PDA

View Full Version : Kinor gitaar



fishie
24 juli 2002, 09:29
Kent iemand het merk kinor, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord, maar een kennis sprak me erover aan.

Leen Kap
24 juli 2002, 10:01
Is volgens mij geen merk maar een instrument. Een soort snaarinstrument dat de joden veel gebruiken/gebruikten.
http://www.shofarjudaica.com/me-hknm.html

vincent_v_w
7 februari 2004, 22:11
Hee hallo,
ik vroeg me ook net af of iemand het merk kende. Ik heb zelf namelijk een western gitaar van dat merk en ik had er ook nog nooit van gehoord.
Ben dus ook erg benieuwd of er meer informatie over is.

Groeten,
Vincent

bert k
8 februari 2004, 17:23
Grappig die Bijbelse harp, dat kinor ding. Wist niet dat dat zo heette.

Maar die bedoelt fishie niet , denk ik. Ik ken het merk Kinor nog wel uit de jaren '70, maar ik weet niet eens meer of het nou Japans of Italiaans was. Een van de twee .

hadv
8 februari 2004, 18:48
kinor,

ja, inderdaad 1 of ander submerk uit de 70-80 jaren
kwaliteit zou ik echt niet weten
informatie ???

hadv
8 februari 2004, 18:49
kinor,

ja, inderdaad 1 of ander submerk uit de 70-80 jaren
kwaliteit zou ik echt niet weten
informatie ???

vincent_v_w
11 februari 2004, 10:53
Nou, ik heb dus een Kinor. Het is een western gitaar. Geluid is behoorlijk goed, maar de snaren staan vrij hoog, hard drukken dus om de juiste toon te krijgen. Nu is de brug wel in hoogte verstelbaar, maar je kunt hem niet echt heel laag zetten, zonder dat de snaren gaan snerpen.
Al met al is het wel een goed instrument.
Binnenkort komt er een Ibanez PF-20 bij, eveneens western, maar lager afgestelde snaren en een iets smallere hals.

de bauw
31 oktober 2010, 17:50
ik heb een kinor sg (het bekende model van gibson)
is al wel een oud beestje volgens mij is het een chinees japans merk
niet erg waardevol merk maar wel leuk dingetjje

wietse
31 oktober 2010, 17:58
een kinor akoestische?
die zie je niet veel, kinor elektrische kom je wel vaker tegen meestal spuuglelijke dingen.
deze heb ik gehad, en aan geert1976 doorverkocht.
http://www.wietsesguitars.nl/_wp_generated/wp09b33742_0f.jpg

japanse budget plankjes van twijfelachtige kwaliteit, weet niet hoe de akoestische zijn want die kunnen best uit een andere fabriek komen.
maar de naam wordt al heel lang niet meer gebruikt.

refused199
31 oktober 2010, 20:33
Ik heb zelf zo'n Kinor acoustische gitaar staan (nylon) opzich een redelijk ding, maar niet zo speciaal om over naar huis te schrijven.
Wel een leuk ding, hij gaat inderdaad al jaren mee. Nadat ik de tuners vervangen heb door betere blijft hij ook zelfs aardig gestemd, verder prima.

jazzie1
31 oktober 2010, 21:07
Ook ik heb nog een Kinor staan een acoustische Jumbo model , moeten nog nieuwe stemmechanieken op (1 ervan is kaduuk) en dan uiteraard nieuwe snaren. Gekocht tweedehands in 1980 ofzo.. Vlgs toendertijd mijn gitaarleraar zat er een goed geluid in. In ieder geval heeft hij of is 't een zij? een massief bovenblad. En al zeg ik het zelf hij/zij ziet er ondanks de gebruikelijke beschadigingen er mooi uit...

vogeldude
26 november 2010, 16:16
JA! ik heb zelf een bas van Kinor, :gitarist: mooi ding maar weet er verders ook niksz van

jazzie1
26 november 2010, 21:01
De Acoustische Kinor's komen ook uit Japan, vlgs mij uit dezelfde factory (Tombo) waar b.v. de japanse Morris gitaren vandaan komen en de Yamato,Horugel, waarvan Morris wel als exclusive werd omschreven.
(Bron: The VintAxe Guitar Forum)