PDA

View Full Version : Humbucker plaatsen



up-guitarman
28 maart 2005, 23:01
huuuup

up-guitarman
28 maart 2005, 23:03
Heey,
ik heb voor 1 euro een humbucker gekocht en wil hem in de middelste positie van mijn squier ipv een single coil zetten.
Nu, de humbucker heeft 4 draadjes (blauw-zwart-rood-wit) en een aardingsdraadje. De single heeft er maar 2 (wit +aarding denk ik).

Hoe sluit ik welk draadje aan ??? Kan iemand me hierbij helpen ???

Groet,
Erik

UnbrokenGuitarPlayer
29 maart 2005, 11:33
voor 1€??? amai amai :razz: :-D

up-guitarman
29 maart 2005, 12:07
Ja, die gast had hem uit zijn oude BC-Rich gehaald om er een dimarzio in te steken ...
Goeie deal om wat te experimenteren, als iemand me nu nog zou kunnen helpen met hoe ik hem aansluit dan zou het helemaal fantastisch zijn :-D

glacius
1 april 2005, 19:16
zwart en wit aan elkaar, rood is hot output denk ik en blauw aan aarde draaien

heb nog een nep emg met gewoon 2 draadjes voor je , 10 euro is ie voor jou

up-guitarman
1 april 2005, 19:45
zwart en wit aan elkaar, rood is hot output denk ik en blauw aan aarde draaien

heb nog een nep emg met gewoon 2 draadjes voor je , 10 euro is ie voor jou

Hehe, ik ga het gewoon bij de humbucker die ik heb houden, toch bedankt !!!

Maar uum, probleem is dat er eigenlijk 5 draadjes zijn ... 4 draadjes en een aarding ... Hoe sluit ik dat ding aan op de 5 standen schakelaar van mijn squier.
Ik had al het idee om het parallel te doen, dus per 2 draadjes en dan op 1 draadje een aan/af schakelaartje te doen, zodat ik hem eigenlijk kan splitten ... Is dit een goed idee + waar moet ik de draadjes aan solderen, de aarding komt dan waar de aarding van mijn single coil ook zat, maar de 2 andere ...

glacius
6 april 2005, 22:37
zou ik ook wel eens willen weten aangezien ik zelf een stratje in elkaar ga zetten , wil hem dan ook wel kunnen splitten enzo , lijkt me vet

djille
7 april 2005, 23:20
Ik gaat het simpel houden bij mn strat. 1 actieve humbucker op brugpositie met verder alleen aan uit schakelaartje, en misschien een ledje daar ben ik nog niet zeker van. In ieder geval geen level en tone knopjes.