PDA

View Full Version : Marshall JCM 800+ Watvoor overdrive/distortion?



Chaos_theory
27 maart 2005, 13:38
Hey iedereen, nogal makkelijk te zien dat ik hier nieuw ben, ik had me hier aangemeld op aanraden van Wormaap, aangezien jullie allemaal volgens hem een stuk meer weten dan het Taborama forum :P

Anyhow, ik zal ff ''straight to the point'' gaan, ik heb 2 dagen geleden een Gibson Les Paul Lite gekocht waar (danku vorige eigenaar) Gibson's heilige 500 t humbuckers in zijn gepleurd. Ik was van plan om een nieuwe versterker te gaan kopen aangezien ik mijn kut oefen versterkertje (peavey rage poep) echt zat werd, en ik echt de grootste voorkeur voor buizen versterkers heb. Toen zat ik te twijfelen tussen wat gaardere versterkertjes (Line 6 Spider II 30, Vox AD30VT), maar toen realiseerde ik me dat ik dat veels te snel zat zou worden omdat ik te serieus ben over mijn ''tone''. Nu had onze alombekende Wormaap mij aangeraden een 2dehands Marshall JCM 800 combo op de kop te tikken, en dat vond ik opzich wel een mooi plan dus dat ga ik waarschijnlijk ook doen:) i.c.m mijn Les Paul klinken die dingetjes erg hehehe vet. Probleem is dus, ik speel metal, en de ''gain'' van de JCM-800 is niet echt denderend, dus moet er ff een overdrive/distortion pedaaltje bij. Nu is mijn vraag aan jullie, welke kunnen jullie mij aanraden?

Ik wil het liefste een Dark Tranquillity/Shadows Fall achtige tone kunnen produceren, maar af en toe wat Black Label Society (zakk wylde) stuff deins ik ook niet voor terug, een beetje gevarieerd pedaal zou dus leuk zijn.

Kan iemand mij alsjeblieft iets aanraden?