PDA

View Full Version : Vragen over electrische gitaarversterker(s)



vBoxtel
27 maart 2005, 18:09
Halo,

Ik ben nu eigenaar van een Roland Cube 15 (15 Watt, zoals de naam zegt), en ik wilde graag een betere versterker nemen, omdat ik denk dat ik dan meer uit mijn gitaar kan halen, ik heb een Richwood, strat model en een LAG RX200, electrische gitaar (goh) met 2 humbuckers, en push/pull pods. Ik treed niet op ofzo, het blijft voor thuis, maar ik wil binnenkort wel met drummer enzo mee willen spelen.

Ik vroeg me af of dit waar is, en naar hoeveel Watt ik dan zou moeten gaan zoeken en hoeveel de hoeveelheid Watt uitmaakt. Er is voor mij een mogelijkheid om aan een Roland ST-50r te komen, pre-vol en post-vol over 2 kanalen + reverb. Ik zou willen weten of ik überhaupt (tof woord!) wel aan een nieuwe versterker toe ben en of iemand een aanrader heeft.

alvast bedankt

cardinal
5 september 2006, 18:53
probeer eens een vox van 250 euro, zo'n ding gehoord naast die roland en die vox klonk voor het geld 1000x beter. Moddeling shit zit erin etc

Alberto
5 september 2006, 19:39
Hoe meer watt hoe luider de versterker kan gaan. Zelfde principe als bij luidsprekers van je stereo-installatie.

_Slash_
5 september 2006, 20:12
Aan een 50 Watt versterker heb je al genoeg.

Blijepanda
5 september 2006, 21:25
Deze gaat ook naar moderne versterkers. :)

AART
5 september 2006, 21:59
Hoe meer watt hoe luider de versterker kan gaan. Zelfde principe als bij luidsprekers van je stereo-installatie.

ligt ook aan het rendement van de amp en speaker.

buizenamp van 50 watt gaat harder dan een transistorbak van 50 of zelfs 100 watt.

marshall jcm 800 met v30 gaat harder dan marshall jcm 800 met g12t75.

Epic
6 september 2006, 11:08
Ik vroeg me af of dit waar is, en naar hoeveel Watt ik dan zou moeten gaan zoeken en hoeveel de hoeveelheid Watt uitmaakt. Er is voor mij een mogelijkheid om aan een Roland ST-50r te komen, pre-vol en post-vol over 2 kanalen + reverb.

Hoeveel watt maakt niet uit, voor thuis is 50W meer dan genoeg en zelfs te veel als je een buizenversterker neemt. Speaker grootte maakt volgens mij iets meer verschil. Die cube 15 heeft een 8" speaker, met een 10" of 12" klinkt het al wat voller.

Dat aanbod van die roland zou ik niet doen, het is een versterker uit 1993 en waarschijnlijk heeft je cube 15 meer mogelijkheden en een beter geluid.

Als je toch iets beters wilt zou ik naar de VOX ad30vt of line6 kijken..