PDA

View Full Version : Epiphone 'strat' nieuwe pickups?



BluesJR
24 juli 2002, 10:23
Ik heb nog een Epiphone stratocaster model hier staan. Ik speel er wel eens op, maar niet zoveel omdat hij gewoon niet goed klinkt. Dit ligt volgens mij grotendeels aan de pickups die erin zitten. Ik heb echt geen idee wat voor, maar ik lees vaker dat Epiphone brakke pickups erin zet.
Verder speelt hij ook niet heeeel lekker ofzo, maar dat is gewoon een kwestie van wennen.
Ik zou het wel leuk vinden om naast mijn humbucker loaded bak nog een gitaar te hebben met single coils (eventueel P90's).
Ik heb dus twee vragen:
Raden jullie het me aan om nieuwe pickups erin te doen (zijn wel duur, dus komt uiteindelijk toch ook op een prijskaartje van 350 euros).
Is het mogelijk om P-90 achtige pickups erin te doen, of is dat een heel ander formaat?

Thanks


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BluesJR op 2002-07-24 10:25 ]</font>

Lacrymosa
24 juli 2002, 10:44
Ik denk zeker dat et de moeite waard is nieuwe Pup's er in te zetten.

Ik zou voor SeymourDuncan's Vintage Flat gaan, die heb ik in de nek positie van mij strat zitten, klinkt echt super, verder heb ik in mn brug een lil 59 zitten, maar das een humbucker in de vorm van een singlecoil.

Je zou ook voor aktief kunnen gaan voor wat meer punch.

Er zijn trouwens ook passieve singlecoils die klinken als een P-90

CheerS!!

2muchcoffeeman
24 juli 2002, 10:56
hmmmm, mijn ervaring is dat de ene gitaar enorm opknapt van betere pickups en bij een andere maakt het geen zak uit, beetje risky gok altijd. Maar je kan ook 2ehand pickups proberen, originele fendertjes en dimarzios heb je al voor 25 euro liggen in muziekwinkels

BluesJR
24 juli 2002, 16:50
Volgens mij zijn deze pups echt zoo gaar... dus het gaat wel degelijk werken qua tone.
Stel dat ik het ga doen... welke pups raden jullie me dan aan?
Ik speel er voornamelijk scheurende blues mee. En dan heb ik het dus niet over SRV clean geluid, maar over een Trout geluid meer zeg maar...

nozem
24 juli 2002, 17:32
Ik denk dat je beter kunt investeren in een ander gitaartje want het risico bestaat inderdaad dat ie met andere pick ups niet veel beter gaat klinken.. Koop een leuke strat met texas specials ofzo dan zit je meestal wel goed :wink:

Lacrymosa
24 juli 2002, 21:08
Vintage Flat in middel en Neck en dan een lil 59 in de brug.

CheerS!!