PDA

View Full Version : Harmonist & Tremolo



BartL
28 maart 2005, 21:11
Ik lees erg weinig over de HR-2 van Boss. Ik ben al een tijdje op zoek naar zoiets om solo's als die van 'More than a feeling' een beetje leuker na te spelen. Is dit pedaal wat? Ik kan er namelijk eentje overnemen voor 95 euri. Zijn er nog andere betaalbare alternatieven? Nee...ik heb geen geld voor een Eventide oid :-D

Ook zoek ik nog een leuke tremolo. Ik hoor erg veel goeds over de Tuna Melt van danelectro, kost 30 euro. Ik kan misschien ook een VoodooLab tremolo overnemen voor 90 euro...maar is dan wel weer true-bypass. (En op de één of andere manier vind ik die Voodoo Labs geweldig uitzien :o


Help!! :lol:

Mitch
28 maart 2005, 22:09
Die Tuna heb ik bespeeld, was verrassend goed ! Eén of twee non-TB pedalen is heus zo erg niet...

BartL
28 maart 2005, 22:27
Hmmm...moet ik eens zoeken dan.

Trouwens; Moet ik voor een meerstemmige solo wel een harmonist hebben? Of kan ik dara beter een pitch-shifter voor nemen?

pikasso
29 maart 2005, 20:45
Hmmm...moet ik eens zoeken dan.

Trouwens; Moet ik voor een meerstemmige solo wel een harmonist hebben? Of kan ik dara beter een pitch-shifter voor nemen?

Het meeste twee-stemmige vereist toch wel een intelligente harmoniser, maw een die je kunt instellen in de toonsoort waarin je speelt.

Ik weet niet of die van Boss dat kan.

DREAMMACHINE
29 maart 2005, 21:04
...ja dat kan de hr-2 volgens mij wel, ik heb hem 1x gehoord en ik moet zeggen dat ik er aardig van onder de indruk was, niet te vergelijken met die octavers en pitchshifters van boss....

BartL
29 maart 2005, 22:37
Maar wat heb ik dus nodig voor zo een 2 stemmige solo? Is dat überhaupt goed te doen met een pedaal? Of krijg je dan poepgeluid (Figuurlijk) ?

pikasso
30 maart 2005, 08:47
voor 95 euro zou ik deze pedaal gewoon kopen.
Natuurlijk klinkt het niet zoals op een cd waar het in 2 keer opgenomen is, maar in mijn ogen klinkt het goed genoeg.

phx
30 maart 2005, 10:34
Ikzelf heb de hr-2 in bezit gehad. Klinkt super, maar je moet wel van te voren instellen in welke key je hem wilt laten klinken.

Speel je bijv een solo over e a d, is het geen probleem dan stel je hem bijv op a in (klinkt ook goed over een e en een d). MAAR... speel je bijv een solo over de akkoorden: B F# F en D.... zoek dan maar eens een goede key! (vandaar dat ik hem weer verkocht heb).