PDA

View Full Version : The eagle has landed: Vox AC30CC in Europa !



Mitch
28 maart 2005, 22:27
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/17/100017066l.jpg

Check de specs:
http://www.voxshowroom.com/northcoast/vox/new_amps/insidestory.html

Ze hebben het echt perfect aangepakt naar mijn mening. Master, mengbare kanalen, tremolo op beide kanalen, eindbuizen op 't chassis i.p.v. op de PCB zoals bij de eerdere re-issues....

Wie gaat er naar Duitsland ? :D

Negative K3 fan
28 maart 2005, 22:35
ja pfft, puik stukje marketing en klantgerichtheid! alle boutiwue features waar iedereen tegenwoordig naar op zoek is!

Negative K3 fan
28 maart 2005, 22:36
ja pfft, puik stukje marketing en klantgerichtheid! alle boutiwue features waar iedereen tegenwoordig naar op zoek is!

Mitch
28 maart 2005, 22:42
Echt verrekte goed uitgedacht, ik kan niet anders zeggen.
Ik vond trouwens net een Nederlands dealer:
http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d395.html

Óf zijn prijzen staan verkeerd, of ze hebben er een gouden speakertje in gezet, maar de 1x12 is hier, i.t.t. bij MP, duurder dan de 2x12 :D
Heb wel het idee dat het een totaal andere speaker is....hmmm.....betere kwaliteit ? Iemand enig idee ?

Eerdere mail naar Feedback Rotterdam leerde mij dat ze "deze niet in voorraad zouden nemen maar je kan ze wel bestellen" :o
Feedback, die een mogelijke verkoophit laat schieten ?!?!?!?

Negative K3 fan
28 maart 2005, 22:52
die 1x12 bij joosten heeft een neodynium speaker, die dingen zijn prijzig. ik weet niet of die bij mp dat ook heeft... ik wist niet eens dat z met neodyniums zouden uitkomen.

Mitch
28 maart 2005, 23:07
Ja, de 1x12's zijn neodymiums, de 2x12 combo's en cabs zijn er met standaard speakers en Alnico Blues.
De 1x12 is momenteel een belangrijke kandidaat om mijn gespamde R55 op te volgen....

robzilla
28 maart 2005, 23:22
ja, leuk!

fxloop, blendbare channels, goede prijs! :)

mooie dingen, zal ze eens gaan testen :) jammer dat feedback ze niet krijgt..

Mitch
28 maart 2005, 23:48
Vooral die mengbare kanalen moeten volgens mij echt heerlijk klinken.

Dat Feedback verhaal snap ik nog steeds niet....we zullen zien.
Misschien was de inkoopkorting ze niet naar de zin :-?

Mithrandir
29 maart 2005, 00:00
Oei...die versterker wakkert ook bij mij het gas toch weer enigszins aan. Vooral de 1x12 spreekt me toch wel erg aan, dus ik denk dat ik binnenkort maar eens wat ga luisteren en testen.

jaywalker
29 maart 2005, 00:12
toll,

ik zit nu toch zwaar te overwegen om eens te gaan testen. Deze amp heeft toch aardig wat handige functies die ik op mijn huidige ac30 wel mis.

Mitch
29 maart 2005, 00:21
Ja, dat kun je wel zeggen. Gevestigde namen als Fender en Marshall borduren voort op hun oude successen door toch wat matig in elkaar stekende moderne amps óf peperdure PTP customshop versterkers, die dan wel weer goed in elkaar steken maar niet veel toevoegen aan het oude ontwerp.
Vox komt nu met een betaalbare moderne variant van een oud succesnummer na ons jarenlang te hebben verveeld met modelling amps (vergeef mij deze brute buizensnob-opmerking).
Als ze kwalitatief zo goed blijken te zijn als ze beloven hoop ik van harte dat ze een hit worden. Pluim voor de marketing-afdeling 8-)

robzilla
29 maart 2005, 00:27
Ja, dat kun je wel zeggen. Gevestigde namen als Fender en Marshall borduren voort op hun oude successen door toch wat matig in elkaar stekende moderne amps óf peperdure PTP customshop versterkers, die dan wel weer goed in elkaar steken maar niet veel toevoegen aan het oude ontwerp.
Vox komt nu met een betaalbare moderne variant van een oud succesnummer na ons jarenlang te hebben verveeld met modelling amps (vergeef mij deze brute buizensnob-opmerking).
Als ze kwalitatief zo goed blijken te zijn als ze beloven hoop ik van harte dat ze een hit worden. Pluim voor de marketing-afdeling 8-)

+1

ben benieuwd :)

Svenson
29 maart 2005, 02:47
En wat moet dat kreng kosten?

Mithrandir
29 maart 2005, 08:29
Klik op 1 van de links in dit topic en je weet het 8-)

marc_o
29 maart 2005, 09:43
Wel een flink prijsverschil tussen de CC2 en de CC2X, op de speakers na zijn ze toch hetzelfde, of lees ik nu ergens overheen?


Voor de rest lijkt het me te gek, eerst even horen natuurlijk, wie weet klinken ze bagger..(zal wel niet, maar even slag om de arm)

dejohan
29 maart 2005, 10:41
Wedden dat er binnen een maand eentje hier komt lullen dat "de ouwe toch beter zijn". :D

charlie45
29 maart 2005, 14:39
blue bulldog speakers kosten meer dan 300 euro per stuk, en greenback minder dan 100 euro. dat hakt er in.

Negative K3 fan
29 maart 2005, 17:30
ja, maar voor de echte vox sound wil je wel alnico's

mijn TBX heeft ook greenbacks trouwens, niks mis mee, maar ik gas wel hard op die dingen, al die features enzo zijn gewoon ideaal.

charlie45
29 maart 2005, 17:45
ik heb een reissue met blue alnico's.. helemaal te gek.
maar ik heb ze nog niet naast elkaar gehoord, dus of ze het geld waard zijn?

Swampash
30 maart 2005, 00:21
Ik kwam via via deze onderstaande site tegen met een test van de nieuwe AC30CC series. Helaas nog geen geluidsfragmenten maar het klinkt veelbelovend. Overigens is er wel een geluidsfragment met het verschil tussen blue alnico en greenbacks.

Ik had al in een eerdere post gemeld dat na een telefoontje naar de importeur deze versterkers rond mei verwacht worden. even geduld met z'n allen.

http://homepage.mac.com/martinpitcher/FileSharing22.html

Mitch
30 maart 2005, 00:31
De eerste berichten van testers op NAMM waren zeer positief en nee, dat waren geen Vox-werknemers :D. Met name de master volume en de mengbare kanalen werden als grote verbeteringen ervaren.

Het prijsverschil is inderdaad groot, maar niet verwonderlijk. Ik heb nog nooit een Vox met Blues gehoord, dus ik wordt er wel nieuwsgierig van !

Ik blijf in tegenstelling tot eerdere berichten misschien toch bij EL34's, maar daarover morgen/overmorgen meer :wink:

Brianmayrulezzz
30 maart 2005, 12:47
Wel een flink prijsverschil tussen de CC2 en de CC2X, op de speakers na zijn ze toch hetzelfde, of lees ik nu ergens overheen?


Voor de rest lijkt het me te gek, eerst even horen natuurlijk, wie weet klinken ze bagger..(zal wel niet, maar even slag om de arm)

andere speakers en meer gewicht!

vox is trouwens best goed bezig zo, beetje moderniseren kan geen kwaad!

ruezzz
2 april 2005, 12:57
Ik wil wat van mijn huidige gear verkopen en een nieuwe VOX AC-30 aanschaffen. In ieder geval een 2 x 12.

Het prijsverschil is aanzienlijk, de Alnico versie is als ik het goed begrepen heb 500 Euro duurder. (1100 tegenover 1600 euro plusminus)

Wie kan me iets over de toegepaste speakers vertellen?
Zijn de Alnico's de meerprijs waard?

jor15
2 april 2005, 20:33
Ik heb een tijdje geleden een Vox-achtige zelfbouw versterker getest met zowel een celestion greenback en een alnico blue.

De alnico klonk zonder enige twijfel veel beter, maar of je er 500 euro meer voor over hebt is natuurlijk nogal een persoonsgebonden kwestie.

Je kan ze er ook later zelf inzetten: Alnico's zijn rond de 280,- bij Haar Guitars en de twee Greenbacks raak je voor 60 euro echt wel kwijt.

Negative K3 fan
3 april 2005, 11:58
Wie kan me iets over de toegepaste speakers vertellen?
Zijn de Alnico's de meerprijs waard?

ik denk dat je voor jezelf die afweging moet maken

en jor15, is dat 280 voor de set of per stuk?

greenbacks zijn op dit moment vrij gewild, ik ben bang dat je die dingen idd. makkelijk kwijtraakt :)

pietvanbuiten
4 april 2005, 00:02
"'de ouwe waren toch beter"
PIET

Negative K3 fan
4 april 2005, 12:16
wat bedoel je daarmee? de ECHTE oude uit de jaren 60 (ofzo?)

Swampash
4 april 2005, 18:47
Ja, er zijn ook nog steeds mensen die zweren bij de T-Ford. :-D

the sure thing
4 april 2005, 22:52
... dit forum topic lezend denk ik dat er VEEL vraag is naar deze versterkter. WAAROM is er nog geen winkel in NL die ze op voorraad heeft?! :???:

the sure thing
4 april 2005, 22:53
... Waarom is er zoveel enthousiasme voor deze versterker, en geen winkel in NL die ze op voorraad heeft?! :???:

Swampash
4 april 2005, 22:58
Omdat ze volgens de importeur pas eind mei voor het eerst leverbaar zijn.

ruezzz
4 april 2005, 23:21
zucht... @#%$ forum.
Dat wou ik zeggen...

Maar eh, eind mei dus al. Ik hoorde begin mei...
(Ik heb er een gereserveerd, onder voorbehoud, wil em wel eerst checken natuurlijk)

vulvasonic
6 april 2005, 00:10
Ik heb al een stokoude AC 30. Niets klinkt mooier dan dat. Het enige kleine beetje extra wat ik af en toe wil is wat meer dragend vermogen in het laag. Daarom geil ik nu al op die top (nota bene de goedkoopste, HOERA), als ik die aansluit op een goede 4x12 (laat ik dat nou OOK AL hebben), dan ben ik een wel heeeeeeeeel tevrede mens!


Nou moet ik verdomme m'n vrouw weer een half jaar zielig aankijken.... :D

Negative K3 fan
6 april 2005, 11:30
een iets meer dragend vermogen in het laag?

mijn ac30 combo heeft laag zat... of ligt dat aan mij.

marc_o
6 april 2005, 13:26
Nee joh, dat komt omdat jij met verband om je handen speelt, da's geen laag.........da's dof!


:)

jor15
6 april 2005, 13:29
en jor15, is dat 280 voor de set of per stuk?

Da's per stuk.

Mitch
6 april 2005, 13:41
mijn ac30 combo heeft laag zat... of ligt dat aan mij.

Dat ligt aan jou :wink:
'Laag' is een erg rekbaar begrip natuurlijk, maar toen ik bijv. mijn nieuwe Clubster naast de Vox had (ook Korg RI met Greenbacks) bleef de Vox over het geheel een ronder, helderder geluid hebben. Hij heeft best bas, maar zodra je er een andere amp naast zet hoor je eigenlijk pas dat het toch een heel ander laag is. 't Gaat een beetje minder diep, zal ik maar zeggen.

Negative K3 fan
6 april 2005, 14:34
misschien dat het dan wat minder diep gaat, of dat het aan de half open back speakers (icm de kleine zolderkamer) ligt, maar ik vind het laag bij mijn ac30 érg aanwezig, met die 212 open back configuratie krijg ik er trouwens veel meer laag en resonanties bij dan als ik hem aansluit op mijn marshall 1960 TV (colsed back, 4 greenbacks).

maarja, ondanks dat ik vooralsnog een bedroom speler ben, houd ik zelf helemaal niet van een bassig/zwaar geluid, daar heb je niks aan wat betreft definitie en in een band merk je er al helemaal niks meer van. Mijn zelfbouw amp mist door het gebruik van een 'verkeerde' trafo ook behoorlijk wat laag, maar ik stoor me er waarschijnlijk minder aan dan vele anderen.

Mitch
6 april 2005, 14:40
Zeker in een zolderkamer kan ik me wel iets voorstellen bij extra resonantie door de half open achterkant. Heb je 'm ook op de grond staan ? Onze oefenruimte is vrij droog en dan hoor je de verschillen erg goed.
Misschien, als ik ondanks de banddrukte nog zin heb om naar die meeting te komen dat we eens wat kunnen testen.

Negative K3 fan
6 april 2005, 14:48
Zeker in een zolderkamer kan ik me wel iets voorstellen bij extra resonantie door de half open achterkant. Heb je 'm ook op de grond staan ? Onze oefenruimte is vrij droog en dan hoor je de verschillen erg goed.
Misschien, als ik ondanks de banddrukte nog zin heb om naar die meeting te komen dat we eens wat kunnen testen.

zou echt geweldig zijn :)

en ja hij staat op de grond en mijn 4x12 staat op wieletjes...

dejohan
6 april 2005, 15:20
"'de ouwe waren toch beter"
PIET


LOL!


Zie je wel. :wink:

jaywalker
6 april 2005, 23:11
Ik heb al een stokoude AC 30. Niets klinkt mooier dan dat. Het enige kleine beetje extra wat ik af en toe wil is wat meer dragend vermogen in het laag. Daarom geil ik nu al op die top (nota bene de goedkoopste, HOERA), als ik die aansluit op een goede 4x12 (laat ik dat nou OOK AL hebben), dan ben ik een wel heeeeeeeeel tevrede mens!


Nou moet ik verdomme m'n vrouw weer een half jaar zielig aankijken.... :D

mijn ac30 heeft laag zat, en ik speel niet eens met verband om me poten

vulvasonic
27 april 2005, 00:12
Ik heb al een stokoude AC 30. Niets klinkt mooier dan dat. Het enige kleine beetje extra wat ik af en toe wil is wat meer dragend vermogen in het laag. Daarom geil ik nu al op die top (nota bene de goedkoopste, HOERA), als ik die aansluit op een goede 4x12 (laat ik dat nou OOK AL hebben), dan ben ik een wel heeeeeeeeel tevrede mens!


Nou moet ik verdomme m'n vrouw weer een half jaar zielig aankijken.... :D

mijn ac30 heeft laag zat, en ik speel niet eens met verband om me poten

Misschien druk ik me verkeerd uit?
Die Vox van mij (en iedere andere AC30 naar ik mag aannemen) klinkt behoorlijk vet in het laag. Ik ben er zelfs helemaal verliefd op. Maar uit een dichte 4x12 kast komt een heel ander, directer soort laag. En dat mag ik graag horen. Het net even dat hele kleine beetje extra. Plus het feit dat je het laag met een aparte versterker wat makkelijker kan isoleren van de rest van het geluid. Het is namelijk niet zo dat ik de ene Vox wil vervangen voor een andere. Ik wil ze beide tegelijk gaan gebruiken. Eentje met de nadruk wat meer op het mid en de ander, via de 4x12 kast, met wat meer nadruk op het laag.