PDA

View Full Version : iet of wat vervelende beslissing



Ever_Burning_Sleep
29 maart 2005, 00:37
ik ga binnenkort een poweramp aanschaffen in de plek van mijn head.
Nu is het vrij moeilijk om een beslissing te nemen tussen twee amps.
de silverbullet van brunetti en de 930/60 van ENGL...
Kan iemand de pro en contras geven voor elke poweramp...liefst met een paar duidelijke en deftige argumenten.
Ter informatie...we spelen melodische doom(veel diep dus...maar ik zou wel een duidelijk omlijnde sound behouden...dus niet van die modderige troep)
cheers

Josdevos
29 maart 2005, 09:28
Ik weet net hoe de Silver bullet klinkt maar de Engl heeft een pak meer schakelbare opties. 2 Volumes, 2 presencen per kanaal. Ook zeer handig.

Chiel
29 maart 2005, 10:09
Silver Bullet heb ik heel eventjes gehad om uit te checken. Prima apparaat, maar niet zo vet als de 930/60 imo. De Silver Bullet zou een prima apparaat zijn voor de wets in een w/d/w setup, maar als enige amp zou ik zeker voor de 930/60 gaan. Die voegt veel meer waarde toe aan je preampsound.
Ik heb destijds voor de VHT2/50/2 gekozen en dat is ook een zeer vette amp voor jou muziekstijl. Met de Deep regelaars op 100% heb je echt een vette sound. Maaru, niet geheel onbelangrijk; wat voor'n preamp en speakercab heb jij???

charlie45
29 maart 2005, 11:39
wat voor head ga je vervangen, en waarom wil je een racksetup?

Ever_Burning_Sleep
30 maart 2005, 01:42
ik heb een gewone line6 kast die nog voortkomt uit de tijd dat ik de hd147 had...die speakers worden binnenkort wel vervangen en uitgebreidt met ene BASSON cab(of een ubercab...ben ik niet echt uit)...en alles wordt nu gestuurd via een pod xt live...wat weer volgende maand gaat aangevuld worden door een vooduvalve en een e530...maar aangezien ik zoiezo de nieuwe poweramp SE van ENGL zal kopen die binnenkort op de markt verschijnt kan ik maar beter gewoon de brunetti nemen...die trouwens voor een redelijk prijsje tweedehands te koop is.

En heb nu ene triplexxx...niets midi functies dus totaal niet bruikbaar voor waar ik heen wil...en waarom rack? puur voor een hoop diversiteit in sound te kunnen creëren dmv verschillende units met elk hun eigen karakter...waarom zou je anders overstappen naar ene rack??? :razz:

charlie45
30 maart 2005, 12:00
maar qua sound ben je wel tevreden? je kunt ook een simpele midiswitcher aanschaffen die je head kan switchen.

of wil je een andere sound.

Daniel Ten-13
30 maart 2005, 15:52
FF stom vraagje tussendoor: Kan je, via Midi, de Engl530 aansturen met de voodu valve?
En dus bijvoorbeeld 2 patches aanmaken met kanaal 3 waarvan 1tje geboost wordt met een EQ van de VV?

Ik wil dus hetzelfde kanaal meerdere keren gebruiken met verschillende volumes etc.

Thanx!

ben79
30 maart 2005, 16:55
530 heeft geen midi
930/60 wel

Josdevos
30 maart 2005, 17:49
530 heeft geen midi
930/60 wel

Via Z7 welliswaar...

Ever_Burning_Sleep
30 maart 2005, 19:16
maar qua sound ben je wel tevreden? je kunt ook een simpele midiswitcher aanschaffen die je head kan switchen.

of wil je een andere sound.

van de sound was ik redelijk tevreden...maar de peavey...mja...het kan beter....en vreemd genoeg vond ik de pod xt alleen op enkele opnames een stuk beter klinken dan in combinatie met de triple...dus vandaar maar beter overgaan naar een eindtrap en terug vanaf nul beginnen met de sounds creëren...heb al een boel heads(waaronder mesa,engl,crate enz.) getest om er achter te komen dat ze niet echt geschikt zijn voor de sound die ik wil...terwijl dat ik bij enkele racksetups wel mijn gading kan vinden...

vinni
31 maart 2005, 00:34
Heb zelf ook de VHT 2/50/2.

Doe ik dus nooit meer weg!


Heb ook een E530. De kanalen schakel ik met de relays op de Gmajor.

Vinni

charlie45
31 maart 2005, 11:58
van de sound was ik redelijk tevreden...maar de peavey...mja...het kan beter....en vreemd genoeg vond ik de pod xt alleen op enkele opnames een stuk beter klinken dan in combinatie met de triple...dus vandaar maar beter overgaan naar een eindtrap en terug vanaf nul beginnen met de sounds creëren...heb al een boel heads(waaronder mesa,engl,crate enz.) getest om er achter te komen dat ze niet echt geschikt zijn voor de sound die ik wil...terwijl dat ik bij enkele racksetups wel mijn gading kan vinden...

en heb je al een keer op een setup gespeeld die je helemaal te gek vond?

Ever_Burning_Sleep
2 april 2005, 16:46
hmmm vandaag de silverbullet gaan halen...ik was meteen verkocht...fuck dat ding klinkt enorm strak in het diep :o ...had ik wel effe niet verwacht dat hij zo ging klinken...had er al es 1 keer over gespeeld...maar in combinatie met die pod xt Live kom ik wel zeer dicht bij hetgeen waar ik op doelde nu...nu nog een geschikte pre-amp vinden en het zit wel goed :lol: