PDA

View Full Version : ==[MEDIAEVAL CONTEST]== ResNovae - The Crown of England



ResNovae
27 maart 2005, 17:59
Mijn inzending voor de mediaeval-contest is geïnspireerd op de middeleeuwse muziek van rond de tijd van Henry IV en draagt toepasselijk de naam: The Crown of England

http://home.tiscali.nl/dejong.e/The%20Crown%20of%20England.mp3

Wegens afstudeerperikelen ben ik deze keer vroeg met inzenden, maar iemand moet toch het spits afbijten..

Commentaar is uiteraard meer dan welkom.

LuukieRayVaughan
27 maart 2005, 18:26
Ik vind het supervet maar ik heb toevallig net bij muziek geleerd dat er alleen eenstemmige muziek is of met de 5 erbij :P niet dat dat boeit ofzo..

LuukieRayVaughan
27 maart 2005, 18:30
in de middeleeuwen*

Stratman70
27 maart 2005, 21:42
:o

WOWWWW!

Dit vind ik dus knap! Ik vind het al knap als je zoiets kunt spelen, maar om tot zo'n (behoorlijk authentiek klinkend) stuk te komen, daar neem ik welgemeend mijn pet voor af!

Oké: puntje van opbouwende kritiek: het klinkt soms wat rommelig qua spel en compositie, maar dat is echt ondergeschikt aan hetgeen ik hierboven al beschreef: erg knap gedaan. Ik begrijp hieruit dat je kennis hebt van muziektheorie om tot zulke partijen te komen?

Ik ben bezig met mijn compositie, maar dat valt niet mee als je alleen weet hoe je een bluestoonladder moet spelen en verder geen enkel besef hebt hoe muziek theoretisch in elkaar zit. :(

Roy K.
28 maart 2005, 00:54
Schitterende inzending! :P Mooi geluid heb je, en je hebt het stuk mooi opgebouwd :cool:

Sonno
28 maart 2005, 16:18
Ik vind t knap gedaan hoor! Ik vind het wel een beetje climaxloos maar dat was die tijd ook :razz: ! ik doe je het niet na!
Ik ben ook maar begonnen met mijn nylonsnaar "Gitaar voor in het kampvuur" stof af te blazen maar het valt allemaal niet mee! :-(

ResNovae
30 maart 2005, 10:44
Heren, dank voor de reacties!

@Stratman:
Het is inderdaad hier en daar wat rommelig, maar dat krijg je ervan als je een wat klassieker stuk probeert in te spelen met kortere nagels dan normaal! :(
In een grijs verleden ben ik begonnen met gitaarspelen met een klassieke opleiding en daar pluk ik nu nog de vruchten van. Misschien kan je eens wat naar klassieke muziek luisteren, want daar kan je qua opbouw een hoop ideeen opdoen (ikzelf heb Rachmaninov, Giuliani en Shostakovic gebruikt).