PDA

View Full Version : Samen Koch apparatuur kopen leverd korting op ????



alhambra
24 juli 2002, 14:54
Hallo wij lacrymosa en alhambra zijn beiden van plan om wat koch spul te kopen. Misschien leverd het wat op als er meer mensen zijn die dat zeg binnen nu en 2/3 maanden van plan zijn en om dit als 1 bestelling te plaatsen bij 1 van de dealers.
ik weet niet wat de marge's zijn maar bij een leuke bestelling moet er toch wel wat afkunnen en dat is toch al snel meegenomen bijdeze leuke prijzen. Laat ff horen als je er wat voor voelt en wat je dan eventueel wilt bestellen. misschien is het ook wel aardig als we ook nog een rondleiding bij de Koch fabriek kunnen regelen.

Robbert
24 juli 2002, 14:56
Voor een rondleiding daar ben ik ook wel geinteresseerd. Helaas niet in een versterker

Volgens mij hebben ze op de site van Kees Dee een foto reportage staan van de verhuizing (ze zijn naar een groter pand verhuisd, dichter bij mij :grin: )

Lacrymosa
24 juli 2002, 15:06
Even voor de duidelijkheid
ik ben van plan een Multitone te kopen en Alhambra is van plan een pedaltone te kopen

CheerS!!

Dionyios
24 juli 2002, 17:55
Als je een rondleiding kan regelen houdt ik mij ook aanbevolen... Koch staat wel in mijn short-list, maar heb nog geen geld ervoor, maar zo'n rondleiding lijkt me geweldig!

'Tis wel niet erg in overeenstemming met jouw post, maar toch...

Ic3gl0vE
28 juli 2002, 17:29
hey als je genoeg koch's wilt hebben kan je dan niet rechtstreeks van de fabriek of importeur kopen? scheelt altijd meer dan bij een winkel lijkt mij zo.

een rondleiding bij koch lijkt me erg leuk (zit dat in duitsland?) en een versterker van koch ook wel maar ik heb geen nieuwe spullekes nodig

Mitch
28 juli 2002, 19:05
Versterker va-han Na-hassauwe ben ik van Duitschen bloed ?

Hele lelijke opmerking, Ic3glOvE....
onze nationale trots zo afkraken !

alhambra
28 juli 2002, 19:54
Juist Koch is 100% nederlands, niet dat dat er nou toe doet, daarom leek het mij wel aardig om daar een rondleiding te organiseren. Ik heb Donderdag een mailtje naar Koch gestuurd met het verzoek daartoe, heb tot nu toe nog niks gehoord maar dat zal wel komen. Zodra ik meer weet laat ik het hier ff weten.

Yek
28 juli 2002, 21:47
Koch is over het algemeen erg traag met reageren op emails!!

BLOK182
28 juli 2002, 22:10
Die doen ze ff tussen de twintones en de multitones door :wink:

Dude
29 juli 2002, 21:18
vraag het in de gitaar winkel...

habberdoedas
29 juli 2002, 22:19
Als jullie bij Koch zijn vraag dan eens wanneer de KOCH clasictone op de markt komt. Of weet iemand van jullie wanneer die in de winkel te verkrijgen is.

Mithrandir
30 juli 2002, 08:50
Ik ben ook van plan om een Multitone 50 te kopen, dus jullie kunnen mij ook aan jullie lijstje toevoegen.

Ik vraag me alleen af of ik beter een head kan kopen en later nog een cabinet kopen of dat ik een combo zal kopen. Ik wil hem thuis gebruiken en voor optredens in kleine zaaltjes, wat zouden jullie doen?

pimmetje
30 juli 2002, 09:10
Tenzij je het heel leuk vindt om met speakers je geluid te "zoeken" of als je verliefd bent op een bepaald soort speaker, zou ik voor de combo gaan.

Je kan evt ook speakers aan de combo hangen.

Lacrymosa
30 juli 2002, 09:25
Je kan idd beter voor een combo gaan (doe ik ook) dan kan je later als je weer is wat geld heb een 4x12 kopen, dan haal je de speaker van je combo gewoon los en sluit je de 4x12 aan, dan heb je het zelfde effect als een top met 4x12
En ik kan me niet voorstellen dat je niet tevreden gaat zijn over de Koch/Jensen speakers, ik vin ze echt super.

CheerS!!

alhambra
30 juli 2002, 09:34
Ja ja gisteren had ik toch alweer mail van Koch terug. Zij vinden het een erg leuk idee maar zijn op dit moment druk en een beetje onder bezet (tis vakantie he) en vroegen mij dus om in September contact met hen op te nemen. Dus in September zal ik d.m.v. een nieuwe posting wel laten weten wat en hoe het geregeld gaat worden. O ja het gaat dus om de rondleiding he niet om de aanschaf :grin: .

Mithrandir
30 juli 2002, 09:44
Bedankt voor het advies (en nou maar hopen dat niemand anders het tegenovergestelde gaat adviseren, want dan word ik gek :smile: )

Maar het word dus zeker weten de Multitone 50 Combo.

FragDaddy
30 juli 2002, 11:39
ik kan wel een Koch Loadbox gebruiken, als we toch gezamelijk gaan aanschaffen!

Lacrymosa
30 juli 2002, 12:55
2 multitone 50 watt
1 pedaltone
1 loadbox

nog meer bestellingen?

CheerS!!

P
30 juli 2002, 13:13
Misschien nog een Multitone 50

Dionyios
30 juli 2002, 15:51
Jippieyajee!!! :smile: Een rondleiding bij Koch!!

FragDaddy
30 juli 2002, 16:09
Op 2002-07-30 12:55, schreef Lacrymosa:
2 multitone 50 watt
1 pedaltone
1 loadbox

nog meer bestellingen?

CheerS!!


ho ho. ik bestel nog niets. ik wil eerst wel eens een prijs horen! of ik daarna bestel hangt van de prijs af (ik heb echt geen flauw idee wat zo'n ding moet kosten!)

Lacrymosa
30 juli 2002, 16:39
de prijzen van Koch:
Powertone-EL34 € 1500.00
Powertone-6550 € 1585.00
Multitone 50 combo € 1590.00
Multitone 50 top € 1304.00
Multitone 100 combo € 1713.00
Multitone 100 top € 1427.00
Twintone combo € 1182.00
Twintone top € 1018.00
Koch Loadbox € 283.00
Koch Pedaltone € 528.00

TS112- compact closed back cabinet 1x12 speaker € 385.00

TS212- available in vertical or horizontal versions, with or without back 2 x 12 speakers € 468.00

TS412- slanted or straight 4 x 12 cabinets € 807.00

TS412- deluxe model with heavy duty speakercloth 4x12 € 847.00

bron: http://www.guitarman.nl een officiele Koch dealer in Den Haag (hebben afsprken met de gitarist van Kane).

CheerS!!

P
30 juli 2002, 17:07
Das toch net iets te duur. Als er niets af gaat dan schrap maar een multitone 50

Ic3gl0vE
30 juli 2002, 18:08
Op 2002-07-28 19:05, schreef Seymour Paul:
Versterker va-han Na-hassauwe ben ik van Duitschen bloed ?

Hele lelijke opmerking, Ic3glOvE....
onze nationale trots zo afkraken !


:eek: sorry! *schaamt zich*
maarehm... omdat dat dan meteen AFKRAKEN te noemen is ook nie zo liev hè? (liev met een V.. inderdaad :smile:)

PeArLjAm
31 juli 2002, 14:36
Maar is het echt zo dat je korting krijgt als je 4 dingetjes besteld dan?? Want dan ben ik misschien ook wel geinteresseerd :wink:

Phizer
6 augustus 2002, 19:11
zucht ik wil er ook wel een maar heb het geld er nu niet voor :sad:

sash
6 augustus 2002, 19:45
Misschien is het cool en een gitaarforum rondleiding te regelen bij Koch. Via gitaarnet ofzo :smile:

Phizer
6 augustus 2002, 23:14
lijkt me wel een goed idee idd

alhambra
7 augustus 2002, 09:03
Als jullie de hele topic zouden doorlezen dan kon je zien dat ik daar al mee bezig ben. Neem in september weer contact op met Koch ze hadden het nu te druk. Ik laat tegen die tijd via het forum wel weer wat van mij horen.

Rectifier
7 augustus 2002, 10:55
Mag ik vragen waarom jullie zo graag een rondleiding bij Koch willen???
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar ik denk dat jullie eerder met Dolf Koch zelf willen lullen over amps dan een beetje naar de assemblage kijken van de Multitone... :smile:

Alhoewel zulke bedrijven bijna nooit tijd willen maken voor mensen zoals wij.... :sad:

Heb ooit eens een verslag moeten maken over import-export-opslag etc. Heb dus Voerman gebeld, geschreven...daarna nog 10x.
Die wilden ook niet dat iemand kwam rondneuzen in hun bedrijfje...hahaha! Helaas.

Lacrymosa
7 augustus 2002, 11:53
Ik vin et wel interessant omdat ik elektrotechniek studeer, en ik wil uiteindelijk ook iets met gitaarversterking gaan doen, alleen dan digitaal zeg maar (bijv meewerken om de nieuwe POD te programmeren zeg maar)

CheerS!!

Rectifier
7 augustus 2002, 12:54
Dan denk ik dat je bij Koch aan het verkeerde adres bent.... :smile:
Ik zou dan eerder richting Hughes & Kettner gaan kijken...

Alhoewel Koch misschien wel openstaat voor een dig. amp in de toekomst.

Lacrymosa
7 augustus 2002, 13:07
Ik ben bij koch zeker wel op et goede adres.
Om namelijk een digitaal ding te maken, moet je eerst weten hoet analoge gemaakt wordt.

CheerS!!

Dionyios
7 augustus 2002, 15:16
Mij lijkt het gewoon leuk om eens te zien hoe die dingen gemaakt worden. Ik heb vaak gelezen dat Dolf ook persoonlijk klanten afhandeld over de telefoon (en dan niet van die 2-minuten-gesprekken) en e-mail, dus ik denk dat ie daar wel voor in zou kunnen zijn...

Rectifier
7 augustus 2002, 18:58
Ja, okee om digitaal te kunnen moet je idd. weten hoe het analoog geproduceerd word.
Echter dat kun jij in 1 dag niet zien :wink:
Moet je zorgen dat je daar stage kan lopen...

Robbert
7 augustus 2002, 19:24
Waarom zou je niet op een dag kunnen zien hoe een amp daar in elkaar wordt gezet?!

Als al het spul daar op voorraad ligt, ongetwijfeld, het soldeerkanon opgestookt is, het printplaatje kan en klaar is, moeten ze het toch wel in een paar uur kunnen fabriceren.

FragDaddy
7 augustus 2002, 19:38
jep. bekijk maar eens een simple eenkanaals buizenversterker (oude marshalls of fenders)

dat zijn echt 10 weerstanden, 5 condensatortjes en 3 buisjes. erg eenvoudig principe allemaal. alleen die hoogspanning om het hele zooitje te voeden he. dat is zo link :smile:

Rectifier
7 augustus 2002, 22:32
Ja halloooo, dat snap ik ook wel.

Maar hij wil toch misschien dig.amps gaan programmeren in de toekomst...
Die kennis wat je in 1 dag opdoet bij Dolf K. is echt iets te kort.
Maar goed, als iemand dat wel kan, mijn complimenten :grin:

Lacrymosa
7 augustus 2002, 22:48
Et is niet de bedoeling dat ik alles in 1 dag leer.
Maar iemand vroeg waarom ik et interessant vond, nou daarom.

CheerS!!

vinni
12 augustus 2002, 22:48
Hoi heren,
Wil ook wel mee....ben altijd zeer geintresseerd in Koch!
Weet trouwens dat men nadenkt over een 19"" uitvoering van de pedaltone..(hmm...programmeerbaar ala JMP-1???)...las ook ergens dat men een effecgedeelte erin wil bouwen....
Wordt nog wel eens wat bij Koch!
Oh ja...Dolf....als je dit toch leest...
How about een vierkanaals supertop ala de triple rectifier of de XXX van peavey...
Moet jij toch ook kunnen!

Groet,
Vinni

Rectifier
13 augustus 2002, 10:55
Ja goed idee Vinnie.
Meteen ook een 19" pre-amp van die 4 kanaals versterker.
Liefst eentje waarvan je de gaintrappen zelf kan instellen.
Ik bedoel niet iedereen wil high-gain...en zo blijft ie toch verkoopbaar.... hehe.

taylor
13 augustus 2002, 11:54
1 oude kennis van me heeft van 1 werknemer van koch en eindtrap en 1 preamp.

dus geen koch maar zijn idee zeg maar dat ding is helemaal niet geweldig vind ik.

Lacrymosa
14 augustus 2002, 10:05
Nog een paar weken en ik heb al mn geld bijmekaar om een multitone te kopen!!

Ik ga ff met iemand van waveworld babbelen, daar heb ik tot nu toe al mn spul gekocht en mischien dak wat korting, leuk speelgoed, extra buizen kan regelen.........maar meestal zijn ze nie zo vrijgevig, maar ja, dan zoek ik net zo lang door naar een winkel die dat wel is.

Iemand ideen?

CheerS!!