PDA

View Full Version : Gitaar als handbagage?



Strat uber alles
28 maart 2005, 22:10
Hallo guys,

Over een paar maandjes hoop ik geslaagd te zijn, dan
ga ik met mien pa naar london en ik wil daar een fender
strat kopen, maar kan ik die dan meenemen als handbagage
in het vliegtuig?

bedankt voor de reply's

groten Gertjan

Estrella
14 april 2005, 20:32
nou denk t niet hoor...

LuukieRayVaughan
14 april 2005, 21:01
Ik ben weleens op vakantie gegaan met 2 gitaren. Je kan ze niet als handbagage meenemen maar wou je in het vliegtuig spelen dan??
Je kan zeggen dat je gitaren bij je hebt, je geeft ze aan personeel af en dan doen ze er erg voorzichtig mee (ze leggen die gitaren dus niet bij de rest van de bagage maar je kan ze ophalen, plak er wel stickers op !!)

groovyB3
14 april 2005, 21:05
Wat ook mogelijk is, is dat je de hals eraf schroeft en dan de 2 delen in een tas stopt. Met aan Fender Strat kan dat met gemak.

Ik geef je trouwens groot gelijk, zou ook voor geen goud m'n gitaren afgeven.

Fumi SG
14 april 2005, 21:15
zoek eens wat rond.... ik heb al wel gehoord dat als je hem in een gig-bag doet je hem gewoon als handbagage mee mag nemen. :wink:

hgrondel
14 april 2005, 23:28
ik zou je gitaar dicht in de buurt kopen, als er dan wat mee is, hoef je niet zo ver te reizen voor je garantie.

tenzij je zelf genoeg ervaring hebt met afstellingen en reparaties dan heb ik niets gezegd.

MjS
16 april 2005, 11:48
Heb wel eens akoestische gitaar in gigbag meegenomen. Heenweg: geen probleem, gewoon in die bagagevakken boven je hoofd. Terugweg deden ze iets moeilijker, maar er werd afgesproken dat als de andere mensen er geen last van hadden, de gitaar wel weer in dat vak mocht. En in het ergste geval kun je een stoel boeken voor je gitaar...

Bluesbreaker
16 april 2005, 12:18
Waarom zou je die gitaar in londen willen kopen, volgens mij is de uk nou niet bepaald goedkoper dan nl. Als er iets mis is met mijn gitaar dan stelt de winkel waar ik hem gekocht heb hem gewoon even af, of repareert het euvel. Daar zou jij dan bij een winkel in nl voor moeten betalen, of voor naar de uk gaan.

Daar bij komt dan nog de onzekerheid over de reis.....

Ik zie dus niet één voordeel om die gitaar daar te kopen.

AutoStatic
17 april 2005, 00:17
Heb al meerdere malen gitaar meegenomen in het vliegtuig, geen probleem. Over het algemeen reageert het personeel er erg goed op, zelfs als het niet in de vakken past, dan zoeken ze wel een plekje waar ie veilig staat.