PDA

View Full Version : ==[MEDIAEVAL]== Roy K. - Medium Evil



Roy K.
28 maart 2005, 21:30
Na het beluisteren van middeleeuwse muziek werd het me al gauw duidelijk dat die Gregoriaanse muziek niet mijn stijl is, en ik kwam dus uit bij de muziek van de troubadours en vooral de Duitse minnesänger. Ik heb geprobeerd iets in de stijl van de laatsten te maken.

Dat is natuurlijk nauwelijks te doen, en ik heb op een gegeven moment maar gewoon m'n lans gepakt en er wat nootjes aan geregen. Het resultaat is te horen als je de volgende link rechtermuisknop opslaat als:

Roy K. - Medium evil.mp3 (http://members.home.nl/r.klappe/RoyK-MediumEvil.mp3)

http://www.wizards.com/dnd/images/cw_ag/75402.jpg

Hempo
28 maart 2005, 23:48
jaaaaaaaaah leuk.
goed gedaan in het genre. maar ik vind het genre niks :)
wel goed gedaan

Azrael
29 maart 2005, 00:14
Deze vind ik leuk :) Lijkt mij een kanshebber....

Roy K.
29 maart 2005, 01:44
Bedankt jongens voor de toffe replies! 8-)

Stratman70
29 maart 2005, 11:59
Ja, die is wel leuk, maar het is jammer dat het de hele tijd hetzelfde is.

Hempo
29 maart 2005, 13:51
dat plaatje doet 't hem.

Roy K.
29 maart 2005, 14:27
@ Stratman: Thanx voor het luisteren!
Voor een stukje muziek van 1 minuut vind ik het niet zo handig om daar allemaal verschillende stukken in te verwerken, dat maakt het rommelig, dan ga ik liever voor wat minder verschillende stukken zodat er een duidelijker thema aanwezig is (vandaar dus dat ik voor alleen een intro en een uitgewerkt themaatje gegaan ben) Iig bedankt voor de reactie :)

@ Hempo: :P :D

Azrael
29 maart 2005, 16:13
Ja, die is wel leuk, maar het is jammer dat het de hele tijd hetzelfde is.

Dat was toch de bedoeling van een riff? :D

Denis
30 maart 2005, 00:03
vet cool man,

alleen hoe heb je dit gepost ik probneer nu al drie keer deze site is niet altijd even handig moet ik zeggen :-D

Roy K.
30 maart 2005, 01:36
@ Azrael: Spijker op z'n kop! :-D

@ Denis: Thanks! in je topic heb ik een suggestie geschreven. Maar zoals het nu is moeten mensen hem ook kunnen beluisteren :)

Stratman70
30 maart 2005, 10:52
Hé Roy, ik lees nergens dat het deze keer ook om een RIFF contest gaat hoor.

Ja, het subforum van gitaarnet, daar staat "riffcontest" op...... :D

ResNovae
30 maart 2005, 10:52
Leuke inzending! Je blijft mooi in de stijl en de keuze voor twee gitaarlijnen levert een mooi geheel op. De sololijn van de laatste tien seconden bevatten alleen wel wat vreemde shred-nootjes, maar dat kan natuurlijk ook een bepaalde bedoeling gehad hebben.

Roy K.
11 april 2005, 12:44
Hé Roy, ik lees nergens dat het deze keer ook om een RIFF contest gaat hoor.


Hé Stratman, ik lees nergens dat ik dat ergens zeg :wink:

Neemt trouwens niet weg dat ik deze wedstrijd wel veel van een RIFF contest weg vindt hebben...


@ Resnovae: Bedankt voor de complimenten! :)
En ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan... :-D

ShaQ
11 april 2005, 15:19
He Roy K. ik vind dit een TE GEK verzonnen stuk alleen vind ik die uitvoering ervan niet zo cool.. Hier zit zoveeeeeel meer in.

Ik hoor in mijn hoofd al een hele compositie die je hier van kan maken man.. Dat begin knallende gitaren met zware chords ( distortion ) de melodie met een smoothe lead tone en dat stukje wat er na komt met een scherpe tone met 2 lead gitaren mooi uitgebalanceerd. Maar misschien was dat wel helemaal niet je bedoeling... :D

Adiossss,

ShaQ

Roy K.
11 april 2005, 17:53
Thanks ShaQ,

ik zat er zelf eerst ook aan te denken voor deze wedstrijd een vette neoclassical riff te verzinnen, maar het leek me niet dat iets met scheurende gitaren de authenticiteit van een middeleeuws stuk ten goed zou komen... :-D

Sonno
13 april 2005, 01:33
Ik vind 't gewaagd, en dus erg origineel!
Die MIDI geluidjes hadden beter gekund...

Roy K.
14 april 2005, 13:25
Ik vind 't gewaagd, en dus erg origineel!


ok


Die MIDI geluidjes hadden beter gekund...

Ik vind het knap dat je MIDI geluidjes gehoord hebt, ik heb die fluit namelijk gewoon op m'n keyboard via audio ingespeeld en opgenomen, is geen midi aan te pas gekomen! :P :-D