PDA

View Full Version : Slordiger spelen



Tupelo
28 maart 2005, 00:26
Mijn bandleden lopen te zaniken dat ik te strak speel :???: Nu moet ik moedwillig modderiger gaan spelen ofzo :-?

Das Schaap
28 maart 2005, 00:38
Euhm. :o

Thom TK
28 maart 2005, 00:47
laten lullen.
Je speelt nooit té strak.

Tupelo
28 maart 2005, 00:52
Ik heb ook zoiets van 'wat moet je nou???' Ok beetje dirty vooruit, maar te strak?

Tupelo
28 maart 2005, 01:14
Vind bovendien dat ik zelf best nog weleens een steekje laat vallen :o

MiKe
28 maart 2005, 01:22
Beter te strak dan te sloppy, laten ze liever aan jou een voorbeeld nemen :p

Mauser
28 maart 2005, 10:57
Mijn bandleden lopen te zaniken dat ik te strak speel :???: Nu moet ik moedwillig modderiger gaan spelen ofzo :-?

Wat voor band speel je dan? Punkband?

wietse
28 maart 2005, 12:27
Mijn bandleden lopen te zaniken dat ik te strak speel :???: Nu moet ik moedwillig modderiger gaan spelen ofzo :-?
je kan beter tegen hun zeggen dat zij juist te rommelig spelen, te strak kan niet.
Je bent ze muzikaal ontgroeid waarschijnlijk, jij bent beter geworden terwijl zij nog steeds hetzelfde zijn (prutsers dus :D )
als je dit zegt bereid je dan maar voor om uit de band te worden getrapt :-D, de waarheid is hard.

Kartoffel
28 maart 2005, 12:43
Het ligt er maar net aan wat voor muziek jullie maken. Wanneer je in een grunge bandje speelt en jij de meest strakke trash metal rifjes er doorheen ramt snap ik wel ongeveer wat je vrienden bedoelen :)

Maar inderdaad, je kan beter te strak spelen dan dat je het niet bij kan benen en er wat omheen rommelt.

Mauser
28 maart 2005, 13:02
Het ligt er maar net aan wat voor muziek jullie maken. Wanneer je in een grunge bandje speelt en jij de meest strakke trash metal rifjes er doorheen ramt snap ik wel ongeveer wat je vrienden bedoelen :)

Maar inderdaad, je kan beter te strak spelen dan dat je het niet bij kan benen en er wat omheen rommelt.

Het is "Thrash" en niet "Trash" :D

Tupelo
28 maart 2005, 14:07
Speel met de band inderdaad alternatieve rock... Meanwhile loop ik thuis vooral te jazzen & speel ik vooral akoestisch. Ik speel geen strakke trash metal riffs tussen door (s.v.p niet... :o ). Ik probeer er op te letten dat ik niet teveel funky of jazzy stukken met de band probeer te spelen omdat ik weet dat dit op begeleiding stuk loopt. Voor mijn gevoel pas ik me al behoorlijk aan... Ik heb inderdaad het gevoel dat het niveau nogal verschilt, maar het zijn toch maten van me, stoppen is ook zoiets. Misschien moet ik er maar eens op aandringen dat zij gaan oefenen op hun techniek en speelstijl. We spelen nu iets meer dan 2 jaar samen en ik merk weinig progressie in hun spel. Is een beetje omgekeerde wereld zo.

Mauser
28 maart 2005, 15:12
Speel met de band inderdaad alternatieve rock... Meanwhile loop ik thuis vooral te jazzen & speel ik vooral akoestisch. Ik speel geen strakke trash metal riffs tussen door (s.v.p niet... :o ). Ik probeer er op te letten dat ik niet teveel funky of jazzy stukken met de band probeer te spelen omdat ik weet dat dit op begeleiding stuk loopt. Voor mijn gevoel pas ik me al behoorlijk aan... Ik heb inderdaad het gevoel dat het niveau nogal verschilt, maar het zijn toch maten van me, stoppen is ook zoiets. Misschien moet ik er maar eens op aandringen dat zij gaan oefenen op hun techniek en speelstijl. We spelen nu iets meer dan 2 jaar samen en ik merk weinig progressie in hun spel. Is een beetje omgekeerde wereld zo.

Nog n keer dan maar... :D Het is "Thrash" met een "H" en niet "Trash" :D
Sorry dat ik erover loop te zeiken, maarja, n Jazz-fan zou hewt denk ook vervelend vinden als iemand bijvoorbeeld Jezz zou schrijven :wink:

Tupelo
28 maart 2005, 16:02
het is toch ook 'trashcan'? :lol:

Das Schaap
28 maart 2005, 16:35
Trash is iets anders dan thrash. ;)

Abathur
2 april 2005, 23:38
Nog n keer dan maar... :D Het is "Thrash" met een "H" en niet "Trash" :D
Sorry dat ik erover loop te zeiken, maarja, n Jazz-fan zou hewt denk ook vervelend vinden als iemand bijvoorbeeld Jezz zou schrijven :wink:

HOU JE BEK! Heb je niks beters te doen>?

Abathur
2 april 2005, 23:38
Nog n keer dan maar... :D Het is "Thrash" met een "H" en niet "Trash" :D
Sorry dat ik erover loop te zeiken, maarja, n Jazz-fan zou hewt denk ook vervelend vinden als iemand bijvoorbeeld Jezz zou schrijven :wink:

HOU JE BEK! Heb je niks beters te doen>?

scholier
3 april 2005, 09:30
Ik snap het misschien wel een beetje, neem bijvoorbeeld de eerste solo van knocking on heavens door (de guns n' roses versie) op de plaat is die zegmaar vind ik "te netjes" ingespeeld, hij is te perfect, maar in de live versie is de solo veel beter. Naja misschien een beetje vaag maar als je ff naar het liedje luistert en dan ook naar de live uitvoering snap je wel wat ik bedoel. :-D

Negative K3 fan
3 april 2005, 12:02
Ik snap het misschien wel een beetje, neem bijvoorbeeld de eerste solo van knocking on heavens door (de guns n' roses versie) op de plaat is die zegmaar vind ik "te netjes" ingespeeld, hij is te perfect, maar in de live versie is de solo veel beter. Naja misschien een beetje vaag maar als je ff naar het liedje luistert en dan ook naar de live uitvoering snap je wel wat ik bedoel. :-D

als hij juist te perfect is dan is hij ook niet perfect, beetje tegenstrijdig, ik vind er zelf niks mis mee, al heb ik de live versie niet gehoord, maar je bedoelt dus dat je slash' phrasing gewoon niet geschikt vind ofzo.... maar slash is gewoon god, je moet berusten in zijn oordeel :)

Tupelo
3 april 2005, 12:52
Ik ben er al overheen :satisfie:

Uiteindelijk wordt het toch weer zo'n woorden issue... (wanneer niet); zal zo nu en dan wat meer 'dirty' proberen te spelen. Strak spelen sluit dirty spelen niet uit. Veronderstel dat dat uiteindelijk ook de bedoeling was.

Negative K3 fan
3 april 2005, 13:48
Ik ben er al overheen :satisfie:

Uiteindelijk wordt het toch weer zo'n woorden issue... (wanneer niet); zal zo nu en dan wat meer 'dirty' proberen te spelen. Strak spelen sluit dirty spelen niet uit. Veronderstel dat dat uiteindelijk ook de bedoeling was.

en als het een woorden issue wordt dan wordt het o[p een geven moment filosofisch...

maar idd je kunt best strak los spelen :D

scholier
4 april 2005, 16:28
Ik snap het misschien wel een beetje, neem bijvoorbeeld de eerste solo van knocking on heavens door (de guns n' roses versie) op de plaat is die zegmaar vind ik "te netjes" ingespeeld, hij is te perfect, maar in de live versie is de solo veel beter. Naja misschien een beetje vaag maar als je ff naar het liedje luistert en dan ook naar de live uitvoering snap je wel wat ik bedoel. :-D

als hij juist te perfect is dan is hij ook niet perfect, beetje tegenstrijdig, ik vind er zelf niks mis mee, al heb ik de live versie niet gehoord, maar je bedoelt dus dat je slash' phrasing gewoon niet geschikt vind ofzo.... maar slash is gewoon god, je moet berusten in zijn oordeel :)
zal wel wwn vette noob vraag zijn maar wat is phrasing :-?

Ritch
4 april 2005, 22:03
In normaal Nederlands betekend phrasing frasering, wat betekend "zinnen." Oftewel je muzikale zinnen. Korte zin, lange zin... etc.

Negative K3 fan
4 april 2005, 23:09
Ik snap het misschien wel een beetje, neem bijvoorbeeld de eerste solo van knocking on heavens door (de guns n' roses versie) op de plaat is die zegmaar vind ik "te netjes" ingespeeld, hij is te perfect, maar in de live versie is de solo veel beter. Naja misschien een beetje vaag maar als je ff naar het liedje luistert en dan ook naar de live uitvoering snap je wel wat ik bedoel. :-D

als hij juist te perfect is dan is hij ook niet perfect, beetje tegenstrijdig, ik vind er zelf niks mis mee, al heb ik de live versie niet gehoord, maar je bedoelt dus dat je slash' phrasing gewoon niet geschikt vind ofzo.... maar slash is gewoon god, je moet berusten in zijn oordeel :)
zal wel wwn vette noob vraag zijn maar wat is phrasing :-?

ik bedoel het woord phrasing als de manier van spelen, de 'emotie' die je in je spel legt wat zigt uitlegt in accenten, dynamiek, vibrato in combinatie met wat je speelt en ddat wat je speelt in een juiste context zit (dat laatste vooral). Dus bijvoorbeeld of die vibrato op die noot op dat moment goed geplaatst is in het hele nummer.

zoiets denk ik??

jon-ass
7 april 2005, 23:52
gewoon spelen en fun maken blijft de boodschap, dan zie je wel wat je stijl is. Wanneer je te hard gaat letten op juist spelen gaat het plezier weg vind ik zelf, hoewel de uitdaging om je techniek bij te schaven hierdoor wel mss verloren gaat.

TIMBER
23 juni 2005, 12:40
Mijn bandleden lopen te zaniken dat ik te strak speel :???: Nu moet ik moedwillig modderiger gaan spelen ofzo :-?

Kan het niet zo zijn dat ze bedoelen dat je met meer gevoel moet spelen. Veel muzikanten die veel oefenen gaan soms dermate strak spelen dat het technisch wel goed is maar een beetje als een computer gaat klinken. Een beetje losser wil niet zeggen dat je niet strak hoeft te spelen... maar een beetje vetter.... meer op gevoel dan in maten denken. Een beetje het verschil tussen BB.KIng & S.Vai... allebei goede gitaristen maar totaal verschillend.

ieme
27 juni 2005, 19:43
te strak of een steriele sound?

harrie-beton
28 juni 2005, 00:28
laat eens wat horen in mp3 en dan bepalen wij wel wat strak is


strak = rage against the machine
los = Neil Young

Raffel
28 juni 2005, 11:50
oplossing = hang gewoon 5 distortion pedaaltjes voor je versterker. Hoppakee, weg strak. :D

Samder
28 juni 2005, 17:00
Ze bedoelen dat je juist soms ook wel een ander likje erbij moet doen, improviseer je solo's of speel je altijd de zelfde?

Samder
28 juni 2005, 17:00
Ze bedoelen dat je juist soms ook wel een ander likje erbij moet doen, improviseer je solo's of speel je altijd de zelfde?

Mauser
2 juli 2005, 15:47
Nog n keer dan maar... :D Het is "Thrash" met een "H" en niet "Trash" :D
Sorry dat ik erover loop te zeiken, maarja, n Jazz-fan zou hewt denk ook vervelend vinden als iemand bijvoorbeeld Jezz zou schrijven :wink:

HOU JE BEK! Heb je niks beters te doen>?

Moet je horen wie het zegt.. :roll:

Nekojiru
4 juli 2005, 01:48
de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.. maargoed. los spelen terwijl je strak speelt is denk ik het mooiste om goed te beheersen. dan ben je nooit te foppen :lol: