PDA

View Full Version : JTM 45/Bluesbreaker gebruikers



Soulman
25 juli 2002, 15:13
Wat voor buizen gebruiken jullie en kunnen jullie mij adviseren.
Op dit moment heb ik de standaard ecc 83 (chinees) en Sovtek 5881 buizen erin zitten.

Frusciante
25 juli 2002, 19:58
he soulman,
prima amp he? alleen de buizen ... tis het net niet. tja ik ben ook al een tijdje actief aan het zoeken naar de ideale power tubes voor mijn jtm45 top maar heb alleen wat suggesties.
allereerst zijn er eigenlijk maar drie buizen toepasbaar gezien de hardware.
5881, ^6l6's en KT66. de kt66 wordt over het algemeen als de betere van de drie gezien, de new old stock chinese 66's zijn op zich al een verbetering maar gaan naar 1 jaar naar de donder. op www.eurotubes prijzen ze de jj electronics 6L6 aan om deze te gebruiken in je jtm-45. heb dit nog niet geprobeerd maar ik denk dat ik deze is ff ga aanschaffen. check ook enekele forums op http://www.marshallarts.org en daar staat ergens een link naar het marshall forum. ik dacht onder het kopje support. tja wellicht dat er andere suggesties zijn , laat maar horen..
ciou frus.

Soulman
25 juli 2002, 20:11
Hoi, bedankt voor je reaktie.
Ik ben technisch wel op de hoogte van de typebuizen voor deze amp (de 6L6 types)en weet dat de KT 66 de voorkeur genieten.
Maar hoe klinken de verschillende typen 6L6 in deze amp?
De KT 66 vind ik behoorlijk duur en om die nu zomaar aan te schaffen. De Svetlana 6L6 wordt ook vaak genoemd.
Ik hoop dat er wat ervaringen binnenkomen.
Keep me posted :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Soulman op 2002-07-25 20:13 ]</font>

Grooveyard21
26 juli 2002, 11:09
he soulman, ik gebruik svetlana 6l6 GC's weliswaar in mijn fender amp, maar ik ben er zeer tevreden mee, ik heb eerder sovtek's 5881 gebruikt en daar was ik niet erg tevreden over.

Soulman
22 september 2002, 14:44
Ik dacht ik breng de JTM45 guy's op de hoogte van m'n nieuwe buizen keuze.
Aangezien we de laatste tijd steeds meer opredens hebben en de vorige buizen zo'n 7 jaar oud waren heb ik besloten niet langer te wachten en er wat nieuws in te zetten.
Mijn plaatselijk versterkerbouwer rade mij de Sovtek 6l6 WXT + aan.
Verder een EH 12ax7 in V1 en V3 en ik moet zeggen hij klinkt weer als een zonnetje :smile:

Frusciante
23 september 2002, 19:39
thanx voor je post. 7 jaar????? jezus dan is de verbetring wel hoorbaar ja, wat is het verschil tussen de 5881 en de 6l6? waarschijnlijk zullen de fuzzerige bas tonen aanzienlijk gereduceerd zijn of niet.
ik bestel volgende maand waarschijnlijk wat jj's (6l6() weet nog niet wat ik er in de voortrap ga intoedeledokien maar de power tubes maken het grote verschil in deze amp. ik hoor het wel. ciou

Soulman
23 september 2002, 20:03
Bas is rond en strak en hij is wat helderder (dit laatste komt wsch doordat deze nieuw zijn).
De EH's zijn goed en reageren ook beter op m'n pedalen dan de china buisjes.
Ben benieuwd naar je JJ's.

Frusciante
7 januari 2003, 19:33
he soulman,
ik heb er nu 3 jj (ecc 83 S) in de voortrap
geplaats. echt stukken beter dan de standaard marshall eccees. de fuzzerige bas tonen zijn er zo goed als uit. verder een harde bas toon en een wat dynamischer berijk
.goede verbetering voor 6 euro per stuk. de 6l6's prop ik er over een maandje of 2 in.
maar ben nu al gedeeltelijk tevreden. je hoort het nog wel. ciou

Soulman
8 januari 2003, 10:18
Leuk dat je je ervaring meldt.
Sinds ik m'n JTM ook thuis gebruik valt mij op dat de veren die de gelijkrichter op z'n plek houdt nogal een rammelend geluid maken bij bep. lage tonen (gelukkig niet te horen door de speaker), heb jij daar ook last van ?

niels5150
8 januari 2003, 14:01
Op 2003-01-07 19:33, schreef Frusciante:
he soulman,
ik heb er nu 3 jj (ecc 83 S) in de voortrap
geplaats. echt stukken beter dan de standaard marshall eccees. de fuzzerige bas tonen zijn er zo goed als uit. verder een harde bas toon en een wat dynamischer berijk
.goede verbetering voor 6 euro per stuk. de 6l6's prop ik er over een maandje of 2 in.
maar ben nu al gedeeltelijk tevreden. je hoort het nog wel. ciou


waar heb jij die buizen vandaan? ik ben ook naar ze op zoek. de ecc83s van JJ

Frusciante
11 januari 2003, 12:16
soulman> nee heb geen last van de veren van de rectifier. welke RI heb jij? die van 2000? of van begin 90'er jaren.

he niels
de nieuwe S types kan je gewoon bij
de importeur van jj verkrijgen. die zaak zit in schagen. zie link. http://www.ae-europe.nl/
transport kosten zijn rond de 14 eur. (ivm met rembours).
succes.

Soulman
11 januari 2003, 14:07
1996

McCloud
11 januari 2003, 19:13
Niels, gewoon ff bellen naar die mensen van AE-Europe en zeggen dat je de ECC83S wil hebben (staat niet op hun site, maar ze hebben ze wel). Ze zijn iets van €6,85 per stuk ex-btw.

P.S. Jij bent toch niet toevallig Niels van der Steenhoven, hè? Mocht dat wel zo zijn, dan moet je binnenkort m'n 6100 nog eens komen beluisteren (als m'n potmeter van de master volume gemaakt is).

Mazzel,

Duncan

the sure thing
11 januari 2003, 22:43
... Ik ken een JTM45 gebruiker die door de Svetlana's een veel beter geluid is gaan krijgen, vooral levendiger