PDA

View Full Version : Gitaar gekocht



Bâh
29 maart 2005, 16:43
Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even snel voorstellen.
Ik ben Boudewijn, 18 jaar jong, ik kom uit Dordrecht en ben student.

Nu mijn vraag:

Na een paar jaar electrisch gespeeld te hebben wilde ik er een akoestische gitaar bij hebben. Vandaag heb ik er daadwerkelijk een gekocht, een Ibanez AEL 40S. Ik heb hier 400e voor betaald.
Nu zie ik op de site van Feedback dezelfde gitaar staan voor 329e.
Is feedback goedkoop of ben ik afgelegd?

bert k
29 maart 2005, 16:57
Ach, een beetje prijsverschil is er altijd wel, en Feedback is meestal wel goedkoop. Maar misschien heb je hem nu gekocht bij een zaak die betere service geeft.

Bâh
29 maart 2005, 20:33
Ja, service was prima, maar of dat 70 euro waard is...
Maarja m'n eigen fout denk ik. Ben overigens erg blij met het gitaartje.

Superhero
3 april 2005, 12:24
das een mooi gitaartje! speeltie okok een beetje?

crapton
3 april 2005, 20:11
Ik wil de pijn niet erger maken, maar ik het precies dezelfde voor 278 Euro nieuw gekocht, op www.guitarbargains.com (ofwel Piens in Deinze). Die bieden heeeeel scherp aan, in Nederland dan wel. In de winkel in Deinze zijn de prijzen tot mijn verbazing behoorlijk hoog.

Ik vind de gitaar prima afgewerkt en afgesteld, geen problemen. Onversterkt vind ik hem wat dun in de bas, relatief veel mid en hoog (dit kan met opzet zijn om rondzingen op hoog volume te verminderen - een stijve gitaar resoneert minder). Versterkt klinkt hij beter en voller, maar toch nog steeds vrij veel mid, redelijk natuurlijk geluid, maar geen echte topklasse. Met de shape knop kan je de sound net een nuance aanpassen. Er zit een licensed B-Band transducer uit Finland in, hetgeen GEEN piezo schijnt te zijn, maar een soort condensator microfoonelement. Ze noemen dat een Squeal-Repeal uitvoering. Inderdaad kan je verrekte hard met deze gitaar voordat je rondzing/resonatie problemen krijgt, dus volgens mij werkt het.

Ben heel benieuwd naar meningen van anderen... Schijnt een test in Gitarre & Bass (Duits tijdschrift te staan deze maand, wie wil me een scan sturen?).

Bâh
3 april 2005, 23:04
:roll:

Sja, pech gehad dan. Volgende keer beter eerst hier informeren.

Maar voor de rest ben ik best tevreden over de gitaar, hoge tonen en mid klinken erg helder, bas idd een beetje matig.
Eigenlijk heb ik precies dezelfde ervaringen ermee als jij.

Verder vind ik het gewoon een prachtige gitaar. De houten inleg op de hals bijvoorbeeld.

Bedankt voor de reactie.

Bâh
3 april 2005, 23:04
Dubbel..