PDA

View Full Version : Goedkope Strat?



Bruce
29 maart 2005, 18:12
Zijn er ook goedkope maar toch goede Stratocasters (tot € 500)??

StereoX
29 maart 2005, 18:26
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=51525

ben79
29 maart 2005, 18:30
Tuurlijk, de mexicaanse strats van fender zijn erg goed.

fender standard strat
in duitsland 375€
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/

Cubensis
29 maart 2005, 18:36
en de richwoods zijn beter (volgens de kenners) en kosten de helft, oftewel koop die vintage kopieën van richwood ;)

Maniaaaak!!
29 maart 2005, 19:04
haal een Mexicaanse strat van Fender, geloof me, ben je een stuk blijer mee dan met een richwood imho

Cubensis
29 maart 2005, 19:14
omdat er fender opstaat of omdat je dan zo'n heerlijk ongedroogd tonedood plankje hebt?

groovyB3
29 maart 2005, 19:15
omdat er fender opstaat of omdat je dan zo'n heerlijk ongedroogd tonedood plankje hebt?

+1 !

groovyB3
29 maart 2005, 19:16
haal een Mexicaanse strat van Fender, geloof me, ben je een stuk blijer mee dan met een richwood imho

En dat zegt iemand die bij voorbaat al de pickups uit z'n Fender wou vervangen zonder dat ie ze ooit gehoord had.....

grayfink
29 maart 2005, 19:59
---diepe zucht---- pfff......... daar gaan we weer :-?

FonZZo
29 maart 2005, 20:19
omdat er fender opstaat of omdat je dan zo'n heerlijk ongedroogd tonedood plankje hebt?

Tonedood?! Ik heb een Deluxe Powerhouse en die is echt verre van tonedood hoor, in tegendeel.
Maar voor goedkoop zou ik idd gaan voor een Richwood (voor de verandering) :roll: of een London City.

Cubensis
29 maart 2005, 20:25
we hadden t over mexico std nam ik aan, geen powerhouse oid dus

Toffe gozer
29 maart 2005, 20:29
Ha de Richwood fundementalisten steken weer de kop op :-D is er nergens een Richwood forum waar jullie allemaal heen kunnen :razz:

FonZZo
29 maart 2005, 20:35
we hadden t over mexico std nam ik aan, geen powerhouse oid dus

Powerhouse is een MIM !
En de Mexicaanse Deluxe serie is gewonn goed.

Cubensis
29 maart 2005, 20:38
ja duh, lezen vrind, ik zei: dacht dat we het over mexico std hadden (std = standard, en standard is geen deluxe of powerhouse....)

FonZZo
29 maart 2005, 20:47
ja duh, lezen vrind, ik zei: dacht dat we het over mexico std hadden (std = standard, en standard is geen deluxe of powerhouse....)

Nee, dat klopt we hadden het over MIM. Wat je dacht klopte dus niet.

groovyB3
29 maart 2005, 20:55
ja duh, lezen vrind, ik zei: dacht dat we het over mexico std hadden (std = standard, en standard is geen deluxe of powerhouse....)

Nee, dat klopt we hadden het over MIM. Wat je dacht klopte dus niet.

Euhm... het klopt, maar wat hij dacht klopte niet :???:

Cubensis
29 maart 2005, 21:00
ja duh, lezen vrind, ik zei: dacht dat we het over mexico std hadden (std = standard, en standard is geen deluxe of powerhouse....)

Nee, dat klopt we hadden het over MIM. Wat je dacht klopte dus niet.
oh....wat raar dat ik dat dacht :P


Tuurlijk, de mexicaanse strats van fender zijn erg goed.

fender standard strat
in duitsland 375€
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/

grayfink
29 maart 2005, 22:38
Zeg Fonzzo, zijn wij nou zo slim, of ben jij nou zo dom?

Svenson
30 maart 2005, 03:39
Daar gaan die armzalige Richwood promoters weer! Ik zou het in ieder geval bij Richwood proberen te declareren...

screamindemon
30 maart 2005, 09:10
Dit is best een leuk forum, alleen jammer dat je uren bezig bent de serieuze info tussen al het GEZEIK en GEZEUR weg te filteren.
Stelt iemand een doodnormale vraag, gaan leden mekaar afzeiken omdat de een Richwood beter vindt en de ander Mex strat, daar hebben we veel aan!
Is er nou nog iemand die -bijvoorkeur- in review stijl een objektief oordeel gaat vertellen over deze gitaren????

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 10:48
Ik zal strax ff een review proberen te schrijven van mijn nieuwe Classic 50's strat. Als de Richwood maffia dat dan ook ff doet van hun axes dan heeft de TS er ook nog wat aan.

Diedo
30 maart 2005, 14:58
er zijn al wat reviewsvan die richwood dingen gemaakt... waar wacht je op?

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 16:04
er zijn al wat reviewsvan die richwood dingen gemaakt... waar wacht je op?

Euh,

Op tijd, ik ben een druk mens he...

EDIT:

ik heb me bedacht hehe ik ga geen moeite doen om de TS ervan te overtuigen een fender te halen. Het zou voor mij vanzelf spreken dat als je een stratocaster wil dat je dan voor een Fender gaat.

Maar goed ik kan niet beslissen wat iemand het lekkerst vind. Ik zal ook anderen niet afzeiken op hun gitaarkeuze zoals sommige andere pubers in dit topic

Speel op een Richwood als je daar een kick van krijgt, voor het geld is het een degelijke gitaar mij zal je er nooit mee zien.

Ik ga weer spelen op me nieuwe Classic 50's Fender strat, een echte aanrader als je into ReIssues bent.

Mazzel...

FonZZo
30 maart 2005, 18:51
Zeg Fonzzo, zijn wij nou zo slim, of ben jij nou zo dom?

Jullie zijn zo slim.

BartL
30 maart 2005, 18:59
Het zou voor mij vanzelf spreken dat als je een stratocaster wil dat je dan voor een Fender gaat.
:o :o :o


Misschien begrijp je het zelf niet helemaal :-?
Gitaren waar 'Fender', 'Gibson' of een ander groot merk opstaat maakt ze niet per definitie goed.

FonZZo
30 maart 2005, 19:02
omdat er fender opstaat of omdat je dan zo'n heerlijk ongedroogd tonedood plankje hebt?

Er vanuit gaan dat een MIM std een ongedroogde toondode plank is is niet kortzichtig of dom hoor. Je hebt helemaal gelijk.

Diedo
30 maart 2005, 19:06
dan valt nog te bezien in hoeverre een MIM wel een "echte" fender is...

maar ieder zn ding!

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 19:06
Het zou voor mij vanzelf spreken dat als je een stratocaster wil dat je dan voor een Fender gaat.
:o :o :o


Misschien begrijp je het zelf niet helemaal :-?
Gitaren waar 'Fender', 'Gibson' of een ander groot merk opstaat maakt ze niet per definitie goed.

HALLO!

Leer lezen ventje, ten eerste zeg ik nergens dat ik iets niet begrijp, ten tweede probeer ik je duidelijk te maken dat het me aan mijn reet kan roesten wat jij vindt van mijn gitaarkeus.

Ik geef de TS een advies, jij haakt erop in met de hoop een flamewar te kunnen starten helaasm ik ga er niet op in...

Trolling is voor pubers

BartL
30 maart 2005, 19:08
Leg uit... "ventje"!


Edit: Volgens mij vind ik die MIM Classic dinges wel lekker spelen trouwens...weet niet zeker of ik die eens geprobeerd heb. Maargoed, daar ging het niet om.

BartL
30 maart 2005, 19:19
Het zou voor mij vanzelf spreken dat als je een stratocaster wil dat je dan voor een Fender gaat.
:o :o :o


Misschien begrijp je het zelf niet helemaal :-?
Gitaren waar 'Fender', 'Gibson' of een ander groot merk opstaat maakt ze niet per definitie goed.

HALLO!

Leer lezen ventje, 1 ten eerste zeg ik nergens dat ik iets niet begrijp, 2 ten tweede probeer ik je duidelijk te maken dat het me aan mijn reet kan roesten wat jij vindt van mijn gitaarkeus.

Ik geef de TS een advies, 3 jij haakt erop in met de hoop een 4 flamewar te kunnen starten helaasm ik ga er niet op in...

Trolling is voor pubers
1 Klopt, IK zeg dat jij het misschien niet begrijpt.
2 Jij hebt me helemaal niks duidelijk gemaakt, dat daarnet was mijn eerste post in dit topic.
Het boeit me inderdaad ook geen zak op wat voor gitaar je speelt :)
3 Mijn punt was: "Gitaren waar 'Fender', 'Gibson' of een ander groot merk opstaat maakt ze niet per definitie goed."
4 Waar je die waanideeën vandaan hebt...ik zou het niet weten :???: Voelde je je aangevallen door mijn post? Komop man, laat me niet lachen.

FonZZo
30 maart 2005, 19:21
dan valt nog te bezien in hoeverre een MIM wel een "echte" fender is...

maar ieder zn ding!

Nou, dan is het geen echte Fender. Maar het is wel een echte gitaar.
Merken interesseren mij niet. Ik heb een OLP met een ToneZone in de brug.
Een Strat Deluxe Powerhouse. London City Comet en een Tele Nashville Deluxe. Goedkope gitaren maar stuk voor stuk een fantastisch geluid. En ik ben nog geen gitaar tegen gekomen die ik beter (lekkerder) vind spelen dan de OLP.

FonZZo
30 maart 2005, 19:23
dan valt nog te bezien in hoeverre een MIM wel een "echte" fender is...

maar ieder zn ding!

Nou, dan is het geen echte Fender. Maar het is wel een echte gitaar.
Merken interesseren mij niet. Ik heb een OLP met een ToneZone in de brug.
Een Strat Deluxe Powerhouse. London City Comet en een Tele Nashville Deluxe. Goedkope gitaren maar stuk voor stuk een fantastisch geluid. En ik ben nog geen gitaar tegen gekomen die ik beter (lekkerder) vind spelen dan de OLP.

BartL
30 maart 2005, 19:24
Merken interesseren mij niet.
Zo moet dat 8-)

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 19:26
Het zou voor mij vanzelf spreken dat als je een stratocaster wil dat je dan voor een Fender gaat.
:o :o :o


Misschien begrijp je het zelf niet helemaal :-?
Gitaren waar 'Fender', 'Gibson' of een ander groot merk opstaat maakt ze niet per definitie goed.

HALLO!

Leer lezen ventje, 1 ten eerste zeg ik nergens dat ik iets niet begrijp, 2 ten tweede probeer ik je duidelijk te maken dat het me aan mijn reet kan roesten wat jij vindt van mijn gitaarkeus.

Ik geef de TS een advies, 3 jij haakt erop in met de hoop een 4 flamewar te kunnen starten helaasm ik ga er niet op in...

Trolling is voor pubers
1 Klopt, IK zeg dat jij het misschien niet begrijpt.
2 Jij hebt me helemaal niks duidelijk gemaakt, dat daarnet was mijn eerste post in dit topic.
Het boeit me inderdaad ook geen zak op wat voor gitaar je speelt :)
3 Mijn punt was: "Gitaren waar 'Fender', 'Gibson' of een ander groot merk opstaat maakt ze niet per definitie goed."
4 Waar je die waanideeën vandaan hebt...ik zou het niet weten :???: Voelde je je aangevallen door mijn post? Komop man, laat me niet lachen.

Hmmm Xiehet nu,

Ik heb de verkeerde persoon voor me, mijn excuses...

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 19:27
Het zou voor mij vanzelf spreken dat als je een stratocaster wil dat je dan voor een Fender gaat.
:o :o :o


Misschien begrijp je het zelf niet helemaal :-?
Gitaren waar 'Fender', 'Gibson' of een ander groot merk opstaat maakt ze niet per definitie goed.

HALLO!

Leer lezen ventje, 1 ten eerste zeg ik nergens dat ik iets niet begrijp, 2 ten tweede probeer ik je duidelijk te maken dat het me aan mijn reet kan roesten wat jij vindt van mijn gitaarkeus.

Ik geef de TS een advies, 3 jij haakt erop in met de hoop een 4 flamewar te kunnen starten helaasm ik ga er niet op in...

Trolling is voor pubers
1 Klopt, IK zeg dat jij het misschien niet begrijpt.
2 Jij hebt me helemaal niks duidelijk gemaakt, dat daarnet was mijn eerste post in dit topic.
Het boeit me inderdaad ook geen zak op wat voor gitaar je speelt :)
3 Mijn punt was: "Gitaren waar 'Fender', 'Gibson' of een ander groot merk opstaat maakt ze niet per definitie goed."
4 Waar je die waanideeën vandaan hebt...ik zou het niet weten :???: Voelde je je aangevallen door mijn post? Komop man, laat me niet lachen.

Hmmm Xiehet nu,

Ik heb de verkeerde persoon voor me, mijn excuses...

BartL
30 maart 2005, 19:28
:-D :-D

Nu zou ik je eigen woorden eigenlijk moeten quoten... "Leer lezen ventje!" :-D

Nee, flauw van mij, I know. Foutje kunnen we allemaal maken hè :)

Peace 8-)

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 19:52
:-D :-D

Nu zou ik je eigen woorden eigenlijk moeten quoten... "Leer lezen ventje!" :-D

Nee, flauw van mij, I know. Foutje kunnen we allemaal maken hè :)

Peace 8-)

:oops:

frekie
30 maart 2005, 20:32
Sorry, daar gaan we weer :razz:
Ik heb ooit een Fender Mex strat en later een tele gehad. Netjes gebouwde gitaren, goede hardware. Maar idd dode planken, zat geen resonantie in.
Laatst in de dichtstbijzijnde "grote stad" Leeuwarden geweest, daar kost de goedkoopste Fender mex strat 500 euro. Ik bestel NOOIT ongezien gitaren.
Ik heb 175 euro betaald voor mijn RW vintage. Hou je 325 euri over. kan je er Gotoh mechanieken en Van Zandt elementen of welk boetiek merk dan ook op zetten.
Ik heb een setje GFS besteld voor 85. Setje mechanieken had ik nog. Ik kom dan totaal op 300. Hou ik dus nog steeds 200 over.

Cubensis
30 maart 2005, 20:41
en die resoneert stukken beter ;)

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 21:18
Sorry, daar gaan we weer :razz:
Ik heb ooit een Fender Mex strat en later een tele gehad. Netjes gebouwde gitaren, goede hardware. Maar idd dode planken, zat geen resonantie in.
Laatst in de dichtstbijzijnde "grote stad" Leeuwarden geweest, daar kost de goedkoopste Fender mex strat 500 euro. Ik bestel NOOIT ongezien gitaren.
Ik heb 175 euro betaald voor mijn RW vintage. Hou je 325 euri over. kan je er Gotoh mechanieken en Van Zandt elementen of welk boetiek merk dan ook op zetten.
Ik heb een setje GFS besteld voor 85. Setje mechanieken had ik nog. Ik kom dan totaal op 300. Hou ik dus nog steeds 200 over.

Hmmm...

ik heb (na afstellen) echt geen problemen met de resonantie van deze strat, ding klinkt onversterkt harder dan mijn andere gitaren. Gister hebbik 4 uur op het ding geoefend met mijn band en ben erg tevreden hoe het ding stock klinkt.

Toegegeven de dude die hem heeft afgesteld daar in Mexico is een prutser geweest :)

2 dingen vind ik minder:

De middelste pickup is niet RW/RP is en dat hij daarom bij high gain ERNSTIG ruist in positie 2 en 4 op de selector. Maar goed dat hadden alle ouwe strats.

De Nut is van plastic (wederom standaard op de originele vintage versie van deze gitaar) maar ik wil net als op mijn YJM een messing nut.

al met al bennik erg tevreden over deze gitaar, heb geen tunig problemen, ding zit keurig in de finish (ook van binnen), routing is zeer netjes en de hardware is gewoon hetzelfde als de US strats voorzover ik kan zien.

Tel daarbij op dat ik al jaren een Daphne Blue strat wilde en je kan je misschien voorstellen dat ik erg happy ben momenteel...

Rest mij 1 vraag:

to scallop or not to scallop...

Snuiter
30 maart 2005, 21:27
Je zou ook eens een paar squiers 'affinity' strats kunnen proberen, en daar nieuwe elementen, tuners en pods (?) in kunnen zetten.

Bluesbreaker
30 maart 2005, 21:30
Je zou ook eens een paar squiers 'affinity' strats kunnen proberen, en daar nieuwe elementen, tuners en pods (?) in kunnen zetten.

pots (potmeters > potention meters)

Maar die affinity strats zijn 3x niks, over richwood hoor je veel meer positieve verhalen.

Cubensis
30 maart 2005, 21:30
dan heb je nog steeds een plankje dat doder is dan een mex fender dus ben je nog geen hol verder ;)

Snuiter
30 maart 2005, 21:34
Je zou ook eens een paar squiers 'affinity' strats kunnen proberen, en daar nieuwe elementen, tuners en pods (?) in kunnen zetten.

pots (potmeters > potention meters)

Maar die affinity strats zijn 3x niks, over richwood hoor je veel meer positieve verhalen.

Ook prima. Ik wilde het nog aanpassen naar een o.i.d., aangezien ik geen ervaringen met Richwood heb leek me het wat stupide dat erbij te zetten. :).

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 22:15
dan valt nog te bezien in hoeverre een MIM wel een "echte" fender is...

maar ieder zn ding!

Nou, dan is het geen echte Fender. Maar het is wel een echte gitaar.
Merken interesseren mij niet. Ik heb een OLP met een ToneZone in de brug.
Een Strat Deluxe Powerhouse. London City Comet en een Tele Nashville Deluxe. Goedkope gitaren maar stuk voor stuk een fantastisch geluid. En ik ben nog geen gitaar tegen gekomen die ik beter (lekkerder) vind spelen dan de OLP.

Vond OLP's dan weer wel erg kicken t.o.v. Richwoods. Heb de EVH kloon en de JP kloon gezien erg cool en goeie kwali van wat ik kon zien.

Heb een tijd terug ook een Musicman Silhouette kloon gekocht voor 350 gulden ofzo was een geinig ding. Ben de merknaam ff kwijt alleen...

Euh iets van Sound Quality ofzo was een goeie gitaar voor het geld iig.

Maniaaaak!!
30 maart 2005, 22:16
dan valt nog te bezien in hoeverre een MIM wel een "echte" fender is...

maar ieder zn ding!

Nou, dan is het geen echte Fender. Maar het is wel een echte gitaar.
Merken interesseren mij niet. Ik heb een OLP met een ToneZone in de brug.
Een Strat Deluxe Powerhouse. London City Comet en een Tele Nashville Deluxe. Goedkope gitaren maar stuk voor stuk een fantastisch geluid. En ik ben nog geen gitaar tegen gekomen die ik beter (lekkerder) vind spelen dan de OLP.

Vond OLP's dan weer wel erg kicken t.o.v. Richwoods. Heb de EVH kloon en de JP kloon gezien erg cool en goeie kwali van wat ik kon zien.

Heb een tijd terug ook een Musicman Silhouette kloon gekocht voor 350 gulden ofzo was een geinig ding. Ben de merknaam ff kwijt alleen...

Euh iets van Sound Quality ofzo was een goeie gitaar voor het geld iig.