PDA

View Full Version : Vraagje voor de punkers..



Jax
27 maart 2005, 11:30
Test

Jax
27 maart 2005, 11:30
Hee,

Ik wil al een tijd een beetje werken aan mijn slaggitaar, maar kon nooit iets goeds (lees: interessants) vinden om te oefenen. Dus ik heb een beetje door mijn CD collectie gekeken, en kwam op wat punk-albums van oa bad religion, AFI, Pennywise, etc. Sommige van die nummers leken me wel geschikt om wat slaggitaar op te oefenen. Nou zat ik dus te luisteren, bijvoorbeeld naar "Dancing Through Sunday" van AFI, en had ik dus de tab ervan opgezocht, maar toch kwam ik er niet uit wat de slag was van de slaggitarist. In de tab staat gewoon het powerchord iets van 8 keer achter elkaar gezet, maar dat zegt me dus niks over de timing.

Hoe doen jullie dat? Weten jullie precies wat voor slag jullie spelen of is het meer van op je gevoel spelen?

BassAgent
27 maart 2005, 13:14
Ik speel de meeste nummers gewoon op mn gehoor en op mn gevoel. Werkt een stuk beter dan die k*ttabs, die gebruik ik heel af en toe voor solo's.

JvD.
27 maart 2005, 14:41
de noten haal ik uit de tabs, en ik weet bijna altijd hoe ze trummen gewoon door het na te doen, als je het na kunt doen met je stem weet je hoe je moet strummen lijkt mij ?