PDA

View Full Version : Little Wing a la David Gilmour



groovyB3
29 maart 2005, 00:25
baggahfoutmelding

groovyB3
29 maart 2005, 00:26
Okay kheb gewoon ff de tekst gekopieerd van m'n post op SSS, omdat ik te lui ben om alles opnieuw te tikken :D


http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/little_wing.mp3

I tried to get some kind of Dave Gilmour sound and I think I did a pretty good job. ;) The backing track is a midi file so that's why the drums sound so crappy.
The amp I used was my Tweed Bassman clone with 4x8" speakers. The volume of the amp was set at 8 for some nice tube crunch and the Everman in front of it as only pedal. The guitar used was my '63 Strat.

I'm working on a new mix where the drums aren't that pronounced.

Tell what y'all think! :)

skabouter
29 maart 2005, 00:32
sounding nice, dude !! mooi gitaar geluid ! helaas beetje op de achtergrond, en de rest is niet zo mooi. zou ff overnieuw mixen...........

groovyB3
29 maart 2005, 00:45
Ga ik ook zeker ff doen. De drums een heel stuk naar achteren en het geheel wat droger mixen. Zoals Steavis het zei: het lijkt alsof er een soort room overheen zit. Klinkt te Gary Moore achtig nu.

Bouke
29 maart 2005, 10:28
Tone is mooi, maar de rest niet. Drums zijn echt te fake hoor, vooral de programming, daar moet je nog even naar kijken, 't klinkt niet als een soepele drummer zeg maar. Je speelt wel lekker over de top, maar ik vind het af en toe te veel in het valse getrokken.

Groets,

Bouke

Stratman70
29 maart 2005, 12:47
Ik sluit me bij Bouke aan. Vind je het zelf ook niet een beetje vals klinken Sash? En ik heb een mooiere backing gehoord idd.

Jax
29 maart 2005, 13:36
Ik vind het wel goed klinken, af en toe ga je wel erg ver, maar het blijft binnen de perken van een goede sound. Tja, klinkt gewoon lekker rauw.

Azrael
31 maart 2005, 10:46
De tone vind ik prima , helemaal niks op aan te merken. Gewoon lekker!

Je spel vind ik echter niet leuk om te horen. Het is echt ongelooflijk vals op een hoop punten en het klinkt nogal geforceerd en rommelig. Ik zou als ik jou was meer mijn bending techniek gaan oefenen.