PDA

View Full Version : snaren



janfunghai
28 maart 2005, 19:47
hallo mensen,

ik zit met een paar vraagjes met betrekking tot de snaren van een basgitaar,
ik ben in het bezit van een jazz en precision (fender)
een rickenbacker(4003) en een burns(marquee) basgitaar.

ik speel voornamelijk blues, rock.

nu vraag ik me af, is het aan te raden om per gitaar een ander setje snaren te gebruiken.
dit om per gitaar een andere sound te krijgen??

zo ja, wat voor merk, welke dikte ???

alvast bedankt voor uw intresse.

en waar te bestellen.

BassAgent
28 maart 2005, 19:54
nu vraag ik me af, is het aan te raden om per gitaar een ander setje snaren te gebruiken.
dit om per gitaar een andere sound te krijgen??

Nee. Elke bas heeft op zichzelf al een eigen sound, dus dat raad ik je niet aan. Je kunt het doen, maar het is ook makkelijker om gewoon 3 setjes van 1 merk te kopen.


zo ja, wat voor merk, welke dikte ???
Cocco. Ik heb zelf Cocco snaren op een Yamaha BB N5II liggen, en ze klinken echt heerlijk. Ze kosten ook wel wat, maar gaan erg lang mee. Ik weet niet precies waar je ze kunt kopen.

Dikte: ik heb zelf 45-65-85-105-125 (de 125 is mn lage B) en dit vind ik zelf een lekker vette dikte, vooral als je rock speelt.

Equalizer
29 maart 2005, 11:22
Er is op dit forum al van alles geschreven over snaren (zie zoekfunctie), en er staat ook wat in de FAQ. :wink:

grayfink
29 maart 2005, 20:17
Bestellen? Ik heb zelf goede ervaringen met http://www.lordofthestrings.com/
Wie een goedkoper adres heeft mag het zeggen.

Anavrin
29 maart 2005, 20:31
hoeveel kost daar het bezorgen dan? Ik koop nl altijd Fender 7250M, en dat scheelt per pakje maar 50 cent met die site...

janfunghai
29 maart 2005, 21:23
heeft er iemand ervaring met het kopen van snaren op ebay???
(bass strings)
die lijken mij een stuk goedkoper, maar hoe bepaal je welk type(lengte) snaren je nodig hebt.

janfunghai
29 maart 2005, 21:23
heeft er iemand ervaring met het kopen van snaren op ebay???
(bass strings)
die lijken mij een stuk goedkoper, maar hoe bepaal je welk type(lengte) snaren je nodig hebt.

Equalizer
29 maart 2005, 23:22
hoeveel kost daar het bezorgen dan? Ik koop nl altijd Fender 7250M, en dat scheelt per pakje maar 50 cent met die site...
Volgens mij is het verzenden bij aankoop van boven € 25,- gratis. Staat ergens op de site als het goed is.

Een andere bestelsite is www.bassstrings.nl. Ook prima, minder keuze maar dan weer wel de übercheape Hartke snaren die je bij lordofthestrings niet vindt.