PDA

View Full Version : Gewicht strat



Elektrik_Sixx
29 maart 2005, 17:51
ok, stel, je hebt geen weegschaal en je moet voor de verzekering het gewicht van je Am Stdrd Fender strat opgeven.
Nergens te vinden, geen enkele site die er wat over zegt en zelfs de officiele Fender catalogus niet.


Weet iemand het gewicht plusminus of waar ik dit soort info kan vinden?

TIA

Diedo
29 maart 2005, 18:02
tja... 2,5 a 3,5 kilo? het hangt er echt af... hout, hardware (floyd of stoptail...)

mijn ibanez weegt iets meer dan 2,5 kilo

ToTaL FaKe
29 maart 2005, 18:02
google is your friend, my friend.. :)

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-07,GGLD:nl&q=gewicht+strat

hier :wink:

Cubensis
29 maart 2005, 18:35
mijn shadow is ook een strat, die weegt iets van 3,5-4 kilo, maarja, da's dan ook wel een heel zware strat, een normale stratbody weegt 2 kilo ofzo, dus tel daar nog wat harware en een neck bij op...

Raytheman
29 maart 2005, 21:57
Mijn usa strat weegt 3,5 kg schoon aan de haak

Elektrik_Sixx
31 maart 2005, 14:27
Ok, bedankt mannen!

urezna
1 april 2005, 15:53
Ik snap werkelijk niet waarom een verzekeraar het gewicht van een gitaar zou moeten hebben om het te kunnen verzekeren hoor... :???:

moesten ze soms ook de kleur van de interne bedrading weten ofzo??? :o

modelnummer, serienummer en nieuwprijs zou normaal toch voldoende moeten zijn?
(bij mijn verzekeraar wel tenminste...)

maar anders ga je toch effe bij de buren met en zonder de gitaar om je nek op de weegschaal staan? het verschil is het gewicht van je gitaar... ;-)

maar de gewichten die je in dit topic verder ziet staan klinken mij wel aannemelijk. het is maar net hoe nauwkeurig en met welk doel ze die gegevens willen hebben natuurlijk.