PDA

View Full Version : Speedloader systeem



Mauser
28 maart 2005, 16:18
Jullie hebben vast wel eens gehoord van het Speedloader systeem neem ik aan :D Nou is mijn vraag.. Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het namelijk helemaal niks (qua uiterlijk) en ben soms wel eens bang dat in de toekomst bijna alle gitaren met dat systeem verkocht zullen worden :(

Maarja, ik ben vast niet de enige die zo'n stemmechaniekloze kop of koploze gitaar kapotlelijk vindt :D

pol
28 maart 2005, 17:05
gaat nooit echt populair worden denk ik, je vind er toch bijna nergens snaren voor, en als je ze al vind zijn ze maar in een paar diktes te krijgen.

Chaos_theory
28 maart 2005, 18:41
Speedloader systeem is een van de meest gare dingen die ik ooit ben tegengekomen (eerst post, btw hoi dus:P), een headstock zonder tuners is idd oerlelijk, niet te vergeten de moeilijk te krijgen snaren, en wat ik me ook echt hevig af vraag is hoe zit het in godsnaam met stemmen bij die snaren? Het lijkt me toch stug dat fine tuners van standaard naar b.v drop C kunnen gaan ofzo...

Soulflyhigh
28 maart 2005, 18:51
Jullie hebben vast wel eens gehoord van het Speedloader systeem neem ik aan :D Nou is mijn vraag.. Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het namelijk helemaal niks (qua uiterlijk) en ben soms wel eens bang dat in de toekomst bijna alle gitaren met dat systeem verkocht zullen worden :(

Maarja, ik ben vast niet de enige die zo'n stemmechaniekloze kop of koploze gitaar kapotlelijk vindt :D
Ik vind die Widow headstock van BC Rich wel gaaf zonder tuners maar het systeem vind ik niets. Volgens mij gaat BC Rich die jaar dan ook weer gewone (licensed?) Floyds op de NJ series zetten.

Lord Abortion
28 maart 2005, 19:36
Jullie hebben vast wel eens gehoord van het Speedloader systeem neem ik aan :D Nou is mijn vraag.. Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het namelijk helemaal niks (qua uiterlijk) en ben soms wel eens bang dat in de toekomst bijna alle gitaren met dat systeem verkocht zullen worden :(

Maarja, ik ben vast niet de enige die zo'n stemmechaniekloze kop of koploze gitaar kapotlelijk vindt :D
Ik vind die Widow headstock van BC Rich wel gaaf zonder tuners maar het systeem vind ik niets. Volgens mij gaat BC Rich die jaar dan ook weer gewone (licensed?) Floyds op de NJ series zetten.

BC Rich zal dat ook doen, op de NJ's zal je kunnen kiezen tussen een gewone en een speedloader Floyd.

EpiCenturiesAWAy
28 maart 2005, 19:45
Maar man dat is toch walgelijk :-D
Tuned dat eigenlijk ook makkelek ?

MoserCustomShopDotCom
28 maart 2005, 20:22
Het stemmen gaat makkelijker. Alleen is het lastiger als je een andere stemming wilt gaan gebruiken. Dan is het net zo lastig als een gewone floyd brug.

Ik denk niet dat het de gewone bruggen zal verstoten. Het is een nieuw idee... Het kan aanslaan, het kan falen.. Maar het zal (denk ik :P ) nooit normale snaren vervangen.

Ik vind het overigens ook erg lelijk om te zien zonder stemmechanieken. Maar dat is gewoon een kwestie van gewenning denk ik..... Mensen zijn het gewend om het zo te zien. Stel je voor dat het er altijd zo heeft uitgezien en ze komen nu ineens met stemmechanieken aanzetten... Ik denk dat je precies dezelfde reacties zult krijgen...

UnbrokenGuitarPlayer
28 maart 2005, 20:23
ken ik precies niet :s :) fotos?

MoserCustomShopDotCom
28 maart 2005, 21:07
ken ik precies niet :s :) fotos?

http://www.bcrich.com/images/hi_res/NJ_Warlock_Blue.jpg

biels
28 maart 2005, 22:28
gatverdamme. Zo lijkt de hele kop wel overbodig... ik vind het maar niks

biels
28 maart 2005, 22:28
dubbel

Diedo
28 maart 2005, 22:33
volgens mij wordt het helemaal niks, want een ruim een half jaar geleden werd dit ook al aangekondigd, en sinds toen heb ik er niets meer over gehoord, tot nu dan...

Swampash
28 maart 2005, 22:41
Ik vind deze floyd gitaren toch wel erg mooi.
Zeker de trans green en trans orange.

http://www.edromanguitars.com/avail/guitar/avail_frg.htm

Snaren heeft floyd in alle maten.
Ik denk ook dat het een kwestie van gewenning is met de kop.
Maar als je inderdaad snaren binnen 15 seconden kan wisselen en ook op stemming blijven bij intensief gebruik van tremelo, ja dan is het wel interesant.

Zeker is dat het geen vervanging van het traditionele systeem moet worden maar meer een alternatief.

Swampash
28 maart 2005, 22:42
Ik vind deze floyd gitaren toch wel erg mooi.
Zeker de trans green en trans orange.

http://www.edromanguitars.com/avail/guitar/avail_frg.htm

Snaren heeft floyd in alle maten.
Ik denk ook dat het een kwestie van gewenning is met de kop.
Maar als je inderdaad snaren binnen 15 seconden kan wisselen en ook op stemming blijven bij intensief gebruik van tremelo, ja dan is het wel interesant.

Zeker is dat het geen vervanging van het traditionele systeem moet worden maar meer een alternatief.

JesseBeau
28 maart 2005, 23:58
Ziet er wel apart uit (niet dat ik het mooi vind...). Krijgen we nu ook gitaren zonder kop? Ik meen het wel eens bij een bas te hebben gezien.

Fumi SG
29 maart 2005, 00:04
Ziet er wel apart uit (niet dat ik het mooi vind...). Krijgen we nu ook gitaren zonder kop? Ik meen het wel eens bij een bas te hebben gezien.

Steinberger maakt o.a. gitaren zonder headstock.....

Wormaap
29 maart 2005, 00:22
Steinberger maakt al een eeuwigheid gitaren zonder kop, da's dus niets nieuws :)

Wietse.com
29 maart 2005, 00:24
Pats. Boem.

Daar gaat je beeld van een normale traditionele gitaar.

En dat schrikt me af.

fred dons
29 maart 2005, 08:00
ik heb er 2 en laat voor het gezicht mijn stemmechanieken gewoon aan de kop zitten 8)
ik heb ook een aantal "gewone" floyds maar de speedloader is wel verschrikkelijk makkelijk in gebruik, ik heb het 1 x geklokt maar ik kan in 25 seconden al mijn snaren verwisselen en op stemming staan.

Drop C is mogelijk, je stelt van te voren met een imbus op de zadels de stemming is en daarna 1 keer met de finestemmers het fintunen en hij staat in een andere stemming (maar dat doe je niet even in 25 seconden)
de speedloader op de BC Rich is overigens een goedekopere uitvoering door Ping gemaakt en niet echt vergelijkbaar met die van Floyd die door Schaller gemaakt is (wel in gebruikt maar de Ping gebruikt zwakkere materialen)
Ik kan overigens net zo makkelijk aan speedloader snaren komen als aan GHS Boomers (of net zo moeilijk :D )