PDA

View Full Version : Bogner 4x12



prs
28 maart 2005, 21:13
Test

prs
28 maart 2005, 21:14
Wat vinden jullie van de Bogner 4x12 kast? Is hij nu echt zo goed zoals iedereen beweert?
Ik heb hem laatst getest met een VHT pittbull 45 en moet zeggen dat ik er zeer over te spreken was.
Wat vinden jullie?

http://www.loncohen.com/pix/new0203/01bogner4x12slantv-30.jpg

Josdevos
28 maart 2005, 21:39
Ik heb hem nu al een tijdje en vind hem super!
Heel transparant en gedefinieerd, zeer solide gebouwd, m'n amp klink veel dynamischer. Klinkt gewoon erg strak. Kost natuurlijk wel wat maar elke degelijke cab kost je wat eurotjes. De Engl V30 klinkt eigenlijk niet slechter ofzo hoor, gewoon anders. (Toch wel 150-200 euro goedkoper normaal)

Het oog wil natuurlijk een Engl cab onder een Engl top, maar hij klonk zo goed, plus ik kon hem bij een winkel in de buurt halen.

Hij is ook zeer veelzijdig vind ik!

http://users.pandora.be/brike/therig.JPG

Alain
29 maart 2005, 09:53
Ik heb hem nu al een tijdje en vind hem super!
Heel transparant en gedefinieerd, zeer solide gebouwd, m'n amp klink veel dynamischer. Klinkt gewoon erg strak. Kost natuurlijk wel wat maar elke degelijke cab kost je wat eurotjes. De Engl V30 klinkt eigenlijk niet slechter ofzo hoor, gewoon anders. (Toch wel 150-200 euro goedkoper normaal)

Het oog wil natuurlijk een Engl cab onder een Engl top, maar hij klonk zo goed, plus ik kon hem bij een winkel in de buurt halen.

Hij is ook zeer veelzijdig vind ik!

http://users.pandora.be/brike/therig.JPG
+1

Iceman
29 maart 2005, 10:13
Jos, ik heb laatst gespeeld met de Belgische band Distorted. Gitarist speelde op dezelfde Engl als de jouwe. Deze man had een superstrak en direkt metalgeluid. Ook 1 van de weinige metalgitaristen die het lef heeft om met weinig gain te spelen. Erg mooi.

BartL
29 maart 2005, 11:01
Het oog wil natuurlijk een Engl cab onder een Engl tophttp://users.pandora.be/brike/therig.JPG
Mijn oog vind dit een heel mooie combi :-D Ik vind Bogner cabs in die kleur erg mooi...

BartL
29 maart 2005, 11:01
Het oog wil natuurlijk een Engl cab onder een Engl tophttp://users.pandora.be/brike/therig.JPG
Mijn oog vind dit een heel mooie combi :-D Ik vind Bogner cabs in die kleur erg mooi...

Josdevos
29 maart 2005, 12:54
Yup me too. Speel niet supersuperdroog maar mijn rythm is eigenlijk ook vooral het 3de kanaal met gain meestal tussen 1 en 2 uur... Normaal speel ik met erg veel mid maar dit hoeft zeker niet meer met de Bogner kast die nogal mid-heavy is.

ieme
12 april 2005, 13:53
Nice cabs,

Wat is nou t geluidsverschil tussen de Slanted en Straight modellen?

Zoals duidelijk te zien is het visuele verschil dat:
De slanted heeft de 2 bovenste speakers schuin en onderste recht
De straight heeft alle 4 speakers schuin staan..

Zal eens kijken of er 1 te scoren is!

ieme

BLOK182
12 april 2005, 14:24
Ik ben er zeer over te spreken, mijn Powerball kreeg extra punch en mid en klonk nog leiper! Vandaar dat ik mijn Engl kast na een dik halfjaar trouwe dienst toch de deur uit doe (spam!:p)

vester86
12 april 2005, 22:24
hoeveel moeten die bognerkasten kosten??? klinkt wel erg goed moet ik zeggen....

en kwaliteit heeft zn prijs

ieme
12 april 2005, 23:21
hoeveel moeten die bognerkasten kosten??? klinkt wel erg goed moet ik zeggen....

en kwaliteit heeft zn prijs

2X12 750 euro
4X12 950 euro

Josdevos
13 april 2005, 00:51
2x12 850
4x12 1100 is meer de gangbare nieuwprijs. Jukebox had zwarte voor 1000 maar die zijn ongeveer allemaal weg denk ik...

ieme
13 april 2005, 12:09
2x12 850
4x12 1100 is meer de gangbare nieuwprijs. Jukebox had zwarte voor 1000 maar die zijn ongeveer allemaal weg denk ik...

toen ik gister belde hadden ze de zwarte nog, maar bij vd haar kun je ze ook voor 1000 en 800 krijgen...

Josdevos
13 april 2005, 12:25
Tja was die Trex maar weg hé... ;)

ieme
13 april 2005, 12:27
Tja was die Trex maar weg hé... ;)

volgens mij is t echt iets voor jou joris! je amp en fx schakelen via de mac met 1 druk op de knop van het zeer robuste Bigfoot midipedaal!

8-)

Josdevos
13 april 2005, 12:31
http://users.pandora.be/brike/smallrig.JPG

Zegt genoeg zeker? Kan alles switchen, m'n Savage met Z7 en m'n Screamer met de relais van de Replifex...

ieme
13 april 2005, 14:50
en nu dus de grote vraag, of 1 nieuwe bogner of 3 gebruikte Marshalls, want nog steeds gebruiken de groten der aarde Marshall cabs...

guhlenn
13 april 2005, 15:13
vraag me dat wel vaker af. Gelukkig zegt nu een grootverbuiker het. :)

ieme
13 april 2005, 15:21
vraag me dat wel vaker af. Gelukkig zegt nu een grootverbuiker het. :)

:-D tsja...

amon
13 april 2005, 15:46
en nu dus de grote vraag, of 1 nieuwe bogner of 3 gebruikte Marshalls, want nog steeds gebruiken de groten der aarde Marshall cabs...


Niet helemaal waar, Krezip en Di-Rect gebruiken toch echt Bogner cabs en die horen toch zeker bij de groten der aarde....















:razz:

Bigfoot414
13 april 2005, 15:49
De groten der Nederlanden lijkt me eerder.

Ik zie Di-rectum nog niet zo snel 50 miljoen albums verkopen

ieme
13 april 2005, 17:06
dit wordt sparen!!!!!!!!
http://www.rafaelmoreira.com/imagens/1newsb.jpg

vester86
14 april 2005, 00:05
volgens mij is t echt iets voor jou joris! je amp en fx schakelen via de mac met 1 druk op de knop van het zeer robuste Bigfoot midipedaal!


Hmm, t lukt me anders nu toch vrij aardig met mn zelfgemaakte voetpedaal (4 kanalen mesa + FX loop aan/uit) en ik gebruik toch nie meer dan 1 effect per nummer, dus als ik wa moet veranderen loop ik wel ffkes naar me rackje toe :-)

Josdevos
14 april 2005, 08:52
volgens mij is t echt iets voor jou joris! je amp en fx schakelen via de mac met 1 druk op de knop van het zeer robuste Bigfoot midipedaal!


Hmm, t lukt me anders nu toch vrij aardig met mn zelfgemaakte voetpedaal (4 kanalen mesa + FX loop aan/uit) en ik gebruik toch nie meer dan 1 effect per nummer, dus als ik wa moet veranderen loop ik wel ffkes naar me rackje toe :-)

Ieme bedoelde dit wel op mij! ;)

BlackSun
14 april 2005, 09:31
De groten der Nederlanden lijkt me eerder.

Ik zie Di-rectum nog niet zo snel 50 miljoen albums verkopen

Nooit van sarcasme gehoord? :wink:

ieme
14 april 2005, 10:14
volgens mij is t echt iets voor jou joris! je amp en fx schakelen via de mac met 1 druk op de knop van het zeer robuste Bigfoot midipedaal!


Hmm, t lukt me anders nu toch vrij aardig met mn zelfgemaakte voetpedaal (4 kanalen mesa + FX loop aan/uit) en ik gebruik toch nie meer dan 1 effect per nummer, dus als ik wa moet veranderen loop ik wel ffkes naar me rackje toe :-)

Ieme bedoelde dit wel op mij! ;)

idd...boeit mij dat nou hoe jij je systeem schakelt! als ik mn t-rex systeem maar kan ruilen met een Bogner 4X12,



dus als ik wa moet veranderen loop ik wel ffkes naar me rackje toe :-)

en ik ben te lui om even naar mn rackje toe te lopen

vester86
14 april 2005, 10:18
IEME
vester86 schreef:
Quote:
volgens mij is t echt iets voor jou joris! je amp en fx schakelen via de mac met 1 druk op de knop van het zeer robuste Bigfoot midipedaal!



Hmm, t lukt me anders nu toch vrij aardig met mn zelfgemaakte voetpedaal (4 kanalen mesa + FX loop aan/uit) en ik gebruik toch nie meer dan 1 effect per nummer, dus als ik wa moet veranderen loop ik wel ffkes naar me rackje toe


Ieme bedoelde dit wel op mij!


Heet jij joris dan?? :razz:

en wat dan nog, boeiend :-p

ieme
14 april 2005, 10:21
IEME
vester86 schreef:
Quote:
volgens mij is t echt iets voor jou joris! je amp en fx schakelen via de mac met 1 druk op de knop van het zeer robuste Bigfoot midipedaal!



Hmm, t lukt me anders nu toch vrij aardig met mn zelfgemaakte voetpedaal (4 kanalen mesa + FX loop aan/uit) en ik gebruik toch nie meer dan 1 effect per nummer, dus als ik wa moet veranderen loop ik wel ffkes naar me rackje toe


Ieme bedoelde dit wel op mij!


Heet jij joris dan?? :razz:

en wat dan nog, boeiend :-p

Ey zak hooi! ja jos de vos is joris, en ik had het tegen hem...

Bigfoot414
14 april 2005, 11:04
De groten der Nederlanden lijkt me eerder.

Ik zie Di-rectum nog niet zo snel 50 miljoen albums verkopen

Nooit van sarcasme gehoord? :wink:
hehe, Sarcasm is my middle name :wink:

ieme
14 april 2005, 16:45
Tja was die Trex maar weg hé... ;)

er is hoop!

Droffie
15 april 2005, 11:03
dit wordt sparen!!!!!!!!
http://www.rafaelmoreira.com/imagens/1newsb.jpg

Holy Shit :o Heb je gezien wat er achter dat wijf op de toetsen staat...Is dat decor of echt?

ieme
15 april 2005, 11:58
dit wordt sparen!!!!!!!!
http://www.rafaelmoreira.com/imagens/1newsb.jpg

Holy Shit :o Heb je gezien wat er achter dat wijf op de toetsen staat...Is dat decor of echt?

Dit is rafael moreira, hij speelt bij Christina Aguilera dat decor zijn dan ook geen echte speakers.

En een vrouwlijke toetsenist noem je geen wijf!

Braindead
15 april 2005, 22:32
Waarom staat er toch altijd zo'n hoop shit in topics.
En afgezien daarvan, waarom geeft niemand wat vergelijkingen met andere cabs?
Ik lees wel wat over Bogner vs Engl , maar hoe zit het met andere cabs.
Bijvoorbeeld de standraard cab van marshall hoe klinkt de bogner vergeleken met Marshall
vergeleken met Peavey
vergeleken met Mesa etc

dat zou mij nou wel kunnen boeien, en niet wat voor "wijf" er bij christina Aguilera achter de toetsen loopt te playbacken or whatever

BLOK182
16 april 2005, 14:19
Ik heb met mijn Powerball de volgende cabs gecheckt:

Koch Deluxe 4x12 (die zwarte, slanted):

Goeie cab, alleen de druk in het laag hield met de Powerball te wensen over, die cab gaf echt een dosis midden, niet normaal. Leek net of de hoge en lage tonen van de Powerball weg werden gehaald en vooral het middengebied geprojecteerd werd. Toffe cab, maar was er niet enthousiast over voor 900 euro.

Diezel v30 kast (straight):

Enorm donker, pastte echt niet bij de Powerball, alle geluid leek in de cab te blijven. Wel veel laag en strak, maar zooo donker. Heb em ook eens met een Diezel VH4 gehoord, klonk al beter (beter op elkaar gevoiced) maar nog steeds erg, ehm...hifi achtig haast...

Bogner V30 kast (slanted):

Genoeg laag, lekker middengebied dat flinke punch had, maar wat in tegenstelling tot de Koch NIET piercend/pijnlijk was. Zeer duidelijk kast, sloot enorm goed aan bij de Powerball.

Engl standard 4x12 V60 (slanted):

Mijn eigen kast. Genoeg laag, mist misschien beetje punch en bite in het middengebied, en hijs af en toe wat fizzyfuzzy, niet suuuperstrak, waar ik met met een highgain amp als de Powerball wel eens een beetje aan erger, vandaar dat ik liever die Bogner heb. Toch moet ik zeggen dat het uiteindelijk een lekkere kast blijft!

Braindead
17 april 2005, 13:40
Bogner V30 kast (slanted):

Genoeg laag, lekker middengebied dat flinke punch had, maar wat in tegenstelling tot de Koch NIET piercend/pijnlijk was. Zeer duidelijk kast, sloot enorm goed aan bij de Powerball.

Hmm die Bogner lijkt inderdaad wel een goede cab te zijn als ik het zo hoor.
Heb je enig idee hoe die zou passen bij een 5150 top?

BLOK182
17 april 2005, 14:25
Weinig ervaring met de 5150 helaas, zou het je echt niet kunnen zeggen. Heb wel eens gehoord dat V30 en 5150 zich niet zo goed verdraagt, maar goed, als je de verschillen tussen kasten met v30s hoort (bogner/diezel) dan is dat natuurlijk ook niks concreets. Zelf testen, zou ik zeggen, bij Jukebox helpen ze je graag!

ieme
17 april 2005, 20:37
Wat is het verschil in klank van een slanted en een straight kast?

vester86
17 april 2005, 23:49
is er niet... alleen staan de bovenste 2 speakers onder een hoekje naar boven, waardoor je iets meer midden zou kunnen horen, omdat ze meer naar je oren staan.

Voor de zaal is er geen verschil als het uitversterkt wordt, de speakers klinken hetzelfde

Jimi Hendrix
18 april 2005, 07:55
Het "schijnt" trouwens zo te zijn dat de Rivera, Bogner en CAE cabs door dezelfde woodworker worden gebouwd.
Wellicht naar verschillende specificaties van de verschillende merken, maar de kans is groot dat houtsoorten etc en algehele kwaliteit van deze drie merken gelijk zijn, kortom: interessant!

Negative K3 fan
18 april 2005, 07:57
zulke dingen heb ik idd ook gehoord, toen werd de naam diezel ook gebruikt.

Josdevos
18 april 2005, 08:46
is er niet... alleen staan de bovenste 2 speakers onder een hoekje naar boven, waardoor je iets meer midden zou kunnen horen, omdat ze meer naar je oren staan.

Voor de zaal is er geen verschil als het uitversterkt wordt, de speakers klinken hetzelfde

Hmmz, wel straight cabs hebben een wat vollere/meer/strakkere bas waar slants een wat meer midrange hebben. (ook omwille van de hoek)
Als je veel in kleinere ruimtes/podia speelt waar je dicht bij je cab staat is een slant cab echt wel aan te raden omdat je daar met een straight jezelf minder hoort. Kan je echt verder van je cab staan dan heb je geen problemen met een straight cab. Ik althans niet...

pol
18 april 2005, 11:59
ik hou meer van straight cabs, zelfs als ik dicht op mijn box moet staan, klinkt wat voller/strakker en er is tenminste plaats op om nog wat pintjes voor mijn versterker te zetten :-D

Baco
18 april 2005, 22:00
ik hou meer van straight cabs, zelfs als ik dicht op mijn box moet staan, klinkt wat voller/strakker en er is tenminste plaats op om nog wat pintjes voor mijn versterker te zetten :-D

Mijn stem gaat ook nr straight cabs vanwege het voller laag. Al verschillende slanted (top)cabs getest en gehad, maar de beste vinnek nog altijd de straight Engl V30 4x12...

pol
19 april 2005, 11:03
spijtig dat die engls zo zwaar zijn, de mesa die ik vroeger had (oversized recto cab met traanplaat opzij) was helemaal erg, dat ding woog 65 kg.

de diezel valt heel goed mee qua gewicht, amper 40 kg, maar wel heel stevig ineengestoken door de gelijmde achterwand en de extra versteviging van binnen, nl 4 plankjes die langs voor, langs achter en tegen de zijwanden gelijmd zijn.

hoe zwaar zijn die bogners ongeveer ?

Josdevos
19 april 2005, 11:28
hoe zwaar zijn die bogners ongeveer ?

Ook 50 kilo...

marcelthijssen
20 april 2005, 10:28
bogner is zo'n 50 kg

Droffie
20 april 2005, 10:37
dit wordt sparen!!!!!!!!
http://www.rafaelmoreira.com/imagens/1newsb.jpg

Holy Shit :o Heb je gezien wat er achter dat wijf op de toetsen staat...Is dat decor of echt?

Dit is rafael moreira, hij speelt bij Christina Aguilera dat decor zijn dan ook geen echte speakers.

En een vrouwlijke toetsenist noem je geen wijf!

wijf (het ~ (v.), wijven)
1 [pej.] vrouw

Bij mij is wijf een ander woord voor vrouw...Volgens de van Dale ook.