mooier uit dan eerst, maar ik kan me voorstellen dat je dat liever niet hebt.

iwan
2 april 2005, 09:10
paar tips:

-budget airlines en charters doen vaker moeilijk over buitenformaat handbagage zoals gitaren dan duurdere lijnvluchten.
-Bel je maatschappij en vraag het na.
-Gigbag levert zelden problemen op om mee te nemen als handbagage, maar pas op voor je medepassagiers "want die rolkoffer-met-metalen-hoeken past er nog best wel bij".
-Hardcase wordt vaak in de kleerkast van het cabinepersoneel of de keuken gezet. Vriendelijk vragen of-ie meemag bij de gate. Prima oplossing.

-stem je gitaar 1 of 2 tonen omlaag. De snelle luchtdruk en temperatuurwisselingen (zeker in het ruim, maar ook in de cabine) kunnen funest zijn voor je instrument. Als je de boel met wat kleding of handdoeken kan isoleren (of padded gigbag): doen.

London? Pak de boot of de tunnel.

Iwan