PDA

View Full Version : QTX stratocaster gitaar



metsa
29 maart 2005, 16:30
Hoi iedereen.

Ik heb een vraagje.. :D

Is deze elektrische gitaar goed?

De QTX stratocaster...

Alvast bedankt

Greetz Floor

BassAgent
29 maart 2005, 16:34
Ik ben er geen fan van nee.

Orpheo
29 maart 2005, 16:53
bij de weg: welkom op t forum :wink:

sorry, ik heb niet van die gitaren gehoord, maar heeft harmony central nix te melden??

Cubensis
29 maart 2005, 17:09
zijn dat niet die supergoedkope starterssetjes die nu op marktplaats staan?

metsa
29 maart 2005, 17:12
Ja dat klopt :lol:

Cubensis
29 maart 2005, 17:20
niet kopen, is baggâh

Mr.Bluesbreaker
29 maart 2005, 17:28
Ik heb er een een dagje gehad thuis, (absoluut niet van mezelf) en ik vond het drie keer niks. Bij het vervangen van snaren kreeg ik met pijn en moeite de oude uit de brug, gaatjes waren veel te klein. Topkam was bagger en de lijmresten kleefden nog over de toets bij de 1e positie.
Kijk nog even verder!

Franc
29 maart 2005, 19:22
Hint: Richwood ;) :D

The_Darkness
5 januari 2007, 12:51
weet iemand misschien van wat voor hout deze QTX gitaren zijn gemaakt?

RvB
5 januari 2007, 12:58
Brandhout ;)

The_Darkness
5 januari 2007, 13:04
haha wat grappig
het was een serieuze vraag
ik heb er namelijk een gekocht op marktplaats voor 20 euro met alles erbij wat er in het starterpakket zat.
Deze heb ik gekocht om hem te verbouwen dus er is strax niets meer origineel. Maar er komt ook een vaste brug op dus moet ik het tremolo gat en de cavity voor de veren opvullen en dit doe ik het liefst met dezelfde housoort.

marter544
5 januari 2007, 13:09
Waarschijnlijk moet je dan even naar de bouwmarkt voor wat multiplex of mdf, als je hetzelfde hout wil gebruiken.

The_Darkness
5 januari 2007, 13:15
Nee ik heb hem al opgeschuurd en het is zeker geen multiplex of mdf als is het alleen omdat hij heel erg licht is.

RvB
5 januari 2007, 13:15
haha wat grappig
het was een serieuze vraag


Het was ook een serieus antwoord.

Mitch_mashinguard
5 januari 2007, 13:33
ik heb er namelijk een gekocht op marktplaats voor 20 euro met alles erbij wat er in het starterpakket zat
http://www.haardhout.com/?gclid=CODssrKkyYkCFTYNQgod1WP-Tw

Alsjeblieft...hier heb je kwaliteits-openhaardhout :satisfie:

G.G.
5 januari 2007, 18:03
Waarschijnlijk Basswood (lindehout) is goedkoop en licht. Neem voor het stuk bij de brug een stuk afval hardhout (beuken, kersen, whatever) dat ze over hebben bij een lokale houthandel.

levi
6 januari 2007, 12:48
brandhout/hout dat je moet kapotslaan umm nog meer ideen.

In ieder gevaal niet kopen die troep het is volgens mij bijna het zelfde als een musicallin gitaar.

Nog een hint:dean/washburn.

GoldKiwi
20 januari 2007, 17:02
ik zag ook een QTX gitaar staan op marktplaats.
ik ben blij dat dit forum er is, kan je tenminste beetje uitvinden wat voor gitaar geschikt is.
alleen ik hoor vaker over richwood, maar ik dacht juist dat dat een bagger merk is?
en ik heb ook niet veel geld, 100 euro ongeveer, ik hoef ook geen hele goede gitaar ofzo, als het maar een beetje goed klinkt... nouja, als ik tot maart wacht heb ik 200 euro maar dat duurt nog zo lang oO

Eko
20 januari 2007, 18:16
Jongens , we hebben het over een gitaar die iets meer dan 100 euries kost in de winkel. Daar zit een versterker bij en,kabel,plectra,band,enz.
Yep, voor iemand die al langer speelt is het niets. Voor iemand die een keer wil leren spelen kan het net datgene zijn wat hij kan betalen en waarop de eerste accoorden geleerd kunnen worden.
Ik ben begonnen op een acoustisch triplex van 45 ouderwetse guldens en heb nu een halfjaar salaris staan aan gitaren en andere aanverwante artikelen.

Goldeneye
20 januari 2007, 18:41
Hallo, iemand meer ervaring met een Silverburst Gibson les Paul Standard?
Er staat er nu 1 op marktplaats, ik heb er wel interesse in.
Zal het een goede Les Paul zijn??????



:soul:

Riky
21 januari 2007, 13:26
Heey ik Heb ook een QTX gekocht.
Ik speelde heel lang accoustisch, wat ik trouwens nog steeds doe, en wou eigenlijk ook wel elektrisch gaan spelen. Ik wou nog niet teveel geld uit geven, want ik vind dat je het het beste leert op een mindere gitaar.
Ik heb uhm nu een jaar en hij gaat eiegnlijk steeds fijner spelen. Het is absoluut geen top gitaar, maar voor het geld heb je wel wat. Ik heb er elixer snaren op gezet en hem afgesteld. Ik heb de standaart plastic knoppen ook vervangen door chrome knoppen... Nu na een jaar heb ik wel het idee dat ik een andere wil, maar ik heb er nu ook wat meer "verstand" van en kan beter spelen...
Dus voor een beginnend gitaar speler die nog geen ervaring heeft met elektrische gitaren is het een leuk ding.