PDA

View Full Version : stefan grossman



belg
27 maart 2005, 21:02
http://guitarvideos.com/radio/00radio.htm

Een linkje naar de radio-lessen van deze meneer. Blues, maar ook hedendaagse fingerstyle, met een paar hollandse gitaristen... :)

Picker
28 maart 2005, 00:32
Leuke link, bedankt!

JanB
28 maart 2005, 15:15
Ja, heel leuk zelfs. De goeie oude tijd.

Jan

angorawol
28 maart 2005, 20:37
Geweldig!
Stefan Grossman is steeds mijn allereerste inspiratie-bron geweest, en al die oudere rakkers die hij me leerde kennen. (tesamen met Happy Traum)

Harald
28 maart 2005, 20:45
Fantastisch hoe hij Ton Bergeyck uitspreekt :razz:

Harald
28 maart 2005, 20:54
Had trouwens nog niet veel van hem gehoord. Erg goed, verbluffend wat hij uit een Ukelele haalt :o zouden er stiekem 6 snaren op zitten :???:

angorawol
29 maart 2005, 00:08
Dat is wel een typische gitaristen-reactie, niet? :wink:
Nog nooit Roy Schmeck, Joel Eckhaus, George Formby of the Ukulele Club du Paris (met Fay Lovsky) en gehoord? Allemaal grootmeesters op de ukulele. Ook George Harisson werd trouwens geregeld met zo'n klein instrument gezien.

belg
29 maart 2005, 00:14
wat ik leuk vind, is dat die Grossman al die gasten die die bespreekt ook echt kent. Hij is zelf zo''n exponent van vroeger. Nou ja niet de alleroudste bluesjongens nat. Hij heeft nog wel les gehad van Gary Davis en John Hurt, en mijn held Skip James...
En die twee hollandse gitaristen: heel leuk dat ie Nederland noemt als landje waar veel vandaan is gekomen, hij zegt zelfs dat Europa vernieuwender is geweest dan de VS....
Geinig allemaal :D

Harald
29 maart 2005, 08:12
Dat is wel een typische gitaristen-reactie, niet? :wink:
Nog nooit Roy Schmeck, Joel Eckhaus, George Formby of the Ukulele Club du Paris (met Fay Lovsky) en gehoord? Allemaal grootmeesters op de ukulele. Ook George Harisson werd trouwens geregeld met zo'n klein instrument gezien.

Klopt! :) Behalve George Harrison, maar die hoor ik geen volwaardig ragtime arrangement spelen op zo'n ding (Op gitaar trouwens ook niet) En begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op de Beatles! Je vergeet Brian May trouwens. Good Company is brilliant, al ligt dat niet aan de "Real Hawaian Ukelele (Made in japan)".

JanB
29 maart 2005, 10:09
Stefan Grossman spreekt inderdaad Ton's naam uit alsof er Bergerac staat. Wordt er wat Frans van.

Ton was mijn grote held in die tijd. Ik heb heb toentertijd verschillende cursussen bij Stefan Grossman besteld, o.a. van Ton.
Tussen Ton en Stefan boterde het later niet meer zo heb ik me laten vertellen. Dat heeft er o.a. in geresulteerd dat die oude cursussen van Ton niet meer te vinden zijn bij Stefan Grossman.

Na enig zoek werk heb ik Ton van Bergeyk pas geleden weer gevonden. Hij is nu gitarist in the Dutch Swing College Band. Hij vertelde me prive nogwel eens wat fingerstyle te spelen, maar verder geen enkele ambitie meer te hebben in die richting.

Jan

angorawol
29 maart 2005, 12:15
@Harald, ik geef toe dat ik behoorlijk onder de indruk ben van het stukje van Ton Bergeyck op zijn ukulele. Trouwens van alle stukjes van Ton eerlijk gezegd. George Harisson speelde in 1991 nog de banjolele op de stijl van George Formby http://myweb.tiscali.co.uk/dennis.taylor/index.htm

Ook de andere stukjes zijn allemaal trouwens de moeite waard. Ik heb er een avondje met veel plezier naar geluisterd. En er zullen er nog volgen.