PDA

View Full Version : Advies gevraagd.



Vlieg
28 maart 2005, 00:02
Graag wil ik jullie tips, adviezen e.d. over het volgende. Ik heb de line out van mijn versterker aangesloten op een van de ingangen van een G-Force. Vervolgens heb ik beide uitgangen daarvan aangesloten op een stereo ingang van een powered mixer (2 × 200 W) met daaraan twee kleine PA boxen. De versterker is aangesloten op een 212 cab (droog signaal). Dit werkt erg goed vooral i.c.m. stereo effecten. Waar ik nu benieuwd naar ben is wat het resultaat is als ik i.p.v. een powered mixer, een stereo buizen eindtrap neem die is aangesloten op twee gitaarcabs.

Alvast bedankt!

LordRiffenstein
28 maart 2005, 09:55
Het resultaat gaat hetzelfde zijn, je klank gaat een beetje veranderen maar das een kwestie van gewoon worden.

charlie_45
28 maart 2005, 11:17
ik zou verwachten dat het geluid op die PA boxjes wat blikkerig klinkt, omdat het fullrange speakers zijn.

een buizenversterker lijkt me op die plek niet zo zinnig, maar wel speakersimulatie (of gebruik je dat al)

Vlieg
28 maart 2005, 14:04
Op de G-Force zit wel een speaker filter die wat hoge en lage frequenties wegneemt. Desondanks klinkt het minder mooi dan wanneer je de G-Force in de parallelle effectenloop van de versterker plaatst. Misschien dat een goede speakersimulatie wel een verbetering zal geven. Heeft iemand een idee voor een goede speakersimulatie?

bluegate
28 maart 2005, 20:31
Waarom niet met een microfoon op de 2x12"?
Deze dan via een mic-pre in de G-Force.
Zo werken Eric Johnson en Larry Carlton ook.

srv-man
28 maart 2005, 23:12
Tja, het hangt natuurlijk van af hoe goed de kwaliteit van de powered mixer en boxjes is, maar ik zou het inderdaad in de speakersimulatie zoeken.

Een beproefde combinatie is bijvoorbeeld met een Palmer speakersim het eindtrapsignaal aftappen en dit door de G-force-powered mixer keten laten gaan. Is feitelijk dezelfde oplossing als die van bluegate, alleen naar mijn mening iets praktischer. EvH gebruikte hiervoor de Palmer PDI03.

Een buizeneindtrap zou ik niet snel doen, maar je kunt wel met een PA eindtrap en gitaarkasten ook een goed resultaat behalen. Maar dat kost dan allemaal wel weer heel wat meer, dus ik zou voor de 1e optie gaan.

Succes,
Theo

charlie45
29 maart 2005, 11:46
<spam>

ik heb wel een fijne palmer stereo speakersimulator waarmee je signaal van de speakers af kan tappen..

</spam>

anyway, ik zou zelf een marshall 8008 poweramp + 2 1x12 marshall kastjes oid gebruiken, dat klinkt meteen gitarig en is niet zo heel duur.

Vlieg
29 maart 2005, 16:03
Bedankt voor de reacties tot zover. Tips en adviezen nog steeds welkom. Dit haalde ik nog van de website van Larry carlton vandaan:

One interesting aspect of his live rig is the addition of the Mackie 1604-VLZ PRO. He mics his Dumble with a Shure SM57 that sends the dry guitar signal into his Mackie 1604-VLZ PRO. This signal is fed into his effects processors that are connected via the mixer’s aux sends, and the effected signal is then sent to a pair of powered JBL stage monitors. "The tone of my reverb is from a microphone on my speaker, rather than preamp out," Carlton reveals. "I'm treating my Mackie as a mixer just like I would in the studio––so that my effects (a reverb and a chorus) get hit with the sound of a microphone

Vlieg
29 maart 2005, 16:04
Bedankt voor de reacties tot zover. Tips en adviezen nog steeds welkom. Dit haalde ik nog van de website van Larry carlton vandaan:

One interesting aspect of his live rig is the addition of the Mackie 1604-VLZ PRO. He mics his Dumble with a Shure SM57 that sends the dry guitar signal into his Mackie 1604-VLZ PRO. This signal is fed into his effects processors that are connected via the mixer’s aux sends, and the effected signal is then sent to a pair of powered JBL stage monitors. "The tone of my reverb is from a microphone on my speaker, rather than preamp out," Carlton reveals. "I'm treating my Mackie as a mixer just like I would in the studio––so that my effects (a reverb and a chorus) get hit with the sound of a microphone